www.car.cz
 

Malonty patří k perlám českokrumlovské soutěže prakticky od jejího vzniku
     18.5.2009 17:49 - tisková zpráva


Ještě se čtyřikrát vyspíme a bude tu druhý den Rallye Český Krumlov. Sobota přinese její druhý díl s dalšími, neméně zajímavými rychlostními zkouškami.
RZ 6, 10 Malonty

Malonty – bez diskuze nejznámější česká rychlostní zkouška patří k perlám českokrumlovské soutěže prakticky od jejího vzniku. A to i z dob, kdy byla kratší a neprojížděla hraničním pásmem přes Bělou, Cetviny či Tichou. Nazvaná je podle obce Malonty (688 m n.m.), kudy vždy vedla, ať už startovala v Benešově nad Černou, Pohorské Vsi, Deskách, Dobechově, Rychnově nad Malší či přímo v Malontech.

Byla svědkem mnohých havárií, o čemž by mohla vyprávět řada jezdců, kteří dopltilili na jeden pověstný kámen v krajnici nedaleko hraničních Cetvin. Je tam od nepaměti, přesto snad každý rok někoho překvapí. Vložku charakterizuje hlavně časté střídání rytmu a nároky na dobrý rozpis.

V letošním roce startuje stejně jako vloni v Pohorské Vsi a pokračuje většinou pěkným asfaltem a „přesýpáky“ přes horizonty do Malont. Ne vjezdu sem přibyl umělý retardér. Za známým diváckým místem na návsi opět změní rytmus a zvláště po průjezdu Bělou čeká jezdce náročný technický úsek. Sem se diváci nedostanou. V Cetvinách se vozidla téměř dotknou hraničních patníků s Rakouskem, pak projedou Tichou, již poněkolikáté změní rytmus jízdy a opět po širším asfaltu projedou kolem hospody U Svatého Kamene. Čeká závěrečný pěkný zatáčkovitý úsek do cílového Rychnova na Malší. Těsně před cílovou fotobuňkou ještě diváckým vracákem objedou na návsi kostel a RZ Malonty mají za sebou.

Malontská rychlostní zkouška skýtá mnoho zajímavých míst, doporučit lze Pohorskou Ves, Malonty a Rychnov nad Malší. Kultovním místem jsou samotné Malonty, které kromě pěkného rozhledu poskytují i dostatek parkovacích míst v režii obce a občerstvení s možnostmi posezení v restauracích. Také závěr v Rychnově je vytvořen pro diváky, nutno podotknout, že diváci se sem dostanou pouze z Malont přes Bukovsko, silnice z 2 kilometry vzdáleného Dolního Dvořiště bude pro diváky uzavřena.
RZ 7, 11 Rožmitál

Klasický úsek nazvaný podle podhorské obce Rožmitál na Šumavě, kde se letos startuje. Jde o opačnou variantu loňského testu Zátoň. V prvních pěti kilometrech testu čeká sice divácky nepřístupný, ale pravý soutěžácký úsek s množstvím stoupání a klesání, typickými zatáčkami přes horizont i rychlejšími úseky na komunikaci široké tak pro jedno auto. Od Rožmitála se posádky dostanou dlouhým klesáním na srdce až k Vltavě, u bývalého mostu se jí poprvé téměř dotknou před obcí Jistebník. Další část vede opět několikrát z kopce do kopce do Zátoně, tady hrozí nejvíc defekty pneumatik. Za Zátoní budou podruhé na úrovni řeky o 150 výškových metrů níže oproti startu. Po opuštění lesa u skládky Všeměry se atraktivní levou rychlou zatáčkou dostanou na poslední dvoukilometrový sjezd k Vltavě na kvalitním a širokém asfaltu se čtyřmi serpentinami, přístupnými pěšky od cíle či skládky. Vzhledem k tomu, že okolí této silnice silně zarůstá, výhled již není dobrý a stání za svodidly bude také zakázáno.
Pokud se diváci chtějí podívat k cíli této rychlostní zkoušky, upozorňujeme na obtížné parkování na hlavní silnici č.160 z Větřní do Rožmberka nad Vltavou s nutností zachovat i dále tuto silnici průjezdnou pro normální provoz.
RZ 8 / 12 Slavkov
Na závěr čeká posádky velmi těžká rychlostní zkouška Slavkov, opět charakteristická častým střídáním rytmů, mnoha převýšeními a sjezdy na srdce. V letošním roce vznikla spojením klasického testu Dobrné s novým Slavkovem.
Start zkoušky na konci Dobrné za Větřním bude přístupný jen pěšky od silnice č.160. Následuje technický úsek na novém úzkém asfaltu, za Hašlovicemi navazuje rychlá pasáž s příjezdem do Bohdalovic. Zde však letos posádky vynechají atraktivní průjezd návsí, protože odbočí doprava k místu startu Slavkova a umělým retardérem se napojí na loňskou trasu. Následuje rychlejší úsek se zajímavým odbočením u zastávky Bohdalovice, příjezdným pohodlně z Větřní. Několikakilometrovým stoupáním do Slavkova se soutěž doztane do svého letošního nejvýše položeného místa. Odtud stejně rychlou a zatáčkovitou silnicí sjede o něco níže před Mezipotočí a na dalším diváckém místě prudce odbočí doprava na úzkou lesní cestu vinoucí se většinou po vrstevnici až nad Větřní. V místní části Němčí změní trasa opět rytmus i charakter, když se atraktivním vracákem, jehož úskalí v loňském roce poznal Roman Odložilík, z úzké účelové komunikace napojí na hlavní silnici spojující Větřní s Kájovem. Po několika horizontech a kombinací zatáček téměř dvacetikilometrová zkouška končí.
Lesní úsek je pro diváky nepřístupný, ale další místa skýtají mnoho možností sledovat soutěžní vozidla na atraktivních místech z bezpečné vzdálenosti. Výchozími místy pro návštěvu jsou Větřní a Český Krumlov, odkud se dá dostat do všech diváckých míst. Zvláště Větřní dává možnost navštívit hned tři nedaleké body: Bohdalovice cestou na Rožmberk s odbočením u Zátoně na Suš s pokračováním do Bohdalovic nebo na místo Bohdalovice - zastávka silnicí na Světlík a Frymburk. Další místo leží přímo ve Větřní v místní části Němčí, ale zde je omezený prostor pro diváky i jejich vozidla.
Očekává se opět hojná návštěva diváků a proto je třeba se připravit na přísná bezpečnostní opatření. Další podrobnosti včetně nákresů diváckých míst najdete na oficiálních webových stránkách www.rallyekrumlov.cz.

PR, foto©Pavel Douša


 
 
Fotogalerie:   RALLY LUŽICKÉ HORY 2009 - foto Luboš Novosád

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose