www.car.cz
 

Plážový prolog Dakaru pro Fretigneho, Gordona a Bekxe
     1.1.2005 21:54 - Pavel Jelínek


Zatímco skuppina českých fandů, která kvůli neuskutečněnému zájezdu musela zůstat doma, jen tiše trpěla při pohledu na parádní záběry z technických přehlídek a plážového proplogu, jejich účastníci si užili svoje. Tedy - aspoň někteří, skuteční dakarští vlci je považovali spíše za lehkou záležitost.

Motocyklistům na Dakaru, stejně jako v loňském prologu kraloval David Fretigne na čtyřistapadesátce Yamaha s pohonem obou kol, teprve za ním skončil hlavní favorit závodu Cyril Despres, překvapili Holanďané Verhoef a Breuwer. Ivo Kaštanovi pláž moc nesedla a podle zpráv ze Španělska si stejně jako vloni pořádně ustlal. Skončil až 164. Mnoha amatérům však dělalo potíže už jen samotné projetí zkoušky, za všechny mluvil záběr na jednoho z jezdců se startovním číslem nad 200, který měl pád už po 30 metrech prologu v první lehké zatáčce...

Nepříjemně začal závod pro Alfieho Coxe, který opustil trať po těžkém pádu a pořádně s zranil rameno. U přejímek Alfie vzpomínal na Richarda Saincta: "Bude se na nás tam shora dívat a když nám to nepůjde, bude se nám smát," říkal. Pokud tomu tak bylo, musel jít Sainct v motocyklovém nebi smíchy do kolem, zatímco Coxovi moc dobře nebylo. problémům se nevyhnul ani další z favoritů Gianni sala, který nahradil Romu v týmu Repsol-KTM. Poškozená spojka znamenala nutnost motocykl do cíle dotlačit, a to za vydatné pomoci týmových kolegů Pujola a Comy.

Překvapení se konalo v kategorii automobilů. Tam propálil saze nováček na Dakaru Robby Gordon za volantem Volkswagenu. jeho samotného vítězství překvapilo, přece jen Dakar je z řidičského něco úplně jiného než kroužení po oválu v NASCAR. Mitsubishi v etapě zachraňoval Masuoka a třetí dojel Jihoafričan De Villiers s Nissanem. Kdyby tak vyrovnanost a pluralita značek vydržela až do Afriky. Všichni velcí favorité kontrolovali čelo z těsné blízkosti, Saby 4., 5. Alphand, 6. Kleinschmidtová, 7. vatenen, 8. McRae, 9. Peterhansel, 10. Servia...DeLavergne 21., 25. Schlesser, ale ten si spíše užíval poslední pohodu za volantem nové a supervýkonné buggy.

Kamióny v médiích moc prostoru nedostaly. Pořadí prologu jen potvrdilo papírové předpoklady, totiž kdo má nejvýkonnější stroje a nejlepší poměr výkon/hmotnost. Tatrovky začínají až na desátém místě (Azevedo), který zajel stejný čas jako jedenáctý Tomeček, zatímco Karel Lopraise dojel 14. Jistěže v Africe se naše kamióny dostanou dopředu, přesto, před námi je pět dafů, tři kamazy a MAN Hanse Staceyho. Bude zajímavé sledovat, jak se jim bude dařit v Africe. Jak Gerard de Rooy, tak Čagin doplatili na pomalé stroje před sebou, byl to ostatně i problém obou tatrovek Tomečkova týmu. Překvapivě suverénně nejrychlejší byl Hans Bekx s lehkým a výkonným Dafem. Martin Macík i přes drobnou kolizi a problémy s pomalejšími účastníky dojel 21. Nejlepším Ginafem byl ten nejstarší, řízený Belgičanem Govaerem na velmi solidní 15. pozici, zatímco Van Ginkel se supervýkonným speciálem dojel až dvě místa za ním. Po poruše turba skončil poslední druhý speciál Ginaf týmu AD Sport.

Další zkoušku absolvují účastníci v neděli dopoledne u Granady, v pondělí už startuje první africká speciálka z Rabatu do Agadiru.

Jiří Vintr, www.car.cz


 
 
Fotogalerie:   Před Dakarem 2005

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose