www.car.cz
 

Přeloučák Bohouš Čáp dosáhl poprvé až na vrchol evropského truck trialu !!!
     6.12.2007 23:49 - tisková zpráva


Z Přelouče na vrchol evropského truck trialu!

Potok slz štěstí tekl v závěru posledního závodu Evropského poháru v truck trialu, který se jel v Eindhovenu. Země tulipánů oslavila mezi novými mistry Evropy i českou posádku Avie 31 D Bohumíra Čápa a Radovana Švandu z Přelouče. Po devíti letech neskutečného úsilí, karambolů a často i hořkého výsměchu ze strany vybavenějších jezdců dokázala dvojice, přezdívaná „Kotoul tým“, stanout ve skupině S2 na postu nejvyšším.


Titul mistra Evropy 2007 jim nespadl do klína jen tak. První důkazy maximálního životního nasazení podali Bohouš s Radovanem hned při úvodním podniku v německém Balve. V kamenitých sekcích postavených na „ničení závodních vozů“ se o první místo rvali s velmi vyrovnaným soupeřem Unimogem německé posádky Panther týmu. V závodě, kde je zvykem, že v jedné chvíli vedete o 200 bodů a v další sekci jste hladce o tisícovku chudší, byly mezi oběma rivaly po oba dny výsledky tak těsné, že rozhodovaly jednotlivé bodíky.V tom Panther tým dobrovolně vzdal jednu z velmi nebezpečných sekcí a inkasoval další. Vítězství našich bylo na dosah, ale kdo jen trochu zná českou posádku, již jistě tuší, že Bohouš s Radkem sekci, které se vyhýbali borci i z ostatních skupin, nevzdali! Celá „šílenost“ skončila převrácením Avie na záda, posádka naštěstí zdárně přežila, ale do smíchu jí nebylo. Právě sama, paradoxně za obdivného aplausu přihlížejících fanoušků, rozhodla o ztrátě zlatého a získání stříbrného poháru v prvním evropském závodě.

Pokud má někdo přezdívku „Kotoul tým“, není to pouze proto, že by se občas v sekcích zakutálel... Těsně před druhým závodem evropského poháru se přeloučská posádka rozjela na Extrem Truck Trial do Mohelnice. Už několik let po sobě zde pravidelně testuje technické novinky na závodním autě. Heslo: „Pokud zdoláme Mohelnici, projedeme všechno na světě!“, platilo i letos. Nikdo však nečekal, že doslova. Po velmi nebezpečném pádu v mohelnické sekci, kdy se Avie třikrát překulila, než dopadla na všechna čtyři, byli všichni nejen ohromeni, ale také Avia nepojízdná. Bohouš si léčil naražená žebra a další rány v depu a Radek v nemocnici. Naštěstí se ještě v ten samý den vrátil, sice s berlemi a mnoha pohmožděninami, zato pro pohár Karambolisty Extrem Truck Trialu. Všichni jsme si s pocitem lítosti byli jisti, že není možné opravit zničenou Avii a zlepšit zdravotní stav kluků během zbývajících čtyř dnů do odjezdu na závod ve Francii. Naštěstí jsme se mýlili.

Každý den do pozdních nočních hodin chlapi pracovali v přeloučské dílně na své Avii. Skončili ve čtvrtek v sedm hodin odpoledne a o třicet minut později už měli našlápnutý směr francouzského středohoří vinných rév – Montalieu. Všechna námaha, přemáhání bolesti a chlapské úsilí vykonat nemožné, se vyplatily. Truck-trial ve Francii jen kvete, vždy zde na jezdce z celé Evropy čekají krásné písčito-jílovité sekce s nízkým křovinatým porostem. A vždy se zde Bohoušovi s Radkem dařilo. Nedá se s jistotou říci, zda-li je to tím francouzským vínem, či nadmořskou výškou, ale výsledková listina jasně dokazuje, že odtud mají kluci doma zlatý pohár. I německý Panther tým zůstal v bodovací tabulce daleko za nimi.

Po všech předcházejících tvrdých zkouškách truck-trialového boha sedlo na kluky truck-trialové štěstí. Určitě si ho zasloužili a tak se nadšeně oslavovalo první místo i v rakouském Voitsbergu. Třetí závod evropského seriálu se konal v krásném alpském regionu. Užili jste si jak bláto, tak vodní příkopy a strmé výjezdy. Do poslední chvíle nebylo možné vsadit na vítěze. Kotoul tým z Čech nebo německý Panther tým? V sobotu se na Avii rozbilo servo-řízení, dlouho do noci svítilo světlo v Avia týmu. V neděli bylo auto připravené k dalším bojům. O výsledku rozhodla poslední sekce, vodní příkop, ve kterém skončil Panther tým zabořen v metrovém bahně. Už se ani nehnul. Jakmile stanula na startu modro-žlutá Avia, my Češi, jsme rychle couvali, známe přece Bohouše, bláto bude až v depu, jakmile na to šlápne!

Bohouš se nevzdává, v sekcích nezná bratra, pedál plynu sešlápne až na podlahu a nevidí napravo-nalevo, klapky na očích a v nejtěžších chvílích vidí před sebou asi jen ten zlatý pohár. Skvěle se doplňuje s Radkem, který jako zkušený navigátor počítá, ví hned, kterou taktiku zvolit, kudy projet a do jaké míry riskovat. Neustále na Bohouše řve, kam stočit přesně volant. Pro nás je to úchvatné divadlo. Z bahna se na nás valí šedo-hnědá obluda, z plechových škvír jí trčí bahenní tráva a teče voda. Při razantním průjezdu vodním příkopem přišla i o přední světlomety. Kdo by v tom teď poznal tu krásnou naleštěnou Avii? Ti, co zůstali stát blízko sekce, vypadají podobně. Zlatý pohár se s jistotou veze opět do Přelouče. V tuto chvíli vedla česká posádka ve skupině S2 v celkovém hodnocení o 4 body nad druhým Panther týmem.

Hostitelem čtvrtého závodu bylo domovské závodiště Panther týmu - Osnabruck. Ještě před výjezdem do prvních sekcí přišel za Bohoušem jeho německý protivník řidič Panther týmu Jorg Grafe a otevřeně chlapsky řekl, že tady „doma“ vyhraje určitě on. Výzva, znějící napůl jako výhrůžka nepřidala na náladě, protože zde měla v předcházejících devíti sezónách posádka Avie většinou smůlu. Sekce jsou postaveny v obrovském kamenném megalomu a snadno se zde ničí auta. Což klukům, kteří se o svou závodní krasavici starají téměř sami, rvalo vždy srdce z hrudi. Už pětkrát musela být odtud Avia naložena na valník přepravní Liazky pomocí jeřábu... Bohouš s Radovanem v sekcích tančili mezi laťkami, jak mohli nejlépe. Dařilo se i Jorgovi a jeho navigátorce Jacqueline.

Sem-tam tanec změnil své tempo v drtící plechem skřípající umírání. Poruchy a následné bleskurychlé opravy se nevyhnuly ani jednomu z rivalů. Ale znáte to, když se dva perou, třetí se směje. Utržená kardanka zastavila Avii a při vší smůle bagr při vyprošťování poškodil i celou přední část vozu. Jorg zase udělal chybu, uvíznul na skále a nezbylo než přivolat záchranný jeřáb. Zlatý pohár si domů odvezl řidič druhého německého Unimogu 416 Rolf Kemp, přezdívaný Buvol. Avia tým zde skončil třetí za Panther týmem.

O vítězi měl rozhodnout až poslední závod evropského klání, který se jel v holandském Eindhovenu. Výpočty jasně napovídaly, že aby získali kluci titul Mistra Evropy, musí skončit nejhůře na druhém místě. Dobrá zpráva - jsou tu samé oblíbené písčito-hlinité sekce. „Jsme tak blízko titulu, to nikdy nevzdáme, vyhrajeme!“ - tak zní bojovný pokřik Bohouše Čápa.

Zdá se, že pomohl, protože Avia po celý sobotní soutěžní den vede. Jedna čistá jízda za druhou. Perfektní podívaná! V sobotu večer vede před Pantherem, který je až na čtvrtém místě, o celých 250 bodů. Super náladu mají všichni i v neděli. Kazí ji jen zklamaný Jorg z Panther týmu, kterému je jasné, že tuto sezónu zlatý pohár vlastnit nebude. V sobotu neměli s Jacqueline šťastný den a zkazili co se dalo. Věděli, že Avii může zastavit už jen technická závada a té se dá přeci pomoci. Proto při každém startu, kdy vjížděli do sekcí podle losu před českým truckem, naschvál hrabali koly v sekcích navíc velké jámy a terénní schody.

Podle truck-trialových pravidel je i toto chování přípustné. Jejich úmysl se podařil. V neděli odpoledne v předposlední sekci Avia jeden z těchto schodů musela doslova přeskočit. Praskl jí při tom zub v reduktoru levého zadního kola. Co teď? Jet se závadou dál do poslední sekce a riskovat zablokování zadního kola nebo vše opravit v šibeničním čase 20 minut? „Rychle nářadí a do depa! Musíme to stihnout!“- rozhoduje Bohouš a Radek rychle nasedá do vozu. Automaticky se k nim přidává mnoho fanoušků, včetně těch od jiných posádek.

V jednom momentě zprava přibíhají s centrálou s elektrikou Angličani, zleva s utahovačkou Holanďani a každý, kdo má ruce a ví, jak pomoci „maká“. Češi mají zlaté ručičky - to stále platí, protože právě Češi - fanoušci Avia týmu, kteří sem přijeli klukům zafandit, přikládají nejvíce ruku k dílu. Světe, div se! Za devatenáct minut se řítí Avia ke své poslední a nejslavnější sekci. Právě jejím zdoláním totiž získává druhé místo v posledním závodě a součtem všech bodů celkově titul Mistra Evropy 2007!

 


Zuzana Boučková

PR


 
 
Fotogalerie:   Trucktrial Chříč 2007, foto Jara Šašinka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose