www.car.cz
 

Engeho čeká nabitý víkend. Monza i Spa
     tisková zpráva


Tomáš Enge se o nadcházejícím víkendu zúčastní hned dvou závodů, v sobotu absolvuje s týmem ma-con Dark Dog Charouz poslední závod Mezinárodního šampionátu FIA F3000 v italské Monze. Na druhý ten usedne za volant Ferrari 550 Maranello, se kterým nastoupí v týmu Larbre Competition do závodu evropské série Le Mans v belgickém Spa.

Českému jezdci patří před závěrečným závodem šampionátu F3000 pátá příčka, stále však má naději na umístění mezi nejlepšími třemi. Enge se velkou mírou zasloužil o to, že tým ma-con Dark Dog Charouz je ve své premiérové sezoně na třetím místě v průběžném pořadí týmů a náskok 12 bodů na nejbližšího soupeře dává velmi dobrou výchozí pozici. Monza hrála v kariéře libereckého rodáka významnou roli, protože právě tam v roce 2001 debutoval za volantem vozu Prost v Grand Prix formule 1. O víkendu zároveň skončí také jedna kapitola, Mezinárodní šampionát F3000 čeká o víkendu poslední závod, od příští sezony ho nahradí nová série GP 2.
 
Po skončení závodu v Monze čeká Engeho rychlý přesun do Belgie, kde v neděli nastoupí do závodu 1000 km Spa, který je součástí evropské série Le Mans. Enge usedne do kokpitu důvěrně známého Ferrari 550 Maranello postaveného společností Prodrive a v týmu Larbre Competition se bude střídat s dalším Čechem Robertem Perglem a Francouzem Patricem Goueslardem.
 
 
Tomáš Enge Q&A
 
Monza je posledním opravdu rychlým okruhem v kalendáři, jak vám tato trať vyhovuje?
Já mám obecně rád rychlé tratě, takže se mi Monza líbí. Jezdí se tam s minimálním přítlakem, takže vůz je nervóznější, ale pro mě to není velký problém. Stačí odjet pár kol ve volném tréninku a přesně vím, co si můžu dovolit.
 
Stále máte šanci na celkové třetí místo, ačkoliv na Doornbose ztrácíte osm bodů. Jak vidíte své šance?
Ta šance tady pořád je, ačkoliv není velká. V motorismu se může stát cokoliv, ale realita je taková, že by mi muselo přát mimořádně hodně okolností, zvláště když vezmeme v úvahu sílu Doornobosova týmu Arden. Tento tým v Monze vyhrál poslední dva závody. Reálný je boj o čtvrté místo s Friesacherem, nezapomínejme ale na to, že jen o dva body za mnou je Lopez.
 
Bude to váš poslední start v F3000, zároveň jste rekordmanem co do počtu startů v této kategorii. Necítíte určitou nostalgii, že končí jedna dlouhá kapitola?
Zatím nic takového necítím. Možná, že kdybych tam jel i loňskou sezonu, tak by to bylo jiné. Samozřejmě, mám v paddocku spoustu známých i v jiných týmech, přeci jenom jsem tam prožil pět sezon. Žádné mimořádné pocity z toho, že v F3000 končím ale nemám. Možná to na mě dolehne až po závodu.
 
O víkendu vás čeká hektický program, hned po závodu v Monze se přesouváte do Spa, kde pojedete závod evropské série Le Mans. Co vás přimělo k tomuto startu?
Ferrari 550 Maranello je mou láskou a asi to je pro mě poslední šance, kdy si můžu s tímto vozem zazávodit. Když jsem dostal nabídku na start ve Spa, tak jsem ji s radostí přijal. Jedním z mých parťáků bude i Robert Pergl, se kterým jsem loni jel šampionát GT s enkovým vozem. Robert uvažuje o tom, že by příští rok jel s velkým autem a společným startem mu snad pomůžu v aklimatizaci na silnější vůz. Pětsetpadesátka je proti třistašedesátce o hodně ostřejším závodním vozem.
 
Nebude obtížné se rychle adaptovat na jiný vůz a jinou trať?
Okruh ve Spa znám velmi dobře, závodil jsem tam už mnohokrát. Ferrari 550 Maranello znám jako málokdo, mimo jiné jsem s ním jel třikrát v Le Mans. Sice jsem s ním nikdy nejel ve Spa, ale budu mít zahřívací trénink na to, abych se sžil s vozem a konkrétním okruhem, což by mi mělo stačit.
 
BPA
oficiální stránky : www.bpa.cz
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose