www.car.cz
 

Oprava havarované dakarské Tatry Tomáše Tomečka už frčí
     10.3.2009 11:39 - tisková zpráva


Opět po bezmála třech týdnech mlčení zdravíme všechny příznivce našeho týmu. Naše mlčení ovšem neznamená, že se nic neděje, právě naopak.

V naší minulé zprávě jsme psali o tom, že se Tomáš s Petrem vydali do Le Havre pro navrátivší se tatrovky. Cestu do Le Havre absolvovali přes noc autobusem do Paříže, do Le Havre pak dorazili vlakem.

Tam si v přístavu převzali klíče od aut a vydali se do parkoviště. Petrův doprovod bez nejmenšího problému, Andrého Tatra s prázdnou pravou přední pneumatikou. Rozbitá „Livescore“ měla totálně vybité baterky, takže nechtěla nastartovat (pořadatelští řidiči nemají tu správnou disciplínu jako posádka, aby vypínali odpojovač…) – nicméně po připojení na baterky doprovodu bez problému „chytla“. S Andrého pneumatikou se kluci trápili bezmála dvě hodiny. Za „Livescore“ se posléze připojila nepojízdná Liazka Martina Macíka a obě auta se přesunula na rampu, kde čekala na odvoz. Tím byl valníkový MAN (jaká to potupa!!!) s přívěsem, na který se obě auta naložila a vydala se na cestu směr Česká republika.

Tomáš s Petrem se na cestu vydali za volanty doprovodu a „Petrobrasu“, aby s přestávkou a přespáním u Metze dorazili v noci ve čtvrtek 19. února do Kopřivnice. Ve Francii a v Německu bylo na cestách sucho, obloha jako vymetená, v Česku sníh, kluzko a zamračeno. Trailer s „Livescore“ dorazil v pátek a Tatra se hned přemístila na dílnu v Tatře. Ještě jednou touto cestou děkujeme KM Racing Teamu jednak za nezištnou pomoc v průběhu Dakaru, tak i za zprostředkování přepravy naší Tatry po Evropě.

Od následujícího pondělka se začalo s rozebíráním – samozřejmě se začalo kabinou a nástavbou. Kabina se kompletně odstrojila a tento týden se vydala na svou „poslední pouť“ do šrotu. Nová kabina již má prakticky všechny úpravy hotovy, včetně ochranného rámu, a důkladného převaření všech klíčových spojů. Obrovský kus práce odvádí „neviditelný“ člen našeho týmu – Petr Vojkovský, který pracuje s Tomášem denně od rána do večera na opravě. Velký dík pak patří místním klempířům a karosářům, bez jejichž precizní práce se úpravy kabiny samozřejmě neobejdou.

Pokračuje se však i dalšími agregáty – motor už je z rámu venku a připravuje se na repasi, pokračovat se bude podvozkem – jako každý rok po Dakaru se „Livescore“ kompletně rozebere a všechny klíčové agregáty projdou důkladnou kontrolou. Celý podvozek přežil nehodu bez viditelných škod – ještě jednou klobouk dolů, Tatro. Samozřejmě, že po „Livescore“ čeká stejná procedura i Andrého Tatru (ta má naštěstí letos podstatně méně „kosmetických“ vad na kráse :-) :-) ).

Během několika týdnů pak bude jasno i v programu týmu na letošní rok. Vše závisí na rychlosti opravy „Livescore“ a zejména na financích. Ve hře je několik variant, ale je předčasné o čemkoliv spekulovat. Jedinou jistotou dnešních dnů je pouze to, že i příští Dakar se pojede opět v Argentině a Chille, jak bylo nedávno oznámeno.

Zachovejte nám přízeň, velmi si vážíme Vaší podpory.



Radomír Smolka, LRT 

http://www.lrt.cz
 
 
Fotogalerie:   Dakar 2009 objektivem Jirky Vintra 2

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose