www.car.cz
 

Detekce průjezdu vozidla křižovatkou na červenou v Jihlavě začala!!
     19.10.2006 12:16 - tisková zpráva


Pilotní realizace projektu PRESTUP Ve městě Jihlava

Automatický systém odhalování přestupků a jejich postihování

 

Detekce průjezdu vozidla křižovatkou na červenou

 

Jedná se o projekt Ministerstva dopravy s názvem Automatický systém odhalování a postihování dopravních přestupků (PRESTUP), který Centrum dopravního výzkumu řeší od ledna roku 2005 ve spolupráci s realizačním týmem.  Realizační tým je složen s firem Gemos CZ a I & C Energo (skupina ČEZ). Detekční technologii pro systémové řešení pilotního projektu ve městě Jihlava dodala firma AŽD Praha s.r.o.

 

V této fázi projektu jsme se zaměřili na detekování průjezdu vozidla křižovatkou na červenou.  Vycházíme z předpokladu, že mnoho vážných dopravních nehod je způsobeno nedáním přednosti v jízdě resp. nerespektováním světelného signalizačního zařízení.

 

Průjezd vozidla křižovatkou na červenou je zjišťován systémem, který se skládá s přehledových a detailových kamer. Přehledové kamery sledují světelné signalizační zařízení a detekují jeho aktuální fází. Detailové kamery sledují prostor křižovatky za „stop“ čárou. V případě, že se v okamžiku kdy přehledová kamera „vidí“ červenou nachází v prostoru křižovatky vozidlo, je detekován přestupek a detailovou kamerou je zaznamenána registrační značka vozidla.

 

Zjištěné údaje o vozidle, včetně fotografie řidiče, jsou dále postoupeny ke správnímu řízení. Dokumentace obsahuje sérii devíti fotek pro dosažení maximální objektivity a průkaznosti při projednávání přestupku.

 

Pro správní úřady byla vyvinuta softwarová aplikace, která nahrazuje dřívější manuální zpracování dopravních přestupků nynějším zpracováním výpočetní technikou. Software se jmenuje Dopravně Správní Agenda (D.S.A) a ve své podstatě je to nástroj ke zjednodušení a zrychlení práce správních úředníků. Systém bude nasazován výhradně na rizikové křižovatky vykazující vysokou nehodovost.

 

Cílem pilotního projektu je ověřit teoretické předpoklady v praxi a zjistit vliv nasazení tohoto systému na nehodové lokality silniční sítě. Věříme, že se potvrdí zvýšení bezpečnosti místních občanů i řidičů  a dojde k poklesu zatížení obyvatel stresem z dopravy.

 

 

 

 


Ing. Martin Hájek

Odpovědný řešitel projektu PRESTUP

martin.hajek@cdv.cz

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Podzimní cena Brna 2006 D4 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose