www.car.cz
 

Viktor Szabó má sníh rád. Na Šumavě s lancerem
     tisková zpráva


Viktor Szabó má sníh rád – na „osmičce“ čtvrtý čas (!)

Po debutu na Rally Vysočina s focusem WRC přijel Viktor Szabó na Šumavu vyzbrojen opět jiným vozem. Bylo to vysloužilé Mitsubishi Lancer EVO V od Josefa Semeráda. Při pohledu do startovní listiny, ve které figurovalo 27 vozů třídy N4, bylo jasnou prioritou nasbírat další kilometry za volantem čtyřkolky. „S focusem má mitsubishi opravdu společný jenom pohon všech kol, jinak jsou to úplně jiná auta. Zkušenosti z Rally Vysočina mi pomohly vyrovnat se s vyšší rychlostí, ze staré evoluce myšáka jsem už neměl tak velký respekt a místy se mi zdálo, že moc nejede,“ srovnal oba vozy jezdec.

Tradiční Čínovský okruh byl pro Plzeňáka spíše ve znamení předjíždění než závodění, v průběhu úvodního testu musel překonat dva pomalejší soupeře. Už na třetím měřeném úseku ale nakouknul osmým časem v produkčních vozech mezi špičku skupiny a porazil velkou většinu zkušenějších soupeřů.

A to i přes to, že v předchozí rychlostní zkoušce zaznamenal problémy s brzdami. „Na dvojce jsme zjistili, že máme příliš měkké brzdy. Nebylo to vůbec příjemné, nemohl jsem jim od té doby věřit a tak jsem brzdil vždy o něco dřív. Na mokru nebo na sněhu to bylo výhodou, ale na suchu jsem naopak hodně ztrácel,“ popsal Viktor problémy, které jej sužovaly celou soutěž. V noci z pátku na sobotu mohl mít klidný spánek, na konci první etapy totiž posádce týmu AMK Greit Plzeň patřilo třinácté místo mezi produkčními vozy. „Vzhledem k technice to první den o moc rychleji nešlo, o to více se těším na obtížnou druhou etapu. Mám totiž velmi rád zimní podmínky a na sněhu si vždy s chutí zablbnu, navíc se tu smazává výkonový handicap našeho vozu oproti špičce skupiny,“ očekával jezdec.


Byl tak prorokem následných událostí, rychlostní zkoušky totiž skutečně pokrýval z větší části sníh a led. Při prvním průjezdu zde totálně „vyhořeli“ jezdci s vozy třídy A8, kteří měli na trati ještě obtížnější podmínky, než o hodinu později startující zbytek pole. Viktoru Szabó s Michalem Ježkem se naopak podařilo zajet úvodní rychlostní zkoušky fantasticky. Na krátké RZ7 zaznamenali devátý, o zkoušku dále dokonce čtvrtý čas v absolutním pořadí. Radost z průběžného čtrnáctého místa trvala až do osudné jedenácté vložky, kde se také oni nevyvarovali chyby a vycestovali do závěje.

 „Byl to důsledek několika chyb. Jednak jsme z časových důvodů ošidili trénink sobotní etapy a rozpis RZ11 jsme museli částečně opsat od Pepy Semeráda. Tak se stalo, že jsme zatáčku měli popsanou menší obtížností. Na části se suchým asfaltem nám pak nezafungovaly zimní gumy a vlétli jsme do závěje. Ačkoliv byla na místě spousta diváků, pomohlo jich jenom pár, za což jim děkuji. Ti nás vytlačili zpět na cestu až po dvou minutách…“ zalitoval Viktor. Do konce soutěže si ještě stačil o dvě příčky polepšit, nakonec jen jediné místečko chybělo k průniku do první desítky produkčních vozů. „Nejeli jsme sem kvůli výsledku, důležité jsou odjeté kilometry. I tak si myslím, že až na tu chybičku mohu být s výkonem spokojen. Rád bych příště vyrazil s nějakou lepší technikou, evo pětka totiž za konkurencí už silně pokulhává, ale prioritou jsou nadále sprintrally,“ doplňuje jezdec.


tisková informace
-Vicky- Media Productions
foto: F. Dušek



 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose