www.car.cz
 

Radary a měření rychlosti jinak. Policie jen k nehodám nad 100 tisíc
     26.6.2008 13:56 - tisková zpráva


Strážníci bez radarů

 Policie u nehod nad 100 tisíc Kč 

 

 

Při projednávání novely zákona o policii poslanci mj. schválili, že

 

1.      obecní a městské policie by měly ztratit možnost měřit rychlost vozidel,

2.      rovněž soukromým firmám nepřísluší měřit rychlost vozidel,

3.      policie by měla jezdit k nehodám se škodou nad 100 tisíc Kč.

 

Zákon by měl platit od příštího roku, ale ještě není definitivní, bude záležet na postoji Senátu a prezidenta republiky.

  

Ad 1. Měření rychlosti vozidel strážníky již dlouho vyvolává zřejmě oprávněnou kritiku. Především jde o to, že obecní policie byly výchozím zákonem zřízeny k zajištění zákonných funkcí obce či města, nikoliv tedy k dozoru nad bezpečností a plynulostí silničního provozu. Pravomoci strážníků, kteří jsou v zaměstnaneckém (nikoli služebním) poměru a nároky na jejich výběr jsou výrazně nižší než u policistů, byly rozšířeny v oblasti bezpečnosti provozu s odůvodněním, že je nedostatek policistů. Jenomže je skutečností, že v evropských státech na jednoho policistu připadá v průměru 300 obyvatel (např. ve Finsku až 500 obyvatel), v České republice připadá na jednoho policistu 210 až 250 obyvatel. A k samotnému měření rychlosti vozidel strážníky jsou konkrétní výhrady v tom smyslu, že obce a městské policie zneužívají tohoto institutu a měří rychlost vozidel tam, kde mají možnost vybrat více peněz, místo aby měřily tam, kde skutečně hrozí nějaké riziko (viz též vyjádření poslance Jeroným Tejce při jednání ve sněmovně).

 

 

Ad 2. Snaha, aby měření rychlosti vozidel mohly provádět soukromé firmy, byl v podstatě pokus o privatizaci výkonu veřejné moci; pro soukromé firmy to znamenalo oprávnění dokumentovat pohyb osob. Už na začátku tohoto roku Nejvyšší správní soud rozhodl, že soukromé firmy radary provozovat nesmějí, že není možné, aby soukromník dostával provizi z pokut, které město vybere. Přitom od samého začátku bylo jasné, že těmto firmám nepůjde o bezpečnost silničního provozu, že snaha o měření a dokumentování přestupků je motivována (zcela logicky) ziskem. A pokud se počítalo, a takové úvahy byly, že k monitorování a dokumentování pohybu osob budou využívány i mýtné brány postavené a provozované firmou KAPSCH, nutně se vybavuje Orwellův Velký Bratr.

 

 

Ad 3. Neprošel ani původní návrh ministerstva vnitra, aby policisté nemuseli zasahovat u nehod, kde škoda nepřesáhne 250 tisíc korun (dnes je limit 50 tisíc Kč). Sněmovna se nakonec v tomto bodě přiklonila k návrhu bezpečnostního výboru, že policie by měla vyšetřovat dopravní nehody, u nichž vznikne škoda nad 100 tisíc a řidiči by neměli platit za výjezd policie v případě, že škodu špatně odhadnou. Je tedy sněmovnou schválena vcelku přijatelná verze. Ovšem ani ta nemění nic na skutečnosti, že takto rezignujeme na postih řady velmi závažných přestupků, které jsou často jinak než v souvislosti s dopravní nehodou neprokazatelné nebo jen stěží odhalitelné. Patří mezi ně porušení tak důležitých povinností, jako je například nedání přednosti v jízdě, nedodržení bezpečné (slovy zákona bezpečnostní) vzdálenosti nebo nepřiměřená rychlost jízdy. V každém případě je současný stotisícový limit přijatelnější než původní verze 250 tisíc Kč.

 

 

 

Autoklub ČR se obrací na senátory a prezidenta republiky, aby akceptovali současnou verzi zákona, schválenou Poslaneckou sněmovnou.

 

 

 

Červen 2008

 

 

 

 

POZNÁMKA:

 

V příloze (na následujících stránkách) je konečná podoba změn v zákoně č. 361/2000 Sb. a v zákoně o přestupcích, jak je včera (podle stenozáznamů a dostupných tisků) schválila Poslanecká sněmovna. Samozřejmě by mohlo ještě dojít k nějakým legislativně technickým úpravám, ale normativním obsahem příloha odpovídá tomu, co sněmovna 25. června 2008 schválila.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PŘÍLOHA

Návrh po projednání Poslaneckou sněmovnou

 

(výňatky)

 

sněmovní tisk č. 440

 

(neoficiální pracovní verze sestavená podle stenozáznamů ze stránek Poslanecké sněmovny Parlamentu www.psp.cz a příslušných sněmovních tisků)

 

(Změny vyplývající ze schválených pozměňovacích návrhů jsou vyznačeny tučně; ustanovení původního vládního návrhu, která byla pozměňovacími návrhy dotčena, jsou přeškrtnuta) 

 

 

 

ZÁKON

ze dne ..... 2008,

 

kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o Policii České republiky

 

 

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

 

 

ČÁST DRUHÁ

Změna zákona o přestupcích

Čl. III

 

Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění zákona č. 337/1992 Sb., zákona č. 344/1992 Sb., zákona č. 359/1992 Sb., zákona č. 67/1993 Sb., zákona č. 290/1993 Sb., zákona č. 134/1994 Sb., zákona č. 82/1995 Sb., zákona č. 237/1995 Sb., zákona č. 279/1995 Sb., zákona č. 289/1995 Sb., zákona č. 112/1998 Sb., zákona č. 168/1999 Sb., zákona č. 360/1999 Sb., zákona č. 29/2000 Sb., zákona č. 121/2000 Sb., zákona č. 132/2000 Sb., zákona č. 151/2000 Sb., zákona č. 258/2000 Sb., zákona č. 361/2000 Sb., zákona č. 370/2000 Sb., nálezu Ústavního soudu vyhlášeného pod č. 52/2001 Sb., zákona č. 164/2001 Sb., zákona č. 254/2001 Sb., zákona č. 265/2001 Sb., zákona č. 273/2001 Sb., zákona č. 274/2001 Sb., zákona č. 312/2001 Sb., zákona č. 6/2002 Sb., zákona č. 62/2002 Sb., zákona č. 78/2002 Sb., zákona č. 216/2002 Sb., zákona č. 259/2002 Sb., zákona č. 285/2002 Sb., zákona č. 311/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 218/2003 Sb., zákona č. 274/2003 Sb., zákona č. 362/2003 Sb., zákona č. 47/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 501/2004 Sb., zákona č. 559/2004 Sb., zákona č. 95/2005 Sb., zákona č. 379/2005 Sb., zákona č. 392/2005 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 57/2006 Sb., zákona č. 76/2006 Sb., zákona č. 80/2006 Sb., zákona č. 115/2006 Sb., zákona č. 134/2006 Sb., zákona č. 181/2006 Sb., zákona č. 213/2006 Sb., zákona č. 216/2006 Sb., zákona č. 225/2006 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 215/2007 Sb., zákona č. 344/2007 Sb. a zákona č. 376/2007 Sb., se mění takto:

    

1. V § 21 odst. 1 se na konci písmene i) čárka nahrazuje tečkou a písmeno j) se zrušuje.

 

2. V § 21 odst. 2 se slovo „j)“ nahrazuje slovem „i)“.  

 

3. V § 22 odst. 1 písm. i) se slova „nebo na jiných věcech“ zrušují a částka „50 000 Kč“ se nahrazuje částkou „100 000 Kč“.

 

4. V § 22odst. 1 písmeno j) zní:

„j)  při dopravní nehodě, při které byla způsobena na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí pouze hmotná škoda 100 000 Kč a nižší nebo při které došlo k poškození nebo zničení součásti nebo příslušenství pozemní komunikace, neprodleně nezastaví vozidlo a neprokáže totožnost navzájem včetně sdělení údajů o vozidle, nebo odmítne sepsat společný záznam o dopravní nehodě nebo nedovoleně opustí místo dopravní nehody nebo se neprodleně nevrátí na místo dopravní nehody po poskytnutí nebo přivolání pomoci nebo po ohlášení dopravní nehody.“.

 

3. V § 47 odst. 2 se částka „1000 Kč“ nahrazuje částkou „20 000 Kč“.

 

53. V § 47 odstavec 2 se slova „a) až d)“ nahrazují slovy „a) až c), částka „1000 Kč“ se nahrazuje částkou „5000 Kč“ a za ni se doplňují slova „za přestupek podle odst. 1 písmene d) pokutou do 20 000 Kč“.

 

64. V § 52 se písmeno b) zrušuje.

 

Dosavadní písmeno c) se označuje jako písmeno b).

 

75.  § 54 se zrušuje.

 

86. V § 58 se slova „orgány policie“ nahrazují slovy „orgány Policie České republiky (dále jen „orgány policie“)“.

 

97. V § 86 písmeno a) se slova „§ 42b odst. 1 písm. c) a e),“ zrušují.

 

108. V § 86 písmeno d) zní:

 

„d) obecní policie přestupky

1. jejichž projednávání je v působnosti obce,

2. proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích spáchané nedovoleným stáním nebo zastavením vozidla na pozemní komunikaci, vjezdem do míst, kde je to místní nebo přechodnou úpravou provozu na pozemních komunikacích zakázáno, porušením pravidel o překročení nejvyšší dovolené rychlosti, porušením pravidel jízdy na zvířatech, vedení a hnaní zvířat na pozemní komunikaci, pohybem chodce na pozemní komunikaci odporujícím pravidlům provozu na pozemních komunikacích, nedovoleným způsobem použití lyží, kolečkových bruslí a podobných prostředků na chodníku a nedovoleným vedením jízdního kola nebo jízdou na něm v rozporu s pravidly provozu na pozemních komunikacích a porušení pravidel provozu na pozemních komunikacích ostatními řidiči nemotorových vozidel,

3. na úseku ochrany před alkoholismem a jinými toxikomaniemi podle § 30 odst. 1 písm. a), c), g) až i), k) až o),

4. spočívající v neoprávněném stání vozidla na místní komunikaci nebo jejím úseku, které lze podle nařízení obce použít ke stání jen za cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy a při splnění podmínek stanovených tímto nařízením.“.

 

 

Čl. IV

                                                Přechodné ustanovení

   Přestupky, jejichž projednávání v prvním stupni zahájily útvary Policie České republiky v okresech, dokončí krajské správy krajská ředitelství Policie České republiky, v jejichž územní působnosti útvary Policie České republiky v okresech vykonávaly státní správu ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona.

 

 

ČÁST  ŠESTÁ

                                           Změna zákona o silničním provozu

                                                                   Čl. X

 

Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění zákona č. 60/2001 Sb., zákona č. 478/2001 Sb., zákona č. 62/2002 Sb., zákona č. 311/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 436/2003 Sb., zákona č. 53/2004 Sb., zákona č. 229/2005 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 76/2006 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 264/2006 Sb., zákona č. 342/2006 Sb., zákona č. 215/2007 Sb., zákona č.  170/2007 Sb., zákona č. 215/2007 Sb. a zákona č. 374/2007 Sb., se mění takto:

 

1. V § 2 se na konci textu písmene y) doplňují slova „nebo usměrňován strážníkem obecní policie“.

 

2. V § 3 odst. 4 se slova „policií nebo Vojenskou policií“ zrušují.

 

3. V § 5 odst. 1 písmena f) a g) včetně poznámky pod čarou č. 7 znějí:

 

„f) podrobit se na výzvu policisty, příslušníka Vojenské policie, zaměstnavatele, ošetřujícího lékaře nebo strážníka obecní policie vyšetření podle zvláštního právního předpisu7) ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem,

g) podrobit se na výzvu policisty, příslušníka Vojenské policie, zaměstnavatele, ošetřujícího lékaře nebo strážníka obecní policie vyšetření podle zvláštního právního předpisu7) ke zjištění, zda není ovlivněn jinou návykovou látkou.

_______________________

7) Zákon č. 379/2005 Sb., o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů, ve znění zákona č. …/… Sb.“.

 

4. V § 6 odst. 2 písm. c) se za slova „služebních povinností,“ vkládají slova „řidiče vozidla obecní policie při plnění úkolů obecní policie,“.

 

5. V § 6 odst. 6 větě druhé se za slova „na požádání policisty“ vkládají slova „nebo strážníka obecní policie“.

 

6. V § 8a odst. 2 písm. a) a b) se za slova „policisty“ vkládají slova „, příslušníka Vojenské policie, zaměstnavatele, ošetřujícího lékaře“.

 

7. V § 9 odst. 3 se za slova „služebních povinností“ vkládají slova „,obecní policii při plnění úkolů podle zákona“.

 

8. V § 47 se na konci odstavce 3 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno g), které zní:

„g)       v případech, kdy nevznikne povinnost oznámit nehodu policii, sepsat společný záznam o dopravní nehodě, který podepíší a neprodleně předají pojistiteli; tento záznam musí obsahovat identifikaci místa a času dopravní nehody, jejích účastníků a vozidel, její příčiny, průběhu a následků.“.“.

 

 

98. V § 47 odst. 4 se slova „nebo na jiných věcech částku 50 000 Kč“ nahrazují slovy „částku 250 000 100 000 Kč“.

 

9. V § 47 odstavec 5 včetně poznámky pod čarou č. 20a zní:

„(5) Povinnost podle odstavce 4 platí i v případě, kdy při dopravní nehodě dojde k poškození nebo zničení součásti nebo příslušenství pozemní komunikace podle zákona o pozemních komunikacích20a).

___________________

20a) § 12 a 13 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění zákona č. 102/2000 Sb. a zákona č. 80/2006 Sb.“.

 

109. V § 47 odstavec 5 včetně poznámky pod čarou č. 20a zní:

            „(5) Povinnost podle odstavce 4 platí i v případě, kdy při dopravní nehodě

a)                 dojde ke hmotné škodě na majetku třetí osoby, s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na dopravní nehodě nebo škody na věci přepravované v tomto vozidle,

b)                 dojde k poškození nebo zničení součásti nebo příslušenství pozemní komunikace podle zákona o pozemních komunikacích20a), nebo

c)                  účastníci dopravní nehody nemohou sami bez vynaložení nepřiměřeného úsilí zabezpečit obnovení plynulosti provozu na pozemních komunikacích.

____________

20a)       § 12 a 13 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění zákona č. 102/2000 Sb. a zákona č. 80/2006 Sb.“.

 

10. V § 47 se doplňuje odstavec 6, který zní:

„(6) Je-li policie přivolána k dopravní nehodě, ačkoliv je zcela zjevné, že podmínky podle odstavců 4 a 5 nejsou splněny, má policie nárok na úhradu vynaložených nákladů od toho, kdo policii přivolal.“.

 

11. V § 51 odst. 2 se za slova „ozbrojených sborů“ vkládají slova „a strážníků obecních policií“.

 

12. V § 69 se slova „tohoto zákona“ nahrazují slovy „nebo pokyny strážníka obecní policie k usměrňování provozu na pozemních komunikacích podle § 75 odst. 8“.

 

13. V 76 odst. 5 se za slova „Pokyny policisty,“ vkládají slova „strážníka obecní policie,“

 

14. V § 79 odst. 1 písm. c) bodě 2. se slova „silničního provozu“ nahrazují slovy „a plynulosti provozu na pozemních komunikacích“.

 

15. V § 79 odst. 2 se věta čtvrtá nahrazuje větou „Policista nebo strážník obecní policie může z jedoucího vozidla zastavovat vozidla i rozsvícením nápisu "STOP" podle zvláštního právního předpisu13) ze směru jízdy zastavovaného vozidla a to zepředu i zezadu.“.

 

16. V § 79 se odstavec 8 zrušuje.

  

Dosavadní odstavec 9 se označuje jako odstavec 8.

 

17.  Za § 79 se vkládá nový § 79a, který včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 27a a 27b zní:

 

㤠79a

Měření rychlosti vozidel

 

         (1) K měření rychlosti vozidel v silničním provozu je oprávněna policie a obecní policie; obecní policie přitom postupuje v součinnosti s policií.

         (2) K měření rychlosti vozidel v silničním provozu je dále oprávněna osoba autorizovaná k výkonu úředního měření rychlosti vozidel podle zvláštního právního předpisu27a) , která je držitelem živnostenského oprávnění k úřednímu měření podle zvláštního právního předpisu27b).

         (3) Osoba uvedená v odstavci 2 je        

a)  povinna při měření rychlosti postupovat v součinnosti s policií a obecní policií,

b)  oprávněna pořizovat záznamy o průběhu úředního měření,

c) povinna záznamy pořízené podle písmene b) neprodleně předat obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností k posouzení, zda nedošlo k porušení povinností stanovených tímto zákonem.

____________________

27a)  Zákon č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění pozdějších předpisů.

27b) Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.“.

 

18. V § 87a odst. 7 se  za slova „vozidel požární ochrany“ vkládají slova „, řidičů vozidel policie“.

 

19. V § 122 odst. 5 se za slova „Vojenská policie“ vkládají slova „, obecní policie“.

 

20. V § 122 se doplňuje odstavec 7, který včetně poznámky pod čarou č. 35b zní:

            „(7) Z centrálního registru se vydávají ověřené výstupy z informačního systému veřejné správy35b).

______________

35b)       Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.“.

 

Dosavadní poznámky pod čarou č. 35b až 35f se označují jako poznámky pod čarou 35c až 35g, a to včetně odkazů na poznámky pod čarou.

 

2120.  § 123b včetně nadpisu zní:

 

„Započítávání bodů

§ 123b

 

(1) Řidiči motorového vozidla, kterému byla příslušným orgánem uložena sankce za přestupek, sankce za jednání vojáka označené za přestupek ve zvláštním právním předpise, nebo mu byl uložen kázeňský trest  za jednání mající znaky přestupku  anebo mu byl soudem uložen trest za trestný čin, a přestupek, jednání vojáka označené za přestupek ve zvláštním právním předpise, jednání mající znaky přestupku anebo trestný čin, spáchal jednáním zařazeným do bodového hodnocení, se zaznamená v registru řidičů stanovený počet bodů. 

 

(2) Záznam v registru řidičů provede příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností ke dni uložení pokuty za přestupek v blokovém řízení nebo ke dni nabytí právní moci rozhodnutí o uložení sankce za přestupek, rozhodnutí o uložení sankce za jednání vojáka označené za přestupek ve zvláštním právním předpise, rozhodnutí o uložení kázeňského trestu za jednání mající znaky přestupku anebo rozhodnutí, kterým se ukládá trest za trestný čin, a to nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno

a) oznámení o uložení pokuty za přestupek v blokovém řízení,

b) rozhodnutí o uložení sankce za přestupek, rozhodnutí o uložení sankce za jednání vojáka označené za přestupek ve zvláštním právním předpise anebo rozhodnutí o uložení kázeňského trestu za jednání mající znaky přestupku, nebo

c) rozhodnutí,  kterým byl uložen trest za trestný čin. 

 

(3) Oznámení nebo rozhodnutí uvedená v odstavci 2 příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností doručí

a) policie nebo obecní policie, jde-li o oznámení uvedené v odstavci 2 písm. a), a to do 3 pracovních dnů ode dne uložení pokuty v blokovém řízení,

b) orgán, který uložil sankci za přestupek, sankci za jednání vojáka označené za přestupek ve zvláštním právním předpise anebo trest za kázeňský přestupek v prvním stupni řízení, jde-li o rozhodnutí uvedená v odst. 2 písm. b), a to do

1. 5 pracovních dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí, nabylo-li rozhodnutí právní moci v prvním stupni řízení, nebo

2. 5 pracovních dnů ode dne, kdy obdržel rozhodnutí opatřené doložkou právní moci od orgánu, který věc projednal ve druhém stupni řízení, 

c) soud, který uložil trest za trestný čin v prvním stupni řízení, jde-li o rozhodnutí uvedená v odstavci 2 písm. c), a to do

1. 5 pracovních dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí, nabylo-li rozhodnutí právní moci v prvním stupni řízení, nebo

2. 5 pracovních dnů ode dne, kdy obdržel rozhodnutí opatřené doložkou právní moci od soudu, který  věc projednal ve druhém stupni řízení.  

 

(4) Oznámení nebo rozhodnutí uvedená v odstavci 2 se považují za doručené dnem, kdy je příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností obdrží. Není-li rozhodnutí opatřeno doložkou právní moci, považuje se za nedoručené. Místo rozhodnutí lze doručit oznámení o nabytí právní moci rozhodnutí, které má být doručeno. Neobsahuje-li oznámení podle věty třetí údaje potřebné k provedení záznamu do registru řidičů, obecní úřad obce s rozšířenou působností požádá o doručení rozhodnutí.

 

(5) Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá na žádost řidiče výpis z registru řidičů o jeho záznamech bodového hodnocení.

 

(6) Jde-li o řidiče, který je příslušníkem zpravodajské služby, odstavce 1 až 4 se nepoužijí.“.

 

2221. V § 137 odst. 2 se slova „§ 79 odst. 9“ nahrazují slovy „§ 79 odst. 8“.

 

2322. Část čtvrtá se včetně nadpisu zrušuje.

 

24. V příloze k zákonu „Přehled jednání spočívajících v porušení vybraných povinností stanovených předpisy o provozu na pozemních komunikacích a počet bodů za tato jednání“, osmý řádek tabulky zní:

 

„Při dopravní nehodě, při které došlo k usmrcení nebo zranění osoby nebo k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí částku 100 000 korun, nebo při které došlo k poškození nebo zničení součásti nebo příslušenství pozemní komunikace, neprodlené nezastavení vozidla nebo neohlášení dopravní nehody policistovi nebo nedovolené opuštění místa dopravní nehody nebo neprodlené nevrácení se na místo dopravní nehody po poskytnutí nebo přivolání pomoci, nebo po ohlášení dopravní nehody.“.

 

25. V příloze k zákonu „Přehled jednání spočívajících v porušení vybraných povinností stanovených předpisy o provozu na pozemních komunikacích a počet bodů za tato jednání“, dvacátý pátý řádek tabulky zní:

 

„Při dopravní nehodě, při které byla způsobena na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí hmotná škoda nižší než 100 000 korun nebo při které došlo k poškození nebo zničení součásti nebo příslušenství pozemní komunikace, neprodlené nezastavení vozidla a prokázání totožnosti navzájem včetně sdělení údajů o vozidle nebo odmítnutí sepsat společný záznam o dopravní nehodě nebo nedovolené opuštění místa dopravní nehody nebo neprodlené nevrácení se na místo dopravní nehody po poskytnutí nebo přivolání pomoci.“.

 

 

ČÁST PADESÁTÁ DEVÁTÁ

ÚČINNOST

Čl. LXVII

            Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2009, s výjimkou ustanovení

a)   čl. X bodu 20., který nabývá účinnosti prvním dnem měsíce následujícího po dni vyhlášení,

ba) čl. XXII bodů 1 až 6, 8, 10, 23, 25, 27, 30, 32, 33, 36, 38, 40, 44, 45, 48, 49, 51, 52, 54, 58, 62, 63, 67, bodu 68, pokud jde o § 165 písm. j) a v § 165 písm. l) slova „nebo správních deliktech“, a bodů 70 a 73, čl. XXIII, pokud jde o písmeno b), čl. XXIV bodu 1 a čl. XXV bodů 6 a 7, která nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2013, a

cb) čl. XXVI a XXVII, které nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2010.

 

Infoservis


 
 
Fotogalerie:   Red Bull káry v Brně bavily tisíce diváků, foto Roman Langer

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose