www.car.cz
 

Rallye Show Modřice 2005 za zhruba týden již po páté
     30.11.2005 19:12 - Pavel Jelínek


Pátá Rallye Show Modřice, která se rychle blíží, letos nabídne osm rychlostních zkoušek v celkové délce více jak 50 km. Pojede se v těsném okolí Jihomoravské metropole v sobotu 10. prosince 2005, tedy týden po Pražském rallyesprintu. Vše je připraveno, přičemž polovina erzet je v současné  době pokryta souvislou sněhovou pokrývkou. Podle nejnovějších informací pořadatelů je na nich možné použít pneumatiky s hřeby.

 

Tratě prakticky všech rychlostních zkoušek doznají proti minulosti změn. Každá erzeta je na programu dvakrát, ale přesto se jede pouze na třech úsecích. RZ Ořechov Střelice se totiž pojede v obou směrech. Navíc její cíl, respektive také start, bude přesunut z obce Nebovidy do sousední obce Střelice, kde přibyde zajímavá pasáž v blízkosti Zemědělského družstva Střelice s několika zhruba pravoúhlými zatáčkami. Nový úsek bude navíc nejen přehledný, ale také výborně přístupný z Brna ve směru od Ostopovic i od Popůvek, či Střelic. Rychlou pasáž mezi obcemi zde zpomalí trojice retardérů.

 

Zbývající dvojice RZ zavítá na obslužné komunikace Masarykova okruhu, které v těchto dnech pokryla vrstva sněhu. Organizátoři jsou i na tuto eventualitu připraveni a věří, že sníh akci nezkomplikuje.

 

Vlastní trať podél svodidel, kde obvykle při okruhových závodech jezdí pouze vozidla fotografů, či televizních štábů a vozy odtahové služby, dozná menších změn proti rozpisům z minulosti. Na řadě míst totiž letos došlo k některým úpravám svodidel a obslužných komunikací, takže zatáčky mají nyní jiný poloměr.

 

Koncepce soutěže je připravena tak, aby divák prakticky bez přesunů viděl na obou lokalitách, kde se bude závodit, čtyři erzety. Úvodní pasáž po startu všech zkoušek na automotodromu bude pro obě RZ (tedy přesněji pro všechny čtyři RZ) shodná. Startovat se bude za objekty obvyklých technických přejímek a následovat bude poměrně rychlé klesání s velmi náročnou prudkou levou zatáčkou v místě novodobé „Farinky“. Zde se ovšem trasy obou erzet rozdělí. První z nich povede po vnitřních obslužných komunikacích, zatímco druhá odbočí do tunelu pod závodní dráhou a bude pokračovat po vnějších komunikacích. Změnou proti minulosti ovšem je, že se letos nepočítá s napojením na velmi pěknou pasáž po části původního Masarykova okruhu směrem do Žebětína.

 

Na Masarykově okruhu by pak zároveň měl být i cíl celé soutěže, která je i letos volným podnikem bez nároku na mistrovské body. Podobně jako při všech předchozích čtyřech ročnících. Osm připravených RZ nabídne 50,4 ostrých km, diváci pak mají šanci zcela bez přejíždění vidět čtyři RZ. Snadno přístupná a vyloženě na „dohled“ bude divákům na Masarykově okruhu rovněž servisní zóna a také již zmiňovaný cíl. To je výhoda pro diváky i třeba fotografy, ale naopak také pro členy jednotlivých týmů a doprovody, kteří se snadno mohou zajít podívat na své posádky v akci.

 

Za zmínku stojí i povolení seznamovacích jízd v protisměru RZ, které posádkám přinese značnou úsporu času. „Z důvodu časové úspory při seznamovacích jízdách je povolena jízda v protisměru RZ 1/3 a RZ 5/7 v úseku mezi obcemi Střelice a Ořechov a to se zvýšenou opatrností,“ zdůrazňuje Vojtěch Svoboda, ředitel soutěže.

 

Jan Vonka, především okruhový a vrchařský závodník a zároveň pořadatel v jedné osobě, se právě vrátil z finálového dvojvíkendu FIA GT v Dubai a Bahrainu a nyní se věnuje především přípravě jubilejního pátého ročníku Rallyeshow Modřice. Pořadatelé z jeho  týmu Vonka Racing by především rádi nalákali ještě několik dalších posádek, které se stále ještě mohou hlásit.

 

Zatímco rychlostní zkoušky mezi Ořechovem a Střelicemi se jedou po běžné silnici a budou tedy bez sněhu (možná s vyjímkou krátkého nového úseku u JZD Střelice, který vede po zemědělské komunikaci), po obslužných komunikacích Masarykova okruhu se běžně nejezdí a sníh zde lze očekávat. Navíc na okruhu je o nějaký stupínek více, než v Brně. Proto lze předpokládat, že by zde mohl sníh vydržet i přes stávající oteplení. Závodníkům se tak nabízí možnost potrénovat si třeba na tzv. Zimní pohár. Ostatně možností „sklouznout se“ na sněhu u nás není příliš mnoho .

 

„Využíváme ověřených tratí. V případě souvislého sněhu umožníme použití hřebíků. Skutečnost, že RZ na AMD se nejedou na veřejných komunikacích situaci značně zjednodušuje, neboť nemusíme žádat Ministerstva o výjimku. Také radiové spojení je na AMD bez problémů,“ doplňuje ředitel soutěže Vojta Svoboda.

 

Pokud se někdo ze závodníků chce něco naučit, pak jedině v těžkých podmínkách. Když se jede na plný plyn na širokém a suchém asfaltu, tam rozhoduje technika. Ale právě třeba na sněhu nebo v mlze se ukáže, kdo skutečně umí! Zde se pak každý nejvíc naučí,“ dodává Jan Vonka, letos celkově osmý muž prestižního seriálu FIA GT ve třídě GT2. Po mnoha letech svého závodění jistě dobře ví, o čem mluví.

 

Akce je plánována na sobotu 10. prosince o zhruba měsíc později, než se jezdila v letech minulých. Přihlášky najdou zájemci na oficiálních stránkách soutěže: http://www.vonka.cz. Zájemci se stále ještě mohou hlásit!! Doplňme, že soutěže se mohou zúčastnit také jezdci s licencí ČESKOMORAVSKÉHO POHÁRU v rallye (ale ne s jednodenní licencí). Vozidla musí odpovídat dokumentu "Národní sportovní řády 2005", FAS AČR, čl. 5.8. - Automobily pro ČMPR.

 

 

Tisková informace V. RALLYE SHOW MODŘICE 2005 č. 3

 

 

 

Pavel Jelínek

Media servis

 

www.car.cz , www.motormix.cz

V Brně 29. listopadu 2005

 

Oficiální stránky soutěže: http://www.vonka.cz

E-mail:  vonka@vonka.cz

 

Celková délka tratě:    171  km

                                    Počet RZ                   8

                                    Délka RZ                   50,4 km                  

                                    Počet sekcí                3

                                    Počet etap                 2

                                    Povrch                         asfalt, šotolina

 

Celková délka RZ:                                          50,43 km

Celková délka přejezdů:                                  120  km

Celková délka tratě (vč. RZ):             171 km

 

Soutěž se jede jako volný závod a je přátelským setkáním jezdců na konci sezóny.

 

Časový harmonogram Rallye Show Modřice 2005:

 

9.12.2005 18.00 h.  Představení posádek a vozidel

startovní rampa před radnicí MÚ Modřice

 

10.12.2005  08.00 h.  Start rallye

startovní rampa před radnicí MÚ Mořice

      

RZ1 Ořechov - Střelice ; start v 8,18 hod.

RZ2 Autodrom A ; start v 8,46 hod.

RZ3 Ořechov - Střelice ; start v 9,54 hod.

RZ4 Autodrom A ; start v 10,22 hod.

RZ5 Střelice - Ořechov ; start v 12,05 hod.

RZ6 Autodrom B ; start v 12,50 hod.

RZ7 Střelice - Ořechov ; start v 13,48 hod.

RZ8 Autodrom B ; start v 14,33 hod.

 

  16.15 h.  Cíl rallye, cílová rampa Automotodrom Brno


 
 
Fotogalerie:   Fotovarování pro silniční piráty - Praha, Strakonická ...

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose