www.car.cz
 

Dakar 2010: Czech Dakar Team- největší český tým se představuje
     23.12.2009 15:11 - tisková zpráva


Dakar 2010: Czech Dakar Team je největší český a jeden z největších evropských týmů
Argentina–Chile 2010 Dakar

Czech Dakar Team je největší český a jeden z největších evropských týmů, máme 36 členů týmu. Pod vedením Marka Spáčila se účastní 32. ročníku rallye „Dakar“ v následujícím složení:

VOZIDLA
Závodní Toyota 120 Land Cruiser
Závodní Toyota 120 Land Cruiser
Závodní speciál Tatra 4×4
Závodní speciál Tatra 4×4
Závodní motorka Yamaha WR 450F
Závodní motorka Yamaha WR 450F
Závodní motorka Yamaha WR 450F
Závodní motorka čtyřkolka Polaris Outlav
Doprovodný kamión Man

POSÁDKY
Závodní Toyota 120 Land Cruiser Jiří Janeček
Viktor Chytka
Závodní Toyota 120 Land Cruiser Dušan Kunovský
Libor Latiňák
Závodní speciál Tatra 4×4 Marek Spáčil
Radomír Smolka
Miloslav Janáček
Závodní speciál Tatra 4×4 Martin Kolomý
René Kilián
Zbyněk Kotal
Závodní motorka Yamaha Martin Macek
Závodní motorka Yamaha Jan Veselý
Závodní motorka Yamaha Roman Krejčí
Závodní čtyřkolka Polaris Outlav Oldřich Bražina

Závodní Toyota 120 Land Cruiser
Jiří Janeček – „Největším úspěchem pro nás bude závod dokončit. Až v závěrečných etapách můžeme přemýšlet nad umístěním, pokud vydrží technika, vyvarujeme se větších chyb a probděných nocí v poušti. Konkurence je obrovská. Samozřejmě se mezi automobily nemůžeme srovnávat s továrními týmy, ale uvidíme jak se nám bude dařit zejména v naší kategorii sériově vyráběných dieselových vozů, ve které jsme loni obsadili skvělé deváté místo.

Na Dakar jsme připravili nové auto. Při jeho přestavbě jsme vycházeli ze zkušeností z minulého ročníky. Proto je lehčí, má o 15 koní více, lepší kroutící moment. Tím jsme docílili toho, že je rychlejší a má lepší prostupnost terénem. Vytvořením silného týmu jsme si vytvořili skvělé zázemí. Uvidíme jak spolupráce bude fungovat a jak se projeví na konečném umístění v jednotlivých kategoriích.

Viktor Chytka – „Zůstávám nohama pevně na zemi. Skvělé loňské umístění vnímám jakou souhru náhod a štěstí, jak v terénu, tak i v ústupku organizátorů, kteří brali ohled na neznámost prostředí, nový terén atd. Mám pocit, že jsme profitovali i díky těmto aspektům. Mým cílem je dojet! Na druhou stranu si uvědomuji, že obhajovat umístění je vždy daleko obtížnější než na poprvé získat ocenění. Snad se nám podaří dojet a příznivý výsledek se dostaví. Pokud nebudou problémy rád bych, abychom se umístili do 5.
místa v kategorii T2. V průběhu roku jsme se účastnili českého mistrovství, Central Europe Rallye, Silk Way Rally, testovali jsme v Tunisu, tak doufám, že to ovoce přinese. Co se týče mé osobní přípravy, pracuji na fyzické kondici navštěvami fitness a hraji hokej.“


Závodní Toyota 120 Land Cruiser
Dušan Kunovský – Na Dakar 2010 se velmi těším a doufám v uspokojivé výsledky a zdárný dojezd do cíle.
Libor Latiňák – Jedu poprvé v roli navigátora, ale doufám, že se nám s Dušanem podaří šťastný dojezd až do cíle.

Závodní speciál Tatra 4×4
Marek Spáčil – „Jsem moc rád, že se nám po ročním úsilí povedlo dostat nové závodní speciály Tatra na loď alespoň částečně otestované. Jejich největší prověrkou bude závod samotný, věřím, že se nám zúročí celoroční snaha a úsilí. Samozřejmě počítáme s tím, že se na našich kamiónech objeví „dětské nemoci“, vždyť vývoj takovýchto závodních speciálů trvá až 5 let!

Přesto se toho nebojíme a uděláme vše proto, abychom dojeli s oběma Tatrovkama, a alespoň s jednou obhájili pozici mezi světovou špičkou do 10 místa. V tuto chvíli se na závod připravuji fyzicky a to pravidelnou návštěvou posilovny a věnuji se mým pracovním povinnostem, které jsem díky intenzívní přípravě na Dakar zanedbával. Těším se na náš odlet 26. prosince 2009 z Prahy, kdy se už budu plně soustředit na závod a na celý Czech Dakar Team.“

Radomír Smolka –„Letosni Dakar bude pro me v mnoha ohledech novy - nove auto, novy tym, nova posadka. Verim, ze celorocni prace na stavbe nasich novych souteznich vozidel TATRA bude odmenena co nejlepsim vysledkem. Doufam, ze tatrovky nas nezklamou a dovezou nas az do cile - vsichni v tymu by si to urcite zaslouzili.
Ocekavam - podle predbezne zverejnene trasy - lepsi prubeh zavodu a profilu trati nez pri lonske premiere Dakaru v Argentine. Tesim se hlavne do dun pouste Atacama, kam jsem se vloni nedostal.“

Miloslav Janáček – „Poté co jsem odjel několik Rallye Dakar na území Afriky se na Jižní Ameriku nesmírně těším. Samozřejmě cítím i trochu respekt, ale já měl jinak vždy pro strach uděláno, takže doufám, že si závod užijeme. Slyšel jsem hodně o skvělé atmosféře v Buenos Aires i dál okolo trati, slyšel jsem od kluků hodně o tom jaké mají v Argentině dobré steaky, tak už jen aby nám Tatra vydržela až do cíle a bude to skvělé. Sice jsem teď rok neseděl v závodním autě, ale věřím, že se to tak lehce nezapomíná a dostanu se rychle do tempa. Raději jsem i poslední měsíce trochu pracoval na fyzické kondici a na posílení krčních svalů, které dostávají co proto. Věřím, že pokud nás nezklame technika bude to při cestě zpět do Buenos Aires hodně veselé! Protože jsem optimista, budu spokojen když se vejdeme do první desítky a v ní pak
skončíme co možná nejvýše!“


Závodní speciál Tatra 4×4
Martin Kolomý – „Ač jedu poprvé v Czech Dakar Teamu, tak nejsem nováčkem, protože dlouhodobě spolupracuji s Markem Spáčilem na projektu Dakar. Letos mi bylo nabídnuto , abych řídil ostrý závodní speciál a tuto nabídku jsem nemohl odmítnout. Celkem mě mrzí, že nebylo více času na dokonalejší otestování našich speciálů. Posledních 14 dnů se na speciálech makalo 24 hodin denně, ale mě to nevadilo, bral jsem to jako přípravu na Dakar. Nyní se plně věnuji svým rodinným povinnostem. Až budu sedět v letadle směr Buenos Aires oddychnu si. Doufám, že nás čekají příjemné chvíle a ty mené příjemné zážitky se nám vyhnou obloukem.“

René Kilián
Zbyněk Kotal – „Účastí na Dakaru se mi splnil klukovský sen. Dalším snem by bylo tutu náročnou soutěž dokončit, sejít se v plném počtu v cíli a být prospěšný celému týmu. Konkurence je obrovská. Doufám, že nás nezklame technika a neuděláme žádnou zásadní chybu.“


Závodní motorka Yamaha
Martin Macek – „Na celý závod se nesmírně těším. Věřím, že můj trénink a také bohaté zkušenosti z Yamaha Europe Team mi budou nápomocny v dosažení dobrého výsledku. Na letošní ročník jsem se hodně fyzicky připravoval, fitness, běh, pohyb jakéhokoli druhu a pak následný relax a odpočinek. V soutěži nebudu za nováčka a proto si dovedu představit co nás všechny čeká a jak jsem již řekl, opravdu se těším. Na skvělou partu našeho týmu, na atmosféru, lidi a hlavně na svou motorku, která je připravena na sto procent. Doufám, že výsledky celého týmu i mé budou co nejlepší a zviditelníme Českou republiku.“

Závodní motorka Yamaha
Jan Veselý – „Co očekávám od DAKARU? Nevím přesně co mám očekávat od samotné trati, neb je to moje dakarová premiéra, ale v každém případě mám veliký respekt a očekávám velikou zkoušku vytrvalosti, psychiky a extrémní fyzickou zátěž. Mým cílem je dojet, dojet ve zdraví do cíle.“

Závodní motorka Yamaha
Roman Krejčí – „Na Dakar 2010 jedu pod startovním čísle poprvé a tím jsem si splnil svůj dlouholetý sen a zároveň poznal, že tento závodn není jen o samotné jízdě. Zkušenosti z předchozích ročníků mám, ale pouze jako mechanic a asistence. Závod bych rád dojel do cíle, samozřejmě za co nejlepší výsledek budu vděčný nejen já, ale celý náš tým, který je letos vytvořen z dobrých a zkušených jezdců. Mám připravený motocykl Yamaha 450 WR, tuto motorku jsem zvolil, protože je známá svou nízkou poruchovostí
a také proto, že s ní mám mnohaleté zkušenosti.“

Závodní čtyřkolka Polaris Outlav
Oldřich Bražina – „Se soutěží už mám zkušenosti a od letošního ročníku očekávám náročnější terén než byl v loňském ročníku. Doufám, že technika nezklame a vše bude v pořádku a dorazím do cíle. Připravoval jsem se po celý rok, odjel jsem několik závodů na motorce. Věnoval jsem se i své kondičce a protahoval celé tělo. Takže si myslím, že jsem dobře připraven na celou soutěž. Opravdu mám obavy jen z techniky.“

Nová země nabídne rozmanitý terén
Dakar 2010 přinese i během svého druhého dějství na jihoamerické půdě pestrý koktejl nadmořských výšek a povrchů rychlostních zkoušek. Spojovací etapy se budou jezdit v nižších výškách nad hladinou moře a po mnohem lepších površích. Vyjímkou budou oba přejezdy Cordiller, které zavedou všechny účastníky rallye na dlouhých sto kilometrů nad hranici čtyř tisíc metrů. Etapy Nadmořská výška km písek km šotolina km kamení


Argentina
1 až 3
Moto mezi 400 až 2.500 m
444 km mezi 400 & 1.500 m
225 km mezi 1.500 & 2.000 m
25 km mezi 2.000 & 2.500 m
120
509 (moto)
605 (auto)
65 (moto)
61 (auto)
Auto mezi 400 a 2.500 m
521 km mezi 400 & 1.500 m
240 km mezi 1.500 & 2.000 m
25 km mezi 2.000 & 2.500 m
Chile
4 až 10
Mezi 0 and 3.150 m
2.023 km mezi 0 & 1.500 m
457 km mezi 1.500 & 2.000 m
192 km mezi 400 & 1.500 m
77 km mezi 2.500 & 3.000 m
3 km mezi 3.000 & 3.150 m
447 1804 500
Argentina
11 až 14
Mezi 50 a 3.050 m
206 km mezi 50 & 400 m
842 km mezi 400 & 1.500 m
110 km mezi 4.500 & 2.000 m
65 km mezi 2.000 & 2.500 m
45 km mezi 2.500 & 3.000 m
2 km mezi 3.000 & 3.050 m
w372 769 128


www.czechdakar.cz 


PR

 


 
 
Fotogalerie:   Czech Dakar team, testy v Senici, listop. 2009 - foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose