www.car.cz
 

Dramatická sobotní „dvoukvalifikace“ pro Koerbera!. Vážná nehoda v Jaramě
     3.10.2005 08:55 - tisková zpráva


Jednoznačně nejdramatičtější den této sezóny mají za sebou jezdci týmu Buggyra International Racing Systém Gerd Koerber a David Vršecký. Podstatně lépe se v těchto chvílích vyvíjí situace pro Gerda Koerbera, který se stal vítězem kvalifikace a v pěti po sobě jdoucích bodovaných závodech v řadě nenašel přemožitele. David Vršecký pak skončil po sečtení obou kvalifikačních časů na šestém místě.

O tom, že také do Jaramy přijel ve velmi dobré formě přesvědčil Gerd Koerber hned v měřeném tréninku, ve kterém zajel za Švýcarem Bosigerem druhý nejlepší čas. Naopak se nedařilo Vršeckému, který skončil až šestý! „Převodovka nefungovala podle mých představ, když jsem se pak rozjel, byla přede mnou řada pomalejších jezdců, kteří dělali, že mě nevidí,“ řekl po konci tréninku rozladěný Vršecký, který se do třetí řady kvalifikace postavil vedle Egona Allgauera, tedy svého největšího soupeře v boji o druhé místo. „Jarama je okruh, který mi vyhovuje, snad tuto ztrátu doženu v průběhu závodu.“

Hned první metry kvalifikace dokazovaly, že David pojal své předsevzetí vážně. Vzápětí po startu se totiž propracoval z původního šestého na druhé místo. Vedl Gerd Koerber. „Zdálo se mi, že všichni jedou nějak pomalu, asi nenatlakovali turba. Najednou jsem byl druhý.“ V průběhu kola se pak ale začaly dít věci. Nejdříve Jochen Hahn sdělil zoufalým hlasem do vysílačky, že mu nefungují brzdy a trefil nic netušícího Allgauera. Poté přišel zákon akce a reakce. „Podíval jsem se do zpětného zrcátka a viděl, jak se na mě řítí Egon. Byl jsem bez šance,“ komentoval následující crash Vršecký, který se tak rázem ocitl na sedmém místě.
 
Navíc bez kapoty a veškerých plastů. V té době vedl suverénně Gerd Koerber před Albacetem, Puličem a Vojtíškem. „Ještě nikdy jsem nejel s tak očesaným autem, přesto se mi podařilo předjet Garretta v poté Lenze.“ Ve chvíli, kdy jel Koerber na čele a Vršecký se propracoval na šesté místo byl závod ukončen. Důvod! Těžká nehoda domácího jezdce Manuela Gozala, který po několika kotrmelcích prorazil svodidla a doslova rozstřelil svůj speciál. Podle dostupných informací byl převezen v kritickém stavu do nemocnice.
 

Závod byl zhruba na hodinu přerušen. V průběhu pauzy se činili zejména mechanici Vršeckého a Allgauera. FIA poté rozhodla o tom, že se pojede dalších šest kvalifikačních kol, posléze budou časy sečteny (1+6) a určen vítěz. V nejriskantnějším úseku pak bude fungovat režim tzv. žluté vlajky, což v praxi znamená zákaz předjíždění. Po protestu Gerda Koerbera pak FIA uznala, že na startu bude platit pořadí z konce prvního kola přerušené kvalifikace a nikoli výsledky z měřených tréninků. V praxi to znamenalo, že Koerber bude startovat z první řady, Vršecký ze čtvrté. Na startu pak chyběli Jochen Hahn a Markus Bosiger.

V samotné kvalifikaci zvítězil suverénně systémem start-cíl Gerd Koerber, který již tak pátý bodovaný závod v řadě nepoznal přemožitele. „Jelo se mi skvěle. Řekl jsem si, že pokud chce člověk v Jaramě přežít, musí se hodně rychle osamostatnit na čele. Tomu jsem podřídil taktiku.“ Druhý pak dojel Albacete, před Vojtíškem, Allgauerem, Puličem a Vršeckým. Po skončení závodů však přišel čas protestů. Egon Allgauer totiž více než prokazatelně předjel Vršeckého ve „žluté zóně.“ „Nevěřil jsem svým očím a vůbec jsem na Egonův útok nereagoval. Znám pravidla natolik dobře, abych věděl, že za podobný prohřešek je penalizace minimálně deseti sekund,“ řekl Vršecký po dojezdu.
 
Zcela určitě věděl, o čem hovoří, neboť za stejný prohřešek (předjel Anonia Albaceteho metr přede cílem) dostal v Albacete penalizaci jedné minuty. Jak však prokázaly další minuty, pro Egona Allgauera pravidla FIA prostě a jednoduše neplatí!!!
 
I ve španělské Jaramě potvrdil Gerd Koerber svou vynikající formu a v pohárovém závodě si dojel pro druhé místo. Nad jeho síly byl pouze domácí jezdec Antonio Albacete, který může po dnešku začít s oslavami titulu mistra starého kontinentu. „Myslím si, že jsem tady předvedl slušný výkon, řekl bych, že jsem měl na vítězství. Bohužel mi nikdo neřekl, že se startuje o sto metrů dříve. Antonio to věděl a této své výhody využil dokonale,“ řekl po závodě Koerber, jehož ztráta na Albaceteho činila po první polovině závodu necelou sekundu. „Chtěl jsem samozřejmě jet na vítězství, ale bylo vidět, že Antonio jede na domácím okruhu bezchybně. Mám pochopitelně z druhého místa radost.“

Těsně po dojezdu se mohl radovat i David Vršecký. Po startu se dostal na páté místo, ve čtvrtém kole se pak posunul před Frankie Vojtíška a začal stíhat Chorvata Puliče, jehož náskok činil po první třetině závodu více než šest sekund.
 
David se rozjel ke skvělému výkonu, aby nakonec svůj souboj s chorvatským mistrem Evropy prohrál o několik desetin sekundy. „Jelo se mi dobře, auto fungovalo. Frankie Vojtíšek byl těžkým oříškem k předjetí. Pulič nejel taky špatně, jsem si ale jist, že kdyby byl závod o kolo delší, skončil bych třetí. Jsem spokojen.“

Bohužel Davidova spokojenost vydržela pouze zhruba 20 minut po skončení závodu. Jeho vůz byl posléze zvážen a FIA konstatovala, že závodní speciál má o 50 kg méně, než povolují regule. Následovala pochopitelná penalizace v podobě vyloučení z pohárového závodu a ztráty deseti tvrdě vybojovaných bodů. Nad rozhodnutím komisařů FIA nelze polemizovat, škoda jen, že se stejně striktně nedrží pravidel ve všech případech. Nepotrestané „žluté“ kvalifikační předjetí Allgauera je toho pádným důkazem.
 
Buggyra

 
 
Fotogalerie:   Podzimní Most 2005, tým Renauer a Válek, foto PetrFrýba

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose