www.car.cz
 

David Komárek doma na úvod sezóny šestý za pěti WRCy.
     Pavel Jelínek


Slušné šesté místo absolutně si  z domácího podniku  v Okříškách  odvážel David  Komárek se Zdeňkem Roupcem a  Mitsubishi Lancer skupiny A, loňští mistři sprintů ve skupině N. Na sobotním sprintu  se jim dařilo  držet  se v dohledu  modernějších vozů WRC a  hlavní pro  ně bylo, že  auto fungovalo  tak, jak mělo. I když  radost ze závodění  jim poněkud pokazili pořadatelé penalizací ještě před startem soutěže.
 
V podstatě to byl náš první pořádný start  s tímto autem. Cílem bylo vše vyzkoušet, hlavně nastavit tlumiče a zkusit dojet do cíle. To se povedlo, takže spokojenost,“ hodnotí start David Komárek, který bude mimochodem i letos  střídat okruhový a vrchařský lancer. Také v závodech  do vrchu, stejně jako ve sprintrallye, vybojoval po  zásluze mistrovský  titul, který  hodlá obhajovat. Zatímco v soutěžích přestoupil do  vozu  skupiny A a  titul tedy obhajovat nebude.
  
 „Klouzalo to, ale to se na rally stává :)) Nás to nepřekvapilo a byli jsme připraveni na všechny možnosti,  měli jsme dobré informace o trati. Taťka nám dělal „ledového  špióna“ a  vyrážel na trať  už v pět hodin ráno. Krizovky nebyly, auto fungovalo naprosto fantasticky, ztráta na některých vložkách na wrcy byla malá, párkrát jsme je i porazili. Jeli jsme s rezervou, toto auto se nedá s Nkem srovnávat a připadal jsem si jak v autoškole. K Áčku se musím chovat hrozně hrubě a ono to pak funguje,“ líčí  dále  David a přidává vysvětlení, proč se dvakrát  trochu propadli ve výsledcích: „Na RZ2 jsme udělali hodiny asi 10 m od cíle a pak jsem to zopakoval po startu  RZ 7. Vzhledem k penalizaci jsme jeli hlavně pro zábavu a dělali blbiny:)).“
 
Na rozdíl od svého předchůdce  s tímto  továrním  lancerem si  jezdec z Vysočiny   motor vozu  po jeho vyladění pochvaluje: Motor je, myslím si ,  velice dobrý. Auto má oproti startu v  Praze jiné lehčí písty, lepší vačkové hřídele a novou verzi elektroniky. Problém s výkonem ve vysokých otáčkách byl slušně vyřešen.“
 
Posádka sice byla spokojena, ale před startem se objevil  nečekaný problém: „ Ještě v pátek nás "zařízl" pan ředitel Trnka. Dostali jsme 30s penalizaci za nedodržení pravidel pro seznamovací jízdy. Údajně nás nahlásil asi 20 letý chlapec, co razítkoval průjezdy do jízdního výkazu. Sice jsme prý nejeli rychle, ale do zatáčky jsme vjeli v protisměru a "agresivně". Na to můžu říci pouze to, že v autě jsem jel se svým tátou a jeho spolujezdcem, kteří mi dělali ledové špiony. Jejich názor na toto tvrzení byl ale jiný. 
 
Nejvíce se nám ale nezdál TOTALITNÍ průběh vyšetřování a našeho odsouzení. Bez jakýchkoli důkazů jsme dostali 30s penalizace. Pouze na základě tvrzení někoho, kdo sám vlastní maximálně Škodu 120 a rychleji jak 100 km/h asi nikdy nejel…… Takoví lidé prostě nemohou rozhodovat o investici za mnoho set tisíc! Beru  to tak, že  pan ředitel potřeboval prostě někoho exemplárně potrestat a na prioritní jezdce si netroufl,“ hovoří otevřeně David Komárek.
    
 
Kvůli penalizaci, jak již  David zmínil, jela posádka hlavně  pro zábavu. A zábavou pak  i úvodní  závod  sezóny zakončila: „Původně jsme chtěli dát na rozhodnutí ředitele protest, ale rozmysleli jsme si to a dobře jsme udělali. Ušetřené peníze jsme aspoň večer důkladně propili a projedli. :)))“
 
 Zatímco řadu  soutěžních jezdců  čeká o posledním víkendu v březnu Rallye Šumava, tým Komvet bude ve stejném termínu startovat v Brně. Na Masarykově okruhu se totiž pojede Brněnský drak, úvodní závod vrchařského mistrovství republiky. Podobně, jako soutěžní áčko, také  oba  týmové vrchařské lancery skupiny M  prošly  přes  zimu  důkladnou přípravou. Hlavně však k původním loňským  úctyhodným  500 koníkům  přibyde padesát až  šedesát dalších. „Tátovo auto je hotové, moje tak z 50%. Obě auta budou mít přes 550 koní, tak už se těšíme, jak se svezeme. Takže letos to bude  EVO 550,“ těší se na další  závody David, mimochodem pátý muž absolutního pořadí v loňských závodech do vrchu.
 
 
 
Pavel Jelínek,   www.car.cz
 
Tisková informace Komvet Racing,
V Brně 16. března 2004
 
Dole  všechny naše fotky z Rally Vysočina 2004
 
 
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose