www.car.cz
 

SUPERMOTO BRNO 2005. Jede se již v SOBOTU
     23.6.2005 10:53 - tisková zpráva


SUPERMOTO BRNO 2005 - Sobota 25. června 2005 - Výstaviště Brno

  

Vážení přátelé,

nadcházející sobotu 25. června 2005 obohatí sportovní nabídku Brna a okolí závod mezinárodního mistrovství České republiky v supermotu. Tato velmi zajímavá a divácky vděčná motocyklová disciplína zavítá          do jihomoravské metropole už popáté, z toho potřetí za sebou předvede svoje kouzlo v areálu veletržního výstaviště. Čtvrtý podnik letošního šampionátu pořádá, stejně jako před čtrnácti dny jeho třetí díl v Ostravě, brněnská AGENTURA FORSAGE.

 

Prostřednictvím této tiskové informace chtějí pořadatelé předložit médiím a jejich prostřednictvím i nejširší veřejnosti aktuální informace z příprav tohoto mezinárodního závodu, který spolu se svými dvěma předcházejícími ročníky navazuje na poměrně pestrou historii motoristického sportu na brněnském výstavišti.

 

Z historie

Závody Supermoto pronikly na evropský kontinent koncem osmdesátých let. Jejich kolébkou jsou Spojené státy,     kde tuto atraktivní motocyklovou disciplínu uvedli v život pár roků před jejím exportem do Evropy. Pod názvem Superbikers se tyto závody jezdily v USA na tratích s kombinovanou směsí asfaltu, terénu a plochodrážního oválu. Právě pestrý povrch závodních drah přímo vybízel ke sportovní konfrontaci specialistů z různých motocyklových odvětví, jakými jsou například silniční závody, motokros, plochá dráha či enduro.

 

Takové pojetí závodů se zapustilo kořeny rychle ve Francii a postupně si Supermoto získalo svoje vyznavače v Belgii, Německu, Rakousku a dalších západoevropských zemích. K pochopení principu Supermota tam pomohl už dlouho prosperující automobilový rallyekros, jehož tratě rovněž tvoří kombinace asfaltu a nezpevněného terénu.

 

V České republice zaťukalo Supermoto na srdce motocyklových fanoušků poprvé v roce 1999 díky průkopnickým závodům u motokárové dráhy v Písku,     ale také v areálu brněnského Masarykova okruhu, kam bývalý motocyklový silničář Marek Morávek v roli organizátora přiváděl dva roky po sobě i velmi kvalitní konkurenci z Francie, Německa, Rakouska, Belgie a Finska.

 

O rok později, tedy v sezóně 2000, se u nás dočkalo supermoto statutu mezinárodního mistrovství České republiky, které se už stalo nedílnou součástí domácího motocyklového sportu. V roce 1998 poprvé odstartoval evropský šampionát v supermotu, mistrovství světa pak přišlo na řadu v roce 2002 a jeho aktéři pravidelně míří i do Sosnové u České Lípy.

 

 

Třídy a kategorie Supermoto 2005

Třída 1              Supermoto Prestige (max.objem motoru 750 ccm)

Třída 2              Supermoto 450 (dvoutakty do 250 ccm, čtyřtakty do 450 ccm)

Třída 3              Junior Aral 85 (do 85 ccm, jezdci od 9 do 15 let)

Kategorie 1       Open (do 750 ccm, jezdci s B licencí)

Kategorie 2       Kentoya Freeride Cup II (do 750 ccm, jezdci s B licencí)

Kategorie 3       Čtyřkolky BandB elektro (dvouválce do 420 ccm, jednoválce nad 420 ccm do 750 ccm)

 

 

Stroje

Vychází z motocyklů pro motokros nebo enduro s povolenými úpravami v duchu technických předpisů                     pro Supermoto.Vzrůstající obliba Supermota v Evropě se promítla do programu předních evropských motocyklových producentů, jakými jsou např. KTM, Husaberg a Husqvarna.

 

 

Trať

Musí obsahovat minimálně 70% pevného podkladu (asfalt, beton) a minimálně 30% nezpevněného přírodního povrchu. Tratě pro supermoto jsou navíc zpestřeny až 1,5 metru vysokými skoky a četnými zatáčkami,                  které závodníci projíždějí atraktivními smyky.

 

Nejznámější tratě jsou u nás v Písku, Vysokém Mýtě, Sedlčanech         a v Sosnové u České Lípy, na oblibě získává trať na brněnském výstavišti, patřící k nejmladším v seriálu mezinárodního mistrovství České republiky. Obecně velkou předností tratí pro supermoto je jejich přehlednost,        kdy divák může sledovat téměř vše, co závody nabízí.

 

 

Kalendář mezinárodního mistrovství České republiky Supermoto 2005

08. 5.                                       Sosnová

29. 5.                                       Písek

12. 6.                                       Ostrava

25. 6. sobota                           BRNO – výstaviště

17. 7.                                       Sedlčany

21. 8.                                       Vysoké Mýto

04. 9.                                       Písek

25. 9.                                       Sosnová

09. 10.                                     Sosnová (družstva)

 

 

Opět kolem pavilonu Z

Přípravy supermoto tratě v areálu brněnského veletržního výstaviště v těchto dnech finišují, ale už nyní lze říci,          že závodníky čeká náročné sportovní sousto. Vytyčená trať je dlouhá 1,100 metrů, její asfaltová část měří 650 metrů, zbytek tvoří nezpevněná šotolina. Vedle asfaltových  rychlých přímých úseků a zatáček různých poloměrů budou jezdci zápolit v terénní části, vytvořené v přilehlém předváděcím polygonu. Dominantou závodiště bude opět kruhový pavilón Z, kolem jehož obvodu se trať vine. Diváci budou moci sledovat průběh závodů hned z několika kapacitně vyhovujících prostorů, přičemž postupně mohou svoje posty střídat. 

 

 

Kvasnička žhavým lákadlem

Podle aktuálního stavu přihlášek by se mělo v sobotu na brněnském výstavišti představit zhruba půlstovky jezdců z České republiky, Slovenska a Rakouska, pořadatelé očekávají i příjezd několika německých závodníků. Největší zájem bude poutat český reprezentant v mistrovství světa Jan Kvasnička, který pojede třídu Prestige.Horkým kandidátem na vítězné stupínky třídy Prestige, ale i třídy Supermoto 450 je sedmnáctiletý talent Jiří Boček, obhájce loňských titulů.

 

 Boček potvrzuje platnost úsloví o úsporně zakutáleném jablku: jeho otec a především strýc patřili v polovině devadesátých let k domácí jezdecké špičce v okruhových závodech třídy Supersport. Při absenci v Ostravě zraněného Radima Vavříka si brousí zuby na bohaté bodové zisky ve třídě Supermoto 450 také Pavel Bartko, Josef Pončík, dřívější manažér našeho Trophy týmu v Šestidenní Jiří Heinik, Miroslav Starý, bývalý motocyklový silničář Marek Červený a rovněž Brňan Ivo Winkler.

 

Ve zmíněné třídě Prestige pomýšlí kromě Jana Kvasničky a Jiřího Bočka hodně vysoko také Vladimír Janouš, Tomáš Čadek, Němec Mirko Fiebig a další z nedávné silničářské elity Petr Pinc. Naprázdno nebude chtít na domácích trati vyjít mladý Miroslav Hošek, jehož mladší bratr Robin přešel letos              ze supermota k motocyklovým silnicím a jezdí mj. i mistrovství Evropy třídy 125 ccm.

 

Zatím svoje nejpočetnější startovní pole v dosavadním průběhu letošního šampionátu zaregistruje v Brně kategorie čtyřkolek. Na startu bude kompletní vedoucí trio průběžného pořadí tvořené Brňanem Tomášem Pokorným, Davidem Fedkem a Petrem Balíkem, účast přislíbil i zkušený Jaroslav Vojna. Diváci uvidí i dvě „amazonky“, Kateřinu Koržovou a Evu Dvořákovou. Pořadatelé navíc intenzivně jednají s předními jezdci čtyřkolek z Polska a Maďarska. 

 

 

Pořadí před Brnem

Třída Supermoto Prestige: 1.Boček (Honda) 134, 2.Janouš (Husaberg) 106, 3.Vavřík (Yamaha) 96, 4.Kvasnička (Husqvarna) 94, 5. T.Čadek (Jawa) 90, 6. Fučík (Husqvarna) 79, …10. Hošek jun. (Husqvarna) 49. Třída Supermoto 450: 1.Boček (Honda) 147, 2.Vavřík (Yamaha) 96, 3.Bartko (Husqvarna) 92, 4. Pončík (Honda) 81, 5. Heinik (Suzuki) 81, 6. Starý (Husaberg) 80,… 10. Winkler (Yamaha) 55. Kategorie 1 Open: 1.Kuklík (KTM) 144, 2.V.Potužák (Husaberg) 113, 3. Sitnianský (KTM) 99, 4. Žitník (Husqvarna) 98, 5. Bednář (Honda) 90, M.Čadek (Husqvarna) 75. Junior Aral 85: 1.Flašar (Honda) 145, 2.D.Potužák (Honda)130, 3.Bartoš (Honda) 121, 4. Snížek (Honda) 109, 5. Sitnianský jun. (Kawasaki) 97, 6. Richter (Kawasaki) 34. Čtyřkolky: 1.Pokorný (KTM) 140, 2. Fedko (Honda) 131, 3.Balík (Husaberg) 122, 4.Koržová (Duzuki) 102, 5.Dolutovský (Suzuki) 92, 6.Dvořáková (Bombardier) 88. Kentoya Freeride Cup II: První závod se jede až nyní na brněnském výstavišti.

Jezdci uvedených tříd a kategorií absolvují při každém podniku mezinárodního mistrovství České republiky po dvou separátně bodovaných finálových jízdách.

 

Rámcový pořad

Jízdu na terénních čtyřkolkách si budou moci vyzkoušet také diváci a návštěvníci. Půjčovaná těchto vozidel včetně vyhrazené dráhy bude k dispozici po celou dobu sobotního pořadu. Ještě před startem úvodní série finálových jízd přijde krátce před polednem ke slovu vložený závod  „FORSAGE V.I.P. CUP“, do kterého v sedlech skútrů zasáhnou družstva pozvaných hostů.

 

 

 

Divákům

Sobotní volné a následné kvalifikační tréninky proběhnou od 7.30 do 11.30 hodin. K slavnostnímu zahájení závodu dojde v 11.30 hod., v 11.45hod. odstartuje vložený závod skútrů „FORSAGE V.I.P. CUP“. První z celkově dvanácti finálových jízd se objeví na startovním roštu ve 12.30 hodin.

 

Diváci na motocyklech budou mít přístup na závodiště bránou č. 9 (u pisárecké tramvajové vozovny), návštěvníci s automobily budou mít vyhrazeno bezplatné parkování u vchodu č. 7 (naproti koupališti Riviéra) a spolu s ostatními diváky projdou do veletržního areálu zmíněnou bránou č. 7.      


 
 
Fotogalerie:   XIV. Česká Tourist Trophy 2005 v Hořicích od K. Kupky

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose