www.car.cz
 

David Vršecký s Buggyrou vyhrál nedělní pohárový závod na Nürburgringu !!!!
     8.7.2007 23:46 - tisková zpráva


David Vršecký z týmu Buggyra International Racing System vyhrál hlavní nedělní závod v rámci pátého podniku Evropského poháru tahačů na německém Nürburgringu. V předcházející kvalifikaci dojel třetí a za celý víkend získal 52 bodů - nejvíce ze všech a zároveň i nejvíce ve své truckové kariéře.

 

Jeho týmový kolega Švýcar Markus Bösiger vyhrál kvalifikační závod, pohárový po úvodní kolizi nedokončil. Byl to jeho první nezdar v letošní sezóně, ve které stále kraluje průběžnému pořadí. Vršecký stáhl několik bodů na druhého Španěla Albaceteho, zároveň výrazně odskočil dvojici Němců na čtvrté a páté příčce.

 

Michal Dolák zůstal v Německu bez bodu, v kvalifikaci dojel až na 13. místě a kvůli poruše převodovky do pohárové jízdy ani nenastoupil. V soutěži týmů vede Buggyra s velikým náskokem před vozy MAN i Mercedes Benz. Závody na slavném okruhu sledovalo 190 tisíc diváků!!!

 

     V měřeném tréninku vylepšil Bösiger svůj páteční rekord o tři setiny sekundy a opět se postavil na nejvýhodnější pozici na startovním roštu kvalifikační jízdy. Místo v první řadě si zajistil i Španěl Albacete, který v souboji s časomírou porazil o osm setin třetího Vršeckého. Oproti pátku se zlepšil Dolák, který zajel dvanáctý čas, což znamenalo postavení v šesté řadě.

 

Start do kvalifikace vyšel Bösigerovi s profesorskou přesností a bezchybně projel i první nebezpečnou zatáčkou na vedoucí pozici. Albacete si hlídal zase svoje místo a nedovolil, aby se za Bösigera zavěsil Vršecký. Ten naopak musel odolávat hned po startu několika útokům domácího Hahna. Jeho i dalšího Němce v pořadí Körbera hnaly zaplněné tribuny a bouřlivým pokřikem i za pomoci různých houkaček odměňovaly všechny pokusy o předjetí.

 

Bösiger si v poklidu hlídal vedení a pozvolna Albacetemu ujížděl. Také Vršecký si v polovině devítikolového závodu vytvořil více než sekundový náskok. Pak se ale začal Hahn přibližovat a dvě kola před koncem ztrácel pouhé čtyři desetiny sekundy. Vršecký měl dostatek informací i sil v motoru své Buggyry a opět Hahnovi ujel.

 

Dráha byla hrozně nagumovaná a radši jsem jel na jistotu. Dostával jsem pravidelně vysílačkou hlášení o odstupech a viděl jsem i v zrcátkách, že se Jochen (Hahn) zase přiblížil, tak jsem trochu přidal. Nějakou rezervu jsem ještě měl,“ dodal celkem spokojený jednatřicetiletý rodák z Roudnice nad Labem. Dolák se od počátku pohyboval kolem třináctého místa, na kterém dojel i do cíle. V závěru ho ale zradila převodovka, čímž pro něj na Nürburgringu program skončil a domů odjede bez zisku jediného bodu.

 

     Pohárový závod přinesl velké drama hned v první zatáčce. Do kolize se dostalo hned několik jezdců z prvních řad startovního roštu a například pro Bösigera, Hahna a Allgäuera závod ihned skončil. Švýcarský pilot českého týmu totiž „kulhal“ na levé přední kolo. Výborně se ale motanicí protáhl Vršecký, kterého nástup zachytil jen Albacete. Spolu pak vytvořili tandem, který se zbytku Evropy rychle vzdálil.

 

Snad jen Körber měl ještě přiměřený odstup, jenže ho v cíli stejně čekala penalizace za podílnictví na úvodní bouračce. Albacete se držel Vršeckého jako klíště a naznačil i několik útoků. Jenže strojově přesný Vršecký šel tvrdě za vítězstvím a s úřadujícím mistrem starého kontinentu neměl slitování.

 

Jsem fakt nadšenej, protože tolik bodů za víkend jsem ještě nikdy nenasbíral. Navíc jsem vyhrál na okruhu, kde se to velice oceňuje. A taky jsem celkem slušně odskočil Körberovi s Hahnem, což je taky paráda,“ více slov už ani ke skvělému vystoupení na Nürburgringu Vršecký dodávat nemusel. 

 

Výsledky:

 

Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Bösiger (Švýc./Buggyra) 17:27,028, 2. Albacete (Šp./MAN) -1,361, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) -4,757, 4. Hahn (Něm./MB) -5,752, 5. Körber (Něm./MAN)  -7,126, 6. Belloc (Fr./MAN) -9,482, 7. Allgäuer (Rak./MAN) -22,408, 8. Levett (GB/MAN) -24,119, …, 13. Dolák (ČR/MAN) -49,209.

     

Pohárový závod (13 kol): 1. Vršecký 25:17,500, 2. Albacete -0,585, 3. Belloc -18,617, 4. Levett -26,899, 5. Körber -28,320, 6. Oliver -30,432, 7. Rodrigues J. (Port./MAN) -41,166.

 

Celkově: 1. Bösiger 249, 2. Albacete 216,  3. Vršecký 197, 4. Körber 151, 5. Hahn 142, 6. Allgäuer 101, 7. Oliver 69, 8. Belloc 59, …, 10. Vojtíšek (ČR/Renault) 43, …, 16. Dolák 7 b.

 

Týmy: 1. Buggyra (Vršecký, Bösiger) 489, 2. MAN (Körber, Allgäuer) 335, 3. MB (Hahn, Sanjuan/Šp.) 255, 4. Renault (Vojtíšek, Martin/Šp.) 169 b.

 

 

U hradu Nurburg se hrála česká hymna

 

 

Jezdec týmu Buggyra International Racing Systém David Vršecký zvítězil v nedělním pohárovém závodě na Nürburgringu. Zároveň se stal prvním jezdcem truckové historie, který dokázal vyhrát závod na legendárním okruhu ve třídách Super Race Truck i Race Truck. Markus Bösiger musel odstoupit po hromadné kolizi již v prvním kole. Přesto si nadále udržuje v čele šampionátu náskok 33 bodů!


David podal v průběhu třinácti kol bezchybný výkon, který snese ta nejpřísnější měřítka. Přestože startoval ze třetího místa, dokázal se vyhnout hromadné kolizi, jejíž nejviditelnější obětí se stal právě jeho stájový druh Markus Bösiger. „Najednou se přede mnou začalo všechno mlít. Držel jsem si vnitřní dráhu a snažil se co nejrychleji ujet,“ řekl po závodě Vršecký, který si v Německu vytvořil ziskem 52 bodů osobní rekord. „V polovině kola jsem dostal do vysílačky informaci, že Markus skončil. To už jsem měl ve zpětném zrcátku Antonia Albaceteho.“

 

Po zbytek závodu podával David vynikající takticky výkon. Přestože španělský obhájce titulu stáhl jeho náskok až na 0.3 sekundy, nedostal v průběhu závodu jedinou příležitost k úspěšnému útoku. „Hodně jsem si věřil. V roce 2003 jsem tady vyhrál svůj vůbec první závod, který probíhal podle prakticky stejného scénáře. Celou dobu jsem měl za sebou Gerda.“ Poslední kolo David nevnímal. „Hlídal jsem si každý metr a v duchu se modlil, aby vydržela převodovka. Na rozdíl od Markuse bych setrvačností do cíle na prvním místě nedojel.“


Markus Bösiger poprvé v této sezóně nespatřil šachovnicový praporek. Přestože startoval z prvního místa, dostal se do hromadné kolize, kterou odnesla přední náprava jeho speciálu. „To se stává. Příště ale raději nebudu bourat. Celou dobu jsem totiž sledoval souboj Davida s Antoniem. Musím říct, že co se náporu na nervy týče, je závodění dokonalá selanka,“ řekl švýcarský jezdec, který zároveň odmítl jakkoli komentovat příčiny již zmiňované

kolize.

 

 

Ladislav Holomčík, Nürburgring

Buggyra


 
 
Fotogalerie:   International Formula Masters při WTCC v Brně 2007 od Jirky Navrkala

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose