www.car.cz
 

Bosch a Audi získaly cenu Motorsport
     17.12.2004 12:08 - tisková zpráva


 DEARBORN/USA – Subdodavatel dílů pro automobilovou techniku, firma Bosch, a výrobce automobilů, firma Audi, dnes v Dearbornu / USA společně obdržely cenu Motosportu od asociací SEMA (Specialty Equipment Market Association) a SAE (Society of Automotive Engineers) za vývoj. Cena „SEMA Motorsports Engineering Award“ od těchto sdružení byla udělena za přímé vstřikování benzínu v mezinárodně úspěšném sportovním voze Audi R8.

Tímto vyznamenáním oceňuje porota vývojové novinky, které „mimořádně přispívají k technickému pokroku v motoristickém sportu“. Dr. Klaus Böttcher, vedoucí střediska Motorsport ve firmě Bosch, řekl při předávání ceny: „Z vyznamenání pro přímé vstřikování benzínu v Audi R8 máme radost. Úspěch projektu je výsledkem vynikající týmové spolupráce obou podniků.“

Bosch spojil všechny své aktivity v oblasti motoristického sportu do střediska Motorsport. Je součástí dceřinné společnosti Bosch Engineering GmbH, specializovanou na služby automobilových inženýrů.

V letech 2001 až 2004 vyhrály závodní vozy s přímým vstřikováním benzínu od firmy Bosch například v renomovaném závodě 24 hodin Le Mans – v letech 2004, 2002 a 2001 Audi a v roce 2003 Bentley dceřinná společnost koncernu. Technika přímého vstřikování přispěla k převaze těchto vozů. Zajišťuje v turbo přeplňovaných závodních motorech V8 správně dávkované rozvinutí síly, vysoký výkon a méně zastávek k doplňování paliva.

Výhody přímého vstřikování benzínu využívají Audi a Volkswagen i v sériově vyráběných vozech. Nový 2,0 litrový motor – taktéž s turbo přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu – se proto vyznačuje zvýšením točivého momentu v dolní oblasti počtu otáček, spontánní odezvou motoru a nižší spotřebou paliva díky vyšší účinnosti. Využívá se například u Audi A3 Sportback, A4 a ve Volkswagen Golf GTI. Přímé vstřikování pro tento motor, sestávající ze vstřikovacích ventilů, systému řízení motoru a senzoriky, a také zapalovací svíčky dodává firma Bosch.

Souhra přímého vstřikování a turbo přeplňování je navíc do budoucna základem pro „Návrhy Downsizing“, které slibují další snížení spotřeby paliva. U Downsizing budou místo běžných motorů bez přeplňování používány menší, ale stejně výkonné motory s turbokompresory. Jestliže se sníží objem válců o třetinu, spotřeba paliva s přímým vstřikováním klesne až o 15 procent.

Ing. Pavel Roman


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose