www.car.cz
 

OffROAD FESTIVAL & ARO SHOW 2004 se vydařily
     tisková zpráva


OffROAD FESTIVAL & ARO SHOW 2004

První zářijový víkend se offroaďákům vydařil. Sluncem zalité jičínsko a specielně vojenský prostor pod Zebínem zaplavila terénní auta všech značek. Navrátil se sem OffROAD FESTIVAL a to se vší parádou. V rámci souběžně probíhající ARO SHOW proběhla hned v pátek improvizovaná tisková konference a předváděčka strojů pro novináře a významné klienty AUTO MAXu Hradec Králové, dovozce vozů ARO, HONKER a UAZ, která odstartovala celý program. Během odpoledne se sjelo do kempu na 100 vozů, které se ještě během noci téměř zdvojnásobily.
 
Ti odvážnější se právě v noci vydali na zhruba dvacetikilometrový orientační závod po okolí cestou necestou. Ač se trať nezdála nijak složitá, někteří bloudili i dvě hodiny. Nejlépe si s nástrahami noci poradil Roman Jahodka s vozem ARO 244 TD. Pak se samozřejmě prodiskutovávalo vše dlouho do rána.
 
Desátá hodina sobotní znamenala start do jednotlivých disciplín hlavního dne. Většina soutěžících posádek se nejprve vydala na disciplinu nazvanou NEUCMRNDNI!, což obnáší projet danou terénní tratí a nevylít při tom moc vody z půllitru v náručí. S tím se v nejlepším světle představil Jirka Šamalík ml. s vozem ARO 240 D. Následně se davy diváků přesunuly k pomalu startující další soutěži. Tentokrát šlo o to projet, co možná nejrychleji, neprostupným bahenním ramenem potoka. Nebo alespoň dojet co nejdále. Tradičně divácky nejatraktivnější soutěž probíhala s drobnými pauzami na vyprošťování až do večera. Bahenně nejpřizpůsobivějším strojem se ukázal ARO 10 speciál závodníka Romana Valeny.
 
V horních částech bývalé vojenské střelnice, v místě děr na dopadišti dělostřeleckých granátů, postavili specialisté z ARO MANYJAK PRAHA a ATS Svárov Liberec nádherný triál, kde se všichni pěkně zapotili. Po čumáku dolů, chvíli proti nebi, po dvou kolech na jednom a hned zase na druhém boku, na kluzké trávě, hlínou, podél křoví a tu a tam nějaký ten kámen… Velmi pěkně se zde představily posádky vozů různých značek, když si navzájem velmi srdečně pomáhali, bez ohledu na výrobce jejich plechového miláčka. Tím daly za pravdu pořadatelům z 24 hours agency, že offroaďáci se nerozdělují podle značky, ale podle toho zda jsou ještě ochotni po hlavě skočit do bahna a prát se s ním, nebo se raději již nechají vytáhnout na kurtě.
 
 Ale pro všechny platí, že musí být pohoda a veselo. Všichni podávali vynikající výsledky, ale nejlepší je vždy jen jeden a tím se zde stal znovu Roman Valena na již zmíněném stroji ARO. Pro ty nejzdatnější a hlavně pro odvážné navigátory byl připraven triál naslepo. Tedy takový, že řidič má šátek přes oči a jede jen podle navigátora. Nakonec se k tomuto činu odvážila jediná Barvínkova posádka na ARO M461 a právem získala zasloužený obdiv za svůj výkon.
 
Zatímco se slunce stáčelo na západní svah Zebína, soutěžící i s diváky vítal na východním svahu závod v nejpomalejším a pak v nejrychlejším výjezdu. Výsledky vítězů byly famózní. Kopec, který vyšlápnete pěšky v klidu do minuty, vyjížděl vítěz Bergman s Toyotou LC 60 za 72 sekund a to ani jednou nezastavil… Oproti tomu na stejné trati byl s 13 sekundami nejrychlejší na ARO 10 speciál znovu Valena. Závěrečnou soutěží pak bylo přetahování, do něhož se z unavených posádek nakonec přihlásily jen čtyři. Trofej za „nejsilnější stroj“ Toyotu LC 60 si domu odvezl pan Bergman. Tratě zůstaly otevřeny i na dále pro tzv. volné jízdy (pro střízlivé posádky). Po osmé hodině večer spustily tu svou rockové kapely a dotvořily příjemnou offroadovou atmosféru před vyhlášením celkových výsledků. Slavnostního předávání a vyhlašování se ujal jménem ARO MANYJAK PRAHA duchovní otec festivalu Honza Šrajer.
 
 Ceny, které dodaly partneři akce (NOEL, Navijáky.cz, CARRO, časopis OffROAD, 24 hours agency, AUTO MAX a ARO MANYJAK PRAHA) rozdával Karel Štochl z AUTO MAXu a Ondra Nachtigall z 24 hours agency za asistence moderátorů akce šéfradoktora časopisu OffROAD Petra Lutonského a jeho zástupce Petra Horáka (Červený a Modrý).
Vedle soutěžní části víkendu mělo Jičínské setkání ještě část výstavní a testovací. Vedle sebe jste měli možnost porovnat vozy Mercedes z M3000 na expozici i v trati, kde samozřejmě kralovalo „Géčko“ nebo Toyoty ze stánku Dajbychova plzeňského zastoupení. Nechyběly legendární Hummery a to jek H1 tak H2. Největší expozicí se představil Hradecký AUTO MAX s mnoha variantami vozů ARO, HONKER a UAZ. Na tratích se ještě pohybovaly nevýstavní stroje jak staršího data výroby (ARO M461) tak fungl nové Landrovery, Jeepy, Nissan Patroly či Suzuki Samurai. V těžkých úkolech se neztratilo ani ISUZU ani Daihatsu ani nikdo další z celkově 187 registrovaných.
 
Podle policejních odhadů se pod Zebínem sešlo přes čtyři a půl tisíce lidí.
Prostě, kdo měl doma funkční vozidlo jen trochu vhodné do terénu, čas, chuť a nebyl příliš daleko, přijel do Jičína, města pohádek a offroadů a rozhodně toho nelitoval. Kromě jednoho odřeného kolene, jednoho od trávy naříznutého prstu a jedné otřesené posádky (po malé „boudičce“v autě bez boudičky) se nikomu nic zlého nepřihodilo. Na závěr byli vyhlášeni ti ze všech všestranně nejlepší, přičemž absolutní vítěz si domu odvezl naviják od spol. NOEL v hodnotě 15.000,-kč, což bylo pro všechny přítomné velké překvapení.
 
Dalším milým překvapením bylo vyhlášení ceny diváků, kde vylosovaná Dana Bafty získala účast na expediční výpravě do Tagliamenta v Itálii, o níž se i vy můžete dozvědět na www.off-road-enduro.wz.cz. Pak už se jen oslavovalo, zpívalo a moudře diskutovalo… Chladnou nocí přelétaly padající hvězdy až se tajil dech a nad ránem chladivý vítr zavál opozdilce do stanů a aut ke spánku. Byla to vydařená akce a všichni se těší na další.
 
 
Absolutní výsledky       
                                   
1 Valena
ARO 10 speciál
2 Grepl
Suzuki  Samurai
3 Jahodka
ARO 244 TD
4 Barvínek
ARO M 461
5 Bergman
TOYOTA LC 60
6 Šamalík
ARO 240 D
7-8 Ampér
ISUZU TROPER
8-9  Komáři
NISSAN PATROL

10 Persan

TOYOTA LC 70
11 Marek
ARO 240 D
12 Koťátko
DAIHATSU FEROZA
13 Sumara
ARO 10.4
14 Číža
ARO 244 D
15 Kosař
Jeep Wrangler
 
tisk info
 
Výsledky soutěží z akce
OFF ROAD FESTIVAL & ARO SHOW 2004

Noční orientační závod
1. Jahodka ARO 244 TD
2. Štolba ARO
3. Frk ARO
4. Kaftan ARO 243 TD
5. AMPÉR ISUZU

Trial
1. Grepl SUZUKI Samuraj
2. Přibyl SUZUKI Samuraj
3. Kaňka SUZUKI Samuraj
4. Koťátko Daihatsu Ferosa
5. Valena ARO 10.4 speciál

Nejpomalejší výjezd kopce
1. Bergman TOYOTA LC 60
2. Válka TOYOTA LC 90
3. Lom NISSAN Patrol GR
4. Valena ARO 10.4 speciál
5. Jahodka ARO 244 TD

Nejrychlejší výjezd kopce
1. Valena ARO 10.4 speciál
2. Jahodka ARO 244 TD
3. Grep SUZUKI Samuraj
4. Bergman TOYOTA LC 60
5. Barvínek ARO M 461

Neucmrndni
1. Šámalík ARO 240 D
2. Komáři NISSAN Patrol GR
3. Kučera ARO
4. Burýšek ARO 10.4
5. Sumava ARO 10.4

Přetahování vozidel
1. Bergman TOYOTA LC 60
2. Jahodka ARO 244 TD
3. Česal TOYOTA LC
4. AMPÉR ISUZU



Nejrychlejší průjezd bahnem
1. Valena ARO 10.4. speciál
2. Grepl SUZUKI Samuraj
3. Parsan TOYOTA LC 70
4. Barvínek ARO M 461
5. OSF 2000 ARO 324 TD

Slepec – trial naslepo
Barvínek ARO M 461

Nejšpinavější auto akce
Šrajer ARO 324 TD


Nejvyšší auto akce
Cajt ARO 244 D

Nejhezčí auto akce
Michal ARO M 461


Soutěží se celkově zůčastnilo 71 vozidel z toho 27 vozidel značky ARO a 44 vozidel jiných značek.



 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose