www.car.cz
 

Antonín Matys i nový tým Šumavu zvládli
     24.2.2006 14:37 - tisková zpráva


Přestože Antonín Matys startoval s vozem, se kterým absolvoval minulou sezonu, byla pro něj Rallye Šumava v mnoha směrech něčím novým. Počínaje povrchem, pneumatikami s hroty a v neposlední řadě i tím, že startoval v novém týmu, který byl v servisních zonách v Klatovech a Strakonicích poprvé vystaven závodnímu tempu a stressu. Nutno říci, že první zatěžkávací zkoušku všichni zvládli a tak jejich Škoda Felicia 1,6 Kit Car nechyběla ani na cílové rampě.

Před startem říkal šéf týmu Lukáš Pondělíček, že Rallye Šumava je testem připravenosti na novou sezonu. Platilo to nejen pro mechaniky, kteří v této sestavě ještě na soutěži nepracovali, ale i pro posádku Antonín Matys – Aleš Vaněček. Bez nadsázky se dá říci, že každý ze tří soutěžních dnů byl úplně jiný.

Páteční okruh se spoustou vytahaných nečistot a obřím bazénem z tajícího sněhu. Sobotní etapa, na které nikdy nikdo nemohl tušit co jej čeká za další zatáčkou a nedělní část, kde po ránu byly ještě zbytky tajícího ledu, aby v samém závěru opět trošku přituhlo.

Prolog absolvoval Antonín Matys v devátém čase ve skupině A a sedmém mezi auty zařazenými do kategorie S1600. V sobotu to již bylo horší. Posádka týmu „powered by PONĎA“ musela bodované příčky ve skupině opustit, ale o souboje mezi áčky tentokrát moc nešlo. Důležitější bylo umístění ve třídě a hlavně dokončení soutěže, tomu bylo podřízeno i tempo. „Snad na každém metru byl jiný povrch.

Jel jsem svou první zimní soutěž a podruhé na pneu s hřeby, takže důležité bylo udržet se na trati, protože i to bylo chvílemi hodně náročné,“ říkal v sobotu večer Antonín Matys a již se těšil na nedělní vložky, které měly mít povrch méně zrádný a to se potvrdilo.

„V neděli jsme se již svezli pěkně až do poslední vložky. To nám vypadlo řazení a zůstala zaseknutá čtyřka, na níž jsme museli projet celou erzetu a přejezd do servisu,“ vysvětlil pilot více než tříminutovou ztrátu na samý závěr soutěže. Manko nakonec znamenalo pokles jen o jedno místo v hodnocení skupiny A, což nic neměnilo na tom, že posádce i týmu se podařilo dosáhnout daného cíle. Tím bylo absolvování všech více než dvou set kilometrů rychlostních zkoušek a přivézt nějaké body do hodnocení třídy.

Před startem jsem říkal, že na Šumavě skáčeme do vody a uvidí se, jestli se utopíme, nebo budeme plavat. Teď už vím, že plavat umíme. Tonda s Alešem soutěž zvládli na jedničku. Ve třídě vezou domů body za páté místo a na dalších soutěžích určitě přibudou i bodíky mezi áčky. Skvěle pracovali i mechanici, kterým Tonda rozumnou jízdou nepřidělával práci a zvládli jsme i problém s převodovkou na závěr, takže jsem spokojený,“ pochválil celý tým jeho šéf a „střídající“ závodník Lukáš Pondělíček, který se již těší na Vysočinu.

 Tam se za volant Škody Felicia 1,6 Kit Car poprvé posadí sám. Doposud závodil „jen“ s „úzkými“ čtrnáctistovkami, ale i s nimi dokázal kitová auta prohánět.

Milan Hauer www.motorsport-review.cz


 
 
Fotogalerie:   Kuriózní havárka v zamrzlé Jilemce, foto Vl. Rožánek

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose