www.car.cz
 

Banner OffROAD Maraton v Brankách napověděl jména mistrů
     tisková zpráva


Tisková zpráva – Banner OffROAD Maraton – Branky 18.9.2004
 
Banner OffROAD Maraton v Brankách na Valašsku pomalu prozradil kandidáty na tituly mistrů ČR v jednotlivých kategoriích.
 
Další závod seriálu Gauloises OffROAD Maraton se byl týden před začátkem přesunut z původně plánovaného Fryštáku do nedalekých a osvědčených Branek u Valašského Meziřící. Zde se již v minulosti maratóny jely a tak i závodníci věděli do čeho jdou. Zajímavá technická trať je okořeněna bahnitým, takřka bezedným brodem, kde si vždy diváci přijdou na své.
 
Moto&Quad
 Padesát týmů, tedy necelá stovka účastníků, na motorkách a čtyřkolkách odstartovali tříhodinovku již před devátou ráno. Díky účasti na Šestidenní v Polsku chybělo několik jezdců na endurech, kteří vždy promlouvají do pořadí na stupních vítězů. Zvláště dvojice Toman - Šíp z Haruda Betong teamu, která letos vede v průběžném pořadí či otec a syn Dokoupilové. Marek Nešpor, který jezdí právě s Petrem Dokoupilem ve dvojici musel absolvovat celou tříhodinovku sám. Nutno dodat, že se s tím vypořádal bravurně a systémem start cíl zvítězil, když zdolal náročný okruh pětatřicetkrát a zajel i nejrychlejší kolo za skvělé 4:22 min. Za ním se vyvezla nenápadně, ale rychle jezdící dvojce Marcel Hock a Jan Unger. Najeli o kolo méně, tedy 34 kol a stříbro uhájili o pár sekund před týmem Color Cars Drásov. Za ten tentokrát jeli Martin LiškaAlešem Balíkem. Za zmínku stojí jistě účast obou účastníků Dakaru v této kategorii a nevedli si vůbec špatně. Jeli v jednotlivcích a předváděli skvělou jízdu. Olin Bražina skončil těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě a Ivo Kaštan za Gauloises team uzavíral první desítku.
 
 Čtyřkolky jsou divácky snad ještě více atraktivní. Největší favorité Andy Motors team I. Petr PřibáňPavlem Ulmanem, kteří vedou průběžné pořadí šli hned po startu do vedení. Minule na Slovensku chyběli, ale jinak v letošní sezóně vše vyhráli. Pouze v úvodním závodě v Benešově si Petr Přibáň poranil oko a skončili na osmém místě. Zde nedali soupeřům opět šanci najeli 30 kol a v tom předposledním i nejrychlejší kolo závodu za 5:13 min. O dvě kola zpět si dojel pro stříbrný věnec Josef Matějka na Kawasaki a třetí byli mladí Andy Motors team II. Roman Ulman a Anthony Fournier, kteří najeli 27 kol. Vláďa Novotný z EN Quad teamu, který vyhrál minulé závody v Krupině bohužel pro technickou závadu v devátém kole odstoupil.
 
Auta
Po úpravě trati se v půl jedné startoval šestihodinový závod terénních vozů v kategoriích do a nad dva litry. Pětadvacet vozů startovalo dle průběžného pořadí v seriálu a tak stáli v první řadě OffROAD team Dřevohostice a Macíkův Autopoint OffROAD team ze Sedlčan. První tříhodinovka se ještě započítávala do Slovenského poháru. Díky náročné trati byla tentokrát vysoká úmrtnost techniky, takže na konci byli rozdíly  mezi týmy i třeba více než deset kol mezi druhým a třetím v kategorii do 2000 cm³. Co chvíli stál některý z týmů v depu a opravoval. Šajgal team ze slovenského Brezna se dostal po prvním kole do vedení a už ho do konce závodu nepustil z ruky. Igor Šajgal a Tomáš Ďurečka jedou letos opravdu skvěle a tak se boj o Mistra ČR zúžil prakticky jen na tyto dva týmy. Autopoint i Šajgalové vyhráli letos třikrát, ale Martin Macík zvítězil v náročné a lépe bodované „Dobřanské čtyřiadvacítce“ a kde nevyhrál dojel za Šajgal oil teamem těsně na druhém místě. To mu dává i po odečtení nejhoršího výsledku celých 99 bodů. Naproti tomu Šajgalové vynechali první závod v Benešově, takže nic odečítat nebudou.
 
 Přesto mají stále osm bodů ztrátu a tak budou závěrečné dva závody ještě zajímavé. Nadcházející dvanáctihodinovka má koeficient 2, a pokud jeden z týmů zakolísá, může se zde již rozhodnout. Třetí v Brankách dojeli Šroťáci s Range Roverem a naznačují, že se s nimi bude muset v dalších závodech počítat. Čtvrtí, stejně jako v Krupině, dojeli po technických problémech Ekonomické Stavby Plzeň. V seriálu jim však patří průběžné třetí místo s velkým náskokem před dalšími týmy. Obě nové Navary zatím trápí dětské nemoci a tak jsou jejich výkony nevyrovnané. Tygr team i Zemní práce Martin Šoltys po pár hodinách ze závodu odstoupili. V příští sezóně můžeme očekávat, že se budou stále častěji tlačit na čelní místa na stupních vítězů. Třída do 2000 cm³ je již interně nazývána „jimny cup“ s neotřesitelným lídrem – týmem OffROAD Dřevohostice. V tomto závodě startovalo těchto vozů pět a všechny se vešli do první šestky. Mezi ně se dostal pouze Samurai 1,6 Bacardi G-teamu na čtvrté místo.
 
I když Mirek Zapletal s Přemkem Korejzem neodstartovali nejlépe a v prvním kole zapadli v hlubokém blátě systematickou rychlou jízdou se po dvou hodinách dostali do vedení ve třídě a nakonec dojeli na druhém místě v absolutním pořadí! Bylo to tak jejich třinácté vítězství v řadě a letos zatím tedy vyhráli všech šest závodů. Druzí, se ztrátou tří kol v pořadí byli otec a syn Randýskové ze SARA teamu a udržují si druhé místo i v celém seriálu. Třetí i když se ztrátou 11 kol dojel ZAHAS Denimoto team. ZAHAS má ještě reálnou šanci se dostat v seriálu na bronzovou příčku. V této chvíli ztrácí po odečtení nejhoršího výsledku na G-team jen tři body a protože výsledky G-teamu jsou jak na houpačce může se ještě ledacos změnit. Fotografie, kompletní výsledky a další informace najdete na www.offroadmaraton.cz.
 
tisk info
 
dole foto z akce Jihlavská banha 2004:

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose