www.car.cz
 

Nová revoluční pneumatika od Continentalu
     30.3.2007 06:34 - tisková zpráva


Continental představil novou off-road pneumatiku, která se přizpůsobí jakýmkoliv podmínkám.

 

Německý výrobce pneumatik Continental uvedl na trh pneumatiku 4×4, která se velmi dobře přizpůsobí podmínkám na silnici a v terénu – a je zcela nezávislá na počasí. Jedná se o novou revoluční  pneumatiku ContiACDContact 4×4, využívající adaptabilní dezén. Znamená to, že již není nutné hledat správný typ dezénu na vozy SUV - tak popisují zasvěcení pracovníci vývoje tuto revoluci v pneumatikářském světě.

 

Pneumatika využívá vlastnosti inovační „chytré“ běhounové směsi, která reaguje na vývin tepla v různých jízdních situacích a adekvátně mění tvar a vlastnosti dezénu. Jedná se o unikátní řešení Bionické směsi, kterou Continental vyvíjel téměř 10 let. Zkratka názvu pneu znamená 'All Terrain Convertible Durable Tyre'.

 

Doporučení pro použití této nové univerzální pneu pro vozy 4×4 jsou již dnes k dispozici. Prodejní oddělení Continentalu kontaktovalo několik obchodníků a výrobců automobilů, kteří novinku otestovali. „První ContiACDContact 4×4 jsou již dnes v nabídce naší firmy“, s potěšením konstatuje Eric Softlug, vývojář těchto pneumatik. „Naši zákazníci jsou velmi potěšeni vlastnostmi nové pneumatiky. Snížení počtu vyráběných dezénů zároveň znamená, že tyto pneumatiky budou výrazně levnější a očekává se tedy enormní zájem.“

 

Vývoj pneumatiky byl nakonec velmi jednoduchý: „Inteligentní běhounová směs reaguje na rozmanité jízdní podmínky" vysvětluje Eric Softlug. „Dezén pneumatiky byl sofisticky optimalizován pro působení bočních sil a pro zajištění krátké brzdné dráhy, a je do něj přenášena veškerá energie, kterou vygenerují bočnice při zatáčení. Vývin tepla pak reaktivuje speciální složky v běhounové směsi, které formují konkrétní dezén.“ Trakční pneumatiky se více zahřívají ve středu běžné plochy, na což opět reaguje profil pneumatiky. I u pneumatik na smíšený provoz  samozřejmě dochází k zahřívání běžné plochy, ale teplo je více rozložené v kontaktní ploše a  tomu opět odpovídá příslušný tvar dezénu.

 

Chytrá běhounová směs rozpozná aktuální třecí síly na vozovce" komentuje Softlug. „Revoluční je však to, že nová chytrá pneumatika je schopná komunikovat s konvenčními, méně talentovanými pneumatikami – naše chytrá pneumatika je schopná je učit!“ To znamená, že kombinace našich nových pneumatik s konvenčními produkty jiných výrobců není vůbec žádný problém  - „koučování“ probíhá velmi dobře. Jedinou podmínkou  pro přizpůsobení daným podmínkám  je, že pneumatika musí ujet alespoň 500 m po příslušném povrchu, aby se „seznámila“ s aktuálními adhezními podmínkami.

 

Výroba nových pneumatik ContiACDContact startuje v profilových číslech  85 až 70, další rozměry budou brzy následovat, protože požadavky od výrobců automobilů jsou obrovské.

 

Sortiment:

85 Serie:  

LT 235/85 R 16 120 / 116 Q  

 

75 Serie:

P 225/75 R 15 102 S

 

70 Serie:

P235/70 R 16 104 T

245/70 R 16 111 S XL255/70 R 16 111 H / T

 

 

 

Klaus Engelhart


Car Tyre PR
Continental AG
Büttnerstr. 25
D-30165 Hanover

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Rally Vysočina 2007, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose