www.car.cz
 

Continental AG potvrzuje svou prognózu: prodeje i zisky budou větší
     27.11.2006 13:20 - tisková zpráva


Continental AG potvrzuje svou  prognózu: „ Prodej a zisk v roce 2006  převýší rok předcházející“.

 

Continental, jeden z  nejvýznamnějších dodavatelů automobilového průmyslu oznamuje silný nárůst prodejů (i přes velký růst cen surovin) a  dvojciferný nárůst EBIT (hospodářský výsledek před zdaněním a úrokem).

 

Hanover, 1. listopadu 2006. Continental AG potvrzuje svoji prognózu pro rok 2006 již po třech čtvrtletích: "V tvrdých podmínkách jsme si vedli dobře a náš zisk před zdaněním přesáhne rekordní úroveň roku 2005," zdůraznil předseda výkonného výboru koncernu Continental Manfred Wennemer. Při prezentaci předběžné zprávy v Hannoveru zdůraznil, že Continental zvýšil EBIT za devět měsíců o 10,1 % na 1183,2 milionů EUR ve srovnání se stejným obdobím roku 2005.

 

"V našem oboru nemá příliš smysl sledovat čtvrtletní výsledky, přesto třetí čtvrtletí roku 2006 znovu ukazuje, že s  EBIT 410,3 milionů EUR jsme na tom ( po očištění od jednorázových vlivů) téměř stejně jako ve stejném období roku 2005. Vzhledem k cenám surovin, které v tomto čtvrtletí  dosáhly maximálních hodnot, a snížení výroby u klíčových zákazníků v USA to považujeme za pozoruhodné, jelikož před rokem jsme dosáhli vůbec nejlepšího čtvrtletního výsledku v historii.

 

Celkový prodej za prvních devět měsíců roku 2006 vzrostl při srovnání se stejným obdobím předchozího roku o 6,9 % na 10 945,3 milionů EUR (předchozí rok: 10 240,9 milionů EUR).

 

 

Prodej

EBIT

( ) = návratnost prodeje

v mil. EUR

led.-září 2006

led.-září 2005

led.-září 2006

led.-září 2005

Koncern Continental

10 945,3

10 240,9

1 116,1 (10,2 %)

1 136,0 (11,1 %)

Automobilové systémy

4 401,3

3 919,5

474,3 (10,8 %)

445,1 (11,4 %)

Osobní a lehké nákladní pneumatiky

3 392,8

3 215,6

325,0  (9,6 %)

480,8 (15,0  %)

Pneumatiky pro komerční vozidla

1 087,5

1 008,8

86,6   (8,0 %)

113,7 (11,3 %)

ContiTech

2 163,7

2 178,9

248,4 (11,5 %)

122,1   (5,6 %)


Nákup firem Roulunds přispěl k prodeji 29,8 miliony EUR (od května 2006) a automobilová elektronika firmy Motorola 262,1 miliony EUR (od července 2006). Což  částečně vyrovnáno ztráty za  operace se Sealing Systems a Stankiewicz units a aktivitami s terénními pneumatikami North American.

 

EBIT klesl o 1,8 % na 1 116,1 milionů EUR (předchozí rok: 1136,0 milionů EUR) a návratnost prodeje na 10,2 % (předchozí rok: 11,1 %). Fa Roulunds přispěla k EBIT 1,9 miliony EUR a automobilová elektronika fy Motorola 2,6 miliony EUR. Po očištění o jednorázové vlivy vzrostl EBIT o 108,9 milionů EUR resp. o 10,1 %. Při vyloučení automobilové elektroniky fy Motorola činí návratnost prodeje l0,4 %. Čistý příjem kmenových akcionářů klesl o 10,2 % na 658,5 milionů EUR (předchozí rok: 733,0 milionů EUR), se ziskem na akcii 4,51 EUR (předchozí rok: 5,04 EUR).

 

Zvýšené ceny surovin snížily EBIT za prvních devět měsíců o přibližně 232 milionů EUR ve srovnání s cenami za prvních devět měsíců roku 2005.

 

Ve srovnání s 30. zářím 2005, vzrostly náklady na výzkum a vývoj o 14,1 % na 502,5 milionů EUR, což představuje  4,6 % prodeje (předchozí rok: 4,3 %). Na konci třetího čtvrtletí roku 2006 měl Continental 84 561 zaměstnanců, což je ve srovnání s koncem roku 2005 nárůst o 4 712 .

 

Divize automobilových systémů zvýšila svůj prodej za prvních devět měsíců roku 2006 na 4 401,3 milionů EUR, což je o 12,3 % více ve srovnání se stejným obdobím roku 2005 . Po očištění o jednorázové a kursové vlivy stoupl prodej o 5,3%. Divize zvýšila svůj EBIT na 474,3 milionů EUR, tedy o 6,6 %. Návratnost prodeje klesla z 11,4 % na 10,8 %. Před změnami v rozsahu konsolidace a jednorázovými vlivy vzrostl EBIT o 54,4 milionů EUR tedy o 12.4 %.

 

Divize osobních a lehkých nákladních pneumatik zvýšila svůj prodej za prvních devět měsíců roku 2006 o 5,5 % na 3 392,8 milionů EUR ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Po započítání kursových vlivů vzrost prodej o 4,6 %. Prodej na trh náhradní potřeby NAFTA se znatelně zlepšil, což vedlo ke zvýšení EBIT. Jednorázové vlivy vedly v divizi k 32,4% poklesu EBIT na 325 milionů EUR a návratnosti prodeje  9,6 %. Po očištění o tyto jednorázové vlivy se EBIT zlepšil o 8,8 milionů EUR tedy o 2,2 %, čehož bylo dosaženo i přes zvýšení cen surovin.


Divize pneumatik pro komerční vozidla zaznamenala za prvních devět měsíců roku 2006 prodej za 1 087,5 milionů EUR, což je oproti stejnému období loňského roku nárůst o 7,8 %. Po očištění o jednorázové vlivy a kursové rozdíly vzrostl prodej o 9,0 %. Pokles EBIT divize o 23,8 % byl  z velké části způsoben nárůstem cen surovin. Po očistění a jednorázovými vlivy klesl  EBIT o 12,4 %.

 

Prodej divize  ContiTech  poklesl za prvních devět měsíců roku  2006 o 0,7 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Po zohlednění prodané Stankiewicz business a vlivy měnových kurzů  za druhé a třetí čtvrtletí roku 2005 ve výši  132.0 milionů EUR – prodej vzrostl o  6,7 %. ContiTech zvýšil EBIT o 103,4 % na 248,4 milionů EUR, a návratnost prodeje na 11,5 %. Po očištění o jednorázové vlivy  vzrostl  EBIT o 47,8 milionů EUR tedy o 24,9 %.

 

 

Koncern Continental je předním dodavatelem brzdových systémů, komponentů podvozků, elektronického zařízení vozidel, pneumatik a technických elastomerů. Společnost v roce 2005 dosáhla obratu 13,8 miliard eur a v současné době po celém světě zaměstnává přibližně 85.000 lidí.

 

 

Continental je oficiálním partnerem EURA 2008. Další informace najdete na adresách www.ContiSoccerWorld.de, www.contifanworld.com and www.conti-online.com

 

Barum Continental spol. s r. o.

Divize marketing

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Josef Král zářil ve Valencii, f BMW listopad 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose