www.car.cz
 

Faja letos s řadou změn na autě i na svém webu
     13.5.2005 20:40 - tisková zpráva


Novinkou číslo 1 v týmu Mirka Fajkuse je, že po dlouhé době jsou opět v provozu stránky našeho týmu na adrese www.faja.cz. Na  konečné podobě těchto stránek se ještě pracuje, ale cítili jsme povinnost vůči Vám zprovoznit alespoň tento vývojový stupeň. Přivítáme jakékoliv Vaše připomínky k obsahu těchto stránek nebo k jejich designu.


K dění v týmu Miroslav Fajkus – Racing :

Náš tým vstoupil do nové sezony závodů automobilů do vrchu opět s monopostem DALLARA F393, na které byla po havárii na Slovensku v loňském roce provedena EVO IV (nová přední část z DALLARY F394). Tuto změnu jste mohli zaznamenat již při loňském závodě v Lanškrouně. Jinak přes zimu tým pracoval na drobných technických vylepšeních vozu a v přípravě je nový motor.

Na letošní sezonu bylo zakoupeno několik nových sad pneu, k dispozici jsou sady spoilerů, ramen a také náhradní přední část vozu (např. pro závody na Slovensku, kde Faja občas zničí auto … ..). Výrazná vylepšení zaznamenalo zázemí týmu – interiéry dílny prošly rekonstrukcí, byla zhotovena nová litá podlaha pro nastavování vozu ve spojení s novými váhami, atd.

A hlavně, letošní sezona kiž začala prvními absolvovanými závody s názvem
BRNĚNSKÝ DRAK na Masarykově okruhu v Brně, které se jely 10.4.2005 již tradičně v protisměru na části Masarykova okruhu v Brně.

Na úvod sezony má tento závod jistě opodstatnění, protože umožňuje jezdcům rozježdní po zimní pestávce na relativn bezpené trati
s kaírky (kdyby náhodou …). V rámci tohoto jednodenního dvojzávodu absolvovali jezdci celkem 10 jízd (4x trénink, 2x3 závod). Tento závod skonil pro náš tým uspokojivým výsledkem. V rámci absolvovaných jízd probíhalo testování a dolaování nového nastavení vozu a pneumatik.

První závod dokonil Faja na druhém míst mezi formulemi za Milanem Svobodou s jeho novou zbraní – monopostem DALLARA F302 a ped Milošem Zmeškalem s další novou zbraní – DALLARA F398 (to je dost, Miloši, že jsi nám ji konen ukázal). V absolutním poadí pak Fajovy asy staily na 3 místo, když první
absolutn skonil ing. Otakar Krámský se spiderem OSELLA ped Milanem Svobodou. Pro objektivitu je nutno dodat, že ze závodu odstoupil po technickém problému v první jízd (ukroucená poloosa) velmi rychle jedoucí
Miloš Beneš s dalším spiderem LUCCHINI.

V druhém závodu se poadí mezi formulemi opakovalo – Faja opt druhý. V tomto závodu již startoval Miloš Beneš s opraveným vozem a skvlými jízdami si zajistil  vítzství v absolutním hodnocení ped ing.Otakarem Krámským, Milanem Svobodou a Fajou na tvrtém míst.


Po Brnnských závodech bylo absolutní poadí Mistrovství eské republiky ZAV následující :
1. ing. Otakar Krámský (35b.), 2. Milan Svoboda (27b.), 3. Miroslav Fajkus (22b.), 4. Miloš Beneš (20b.), 5.
Miloš Zmeškal (18b.).


ZÁMECKÝ VRCH, Námš nad Oslavou
V termínu 7-8.5.2005 se uskutenil druhý dvojzávod letošní sezony na pírodní trati, vinoucí se kolem zámku v Námšti nad Oslavou. Vzhledem k délce této trati museli jezdci dle nových pravidel absolvovat celkem ti závodní jízdy v obou dnech. Bohužel zátž bžného provozu tra Zámeckého vrchu notn poznamenává, takže se jedná o jednu z nejnerovnjších tratí celého seriálu Mistrovství eské republiky v závodech automobil do vrchu (ZAV).

Nerovnosti trati nesvědčí především nejrychlejším vozům v startovním poli (mezi něž se Fajova DALLARA řadí) a nutí jezdce jet mimo ideální stopu. O nerovnostech trati nejlépe vypovídá následující snímek (všimněte si levého předního kola Fajovy formule ve vzduchu).
Kluci mechanici udělali pro nastavení vozu maximum, podvozek byl po výměně pružin nastaven na nejměkčí možné hodnoty.

I toto nastavení ovšem na nerovnou tra ješt nestailo. Technickým  roblémm jsme se nevyhnuli v nedli, když spojka nevypínala úpln, což mlo za následek problémy pi azení prvního rychlostního stupn (na této trati jej Faja krom startu poteboval adit dvakrát). V nedli pak bylo ješt ped
závodem na základ poznatk z trénink pozmnno odstupování pevodovky, což kluci mechanici zvládají bravurn provést v prbhu nkolika minut.


Nicmén i pes drobné technické problémy považujeme tento víkend za úspšný, protože :
První sobotní závod dokonil Faja opt na druhém míst mezi formulemi za Milanem Svobodou. Na tetím
míst se umístil Miloš Zmeškal s o pt let novjším monopostem DALLARA F398. V absolutním pak skonil Faja
na tvrtém míst, když se ped ním umístili Otakar Krámský (který pokoil traový rekord), Miloš Beneš (jedoucí
rovnž na spideru) a Milan Svoboda.


V nedlním závodu bylo poadí mezi formulemi stejné, jako v sobotu – Faja druhý. Úspchem pro náš tým
skonilo absolutní poadí, kdy Faja obsadil krásné tetí místo za Otakarem krámským a Milanem
Svobodou. V poslední jízd závodu pi honb za Otakarem Krámským havaroval velmi dobe jedoucí Miloš
Beneš a protože všechno zlé je pro nco dobré, Faja si po tomto závod upevnil celkovou tetí pozici
v absolutním poadí Mistrovství eské republiky ZAV.

Po závodech v Námšti nad Oslavou je absolutní poadí Mistrovství eské republiky ZAV následující :

1. ing. Otakar Krámský (75b.)
2. Milan Svoboda (57b.)
3. Miroslav Fajkus (44b.)
4. Miloš Beneš (35b.)
5. Miloš Zmeškal (32b.).

První ti nejrychlejší jezdci absolutního poadí na stupních vítz po nedlním závod – Krámský, Svoboda, Fajkus
Další program : V termínu 28-29.5.2005 se v Ústí nad Orlicí koná další závod MR ZAV, na který si Vás tímto
dovolujeme pozvat.

Tra Ústecké 21 se adí k nejkrásnjším tratím v celém seriálu. Navíc se tento podnik jede jako zóna FIA stední Evropy, což na start tradin láká i kvalitní zahraniní úastníky, vetn Formulí 3000 s
spider. Nechme se pekvapit, jak se Fajovi v ostré konkurenci povede. Pijte nás podpoit, budete vítáni.


Na Vaši úast se tší celý tým MFR : Jezdec Miroslav Fajkus
Manager Aleš Ryš
Mechanici Petr Volek, Dalibor Chmel, Radek Bierský
PR Miroslav Švec

 Reportáže z obou absolvovaných podnik byly krom prezentace v tištných a elektronických médiích odvysílány i eskou televizí v poadu Svt motor, vetn zábr z jízd Mirka Fajkuse. ( ale také v pořadu Motortip - viz www.motortip.cz)


Miroslav Švec


 
 
Fotogalerie:   Zámecký vrch 2005 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose