www.car.cz
 

Dakar 2009 se před dnem volna přemístil z území Argentiny do Chile
     11.1.2009 12:07 - tisková zpráva


V poslední etapě před volným dnem čekalo na startovní pole motorek, čtyřkolek a aut opět těžká a náročná písečná etapa, která byla nyní „spestřena“ o 100m výjezdy a opětovné 100m sjezdy, plné děr a prachu. Velmi náročná jak fyzicky, tak na techniku byla jen část této etapy. Původně chtěl pořadatel provést startovní pole ještě 3x tak delší rychlostní zkouškou.

Jak jsem již informoval, pro kamiony byla tato rychlostní zkouška zrušena, protože ještě včera večer nebylo několik kamionů zpět z předvčerejší etapy, kteří zabloudili a museli čekat na vyproštění od pořadatele. Jinak se Dakar přemístil z území Argentiny do Chile a to pro všechny průsmykem ve výšce 2300m, kdy nejvyšším bodem bylo 3200m. Cesta z Argentinské strany je mírné stoupání, kde ovšem byl znát řídký vzduch a tak naše technika byla jaksi „dýchavičná“. Sjezd na straně Chile byl ovšem velmi strmý a pro všechny účastníky a zvláště pro kamiony nebezpečný.

Několik kamionů muselo cestou dolů „odpočívat“ a chladit brzdy. Krajnice nebyly vůbec značeny a asfalt byl přetažen až na samotný kraj, který vůbec nezajišťoval bezpečný průjezd a hlavně sjezd do údolí, prostě jsme museli být všichni extrémně opatrní. Bivak na okraji Tichého oceánu nám to ale všem vynahradil. Nyní nás čeká den volna, který vůbec neznamená den odpočinku. Máme spousty práce na technice, oprava dvou poškozených motorů, repase tlumičů u Ivana, preventivní prohlídky a kontroly, na které nebyl v průběhu rally čas, atd.


Postřehy závodníků:

David Pabiška – „Vjížděl jsem do dnešní etapa s respektem, protože jsem očekával od pořadatele nějaké nemilé překvapení, ale nakonec jsem etapu zvládnul bez problému“.
Josef Macháček – „Bylo dobře, že se dnešní etapa zkrátila. Startovní pole se trochu uklidnilo. Prvních 75km bylo náročné, duny a písek s nepříjemnou tvrdou trávou. Písek je jiného typu než v Africe, zde je smíchán s hlínou a po dešti se zhutní. Druhá část již bylo po rychlých pistách. Muselo se dávat ale pozor, protože to byla náhradní trasa a road book nebyl zcela perfektně připraven a bylo dlouhá spojovačka.“.

Ivan Jakeš – „Dnešek byl pro mne celkem v pohodě, až na jeden WPM (elektronický bod, který musí každý závodník protnout), ten jsem hledal, ale poté jsem se z této navigační tísně sám zorientoval a pokračoval jsem v cestě do cíle.“

M. Pabiška, PR

www.davidpabiska.cz 


 
 
Fotogalerie:   České týmy na startu Dakaru 2009, foto týmů

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose