Šlehoferovo šumavské vítězství se zrodilo doma na Korábu 8.2.2007 18:29 - tisková zpráva
Vynikající vstup do sezóny zažila při Mogul Šumava Rallye kdyňská posádka Jan Šlehofer-Zbyněk Soběhart. Stejně jako ve druhé polovině uplynulé sezóny závodili s vozem Honda Civic 1,6 Vti týmu Sparrow.
„Na Šumavě jsme startovali za Rallye Sport Promotion. Bylo pro nás velkou ctí být v jednom týmu spolu s Lukášem Veselým a Karlem Trojanem. Díky,“ vyjádřili Honza a Zbyněk vděčnost týmu, který jim výrazně pomohl k uskutečnění šumavského startu.
Honza si loni odbyl právě na této soutěži svou premiéru v MMČR a tak měl určitou představu, co ho zde čeká. „Trať ale oproti minulému ročníku doznala hodně změn. Rychlostní zkoušky se jely v opačném směru a některé byly úplně nové. Rozhodně bych je neoznačil za jednoduché. Naopak je považuji za velice náročné. Přesvědčil se o tom i Roman Kresta,“ chválí Honza obtížnost rychlostních zkoušek.
Sparrow tým přichystal pro Honzu a Zbyňka zcela nově postavenou hondu. „Před soutěží jsme se s autem byli projet. Bylo trochu znát, že jsme v závoďáku neseděli od Hradce. Nejvíce jsem se těšil na náš domácí Koráb,“ shrnul své předstartovní pocity Honza.
„Také já jsem se moc těšil na svezení s výborně připraveným autem a na Koráb. Důležité bylo především neublížit autu. Před startem byla trošku nervozita, jak už to na domácí soutěži bývá“ přiznává Zbyněk.
Již úvodní rychlostní zkouška, čínovský okruh, naznačila, jak by se soutěž mohla vyvíjet. Honza se Zbyňkem zde zajeli druhý čas ve třídě a na manželé Trojanovi s polem ztratili 1,8s. Třetí účastník třídy N2, Patrik Hlach s druhou hondou Sparrow týmu, ztratil více než půl minuty. „Na okruh jsem se strašně těšil a taky jsme si ho užili. Na sjezdu do cíle jsem z vytočené čtyřky řadil pětku. Jeli jsme tam něco přes 200 km/h a do odbočení k cíli jsem to pouštěl přes ručku. Doufám, že se bavili i diváci,“ vychutnal si tradiční okruh Honza.
Na druhé erzetě šli Honza se Zbyňkem do čela třídy. Vyhráli ji o 11,2s před Trojanovými. Třetí rychlostní zkouškou byl Koráb, jehož cíl je ve Kdyni, bydlišti úřadujících sprinterských šampiónů třídy N2 a junior 2000. Bohužel se po havárii Tarabuse s Trunkátem jela erzeta pouze volným průjezdem. Ve čtvrté vložce pak byli kdyňští mladíci ve třídě opět nejrychlejší.
„Začátek Slatiny v mlze byl nářez. Byli jsme rádi, že jsme Trojanovým vrátili ztrátu z okruhu. Zrušení Korábu nás mrzelo. Chtěli jsme tam zatáhnout a pobavit sebe i diváky. Nejdůležitější však je, že Jaromír Tarabus a Dan Trunkát jsou po ošklivé nehodě v pořádku. Tímto je také zdravíme. Strážov je hezká vložka. Na trati bylo hodně vytahaného bláta, což Honzovi vyhovuje. Jeli jsme pořád dveřmi napřed,“ hodnotí úvodní sekci Zbyněk. I v páté a šesté rychlostní zkoušce zaznamenali Honza se Zbyňkem nejrychlejší čas ve třídě. Především druhý průjezd Korábu, tentokrát měřený, se jim povedl parádně. Na Trojana získali 31,3s a zaznamenali zde čtrnáctý čas absolutně.
„Také druhou sekci provázela mlha. Na Slatině jsem trochu zrychlil a jeli jsme rychleji než při prvním průjezdu. Domácí Koráb byl parádním zážitkem. Dojeli jsme i před námi startující posádku Hlach-Poláček. Ti nás okamžitě pustili a moc jim za to děkuji. Serpentiny na Korábu jsme jeli i pro lidi smykem.
Děkuji všem fandům, protože pro nás byli třetím členem posádky a vytvořili vynikající atmosféru. Na Strážově jsme jeli trochu pomaleji než Trojanovi. Diváci i zde byli fantastičtí,“ hodnotí druhou sekci Honza. „Pátek byl pro nás vynikající. Honza v poslední rundě hodně tahal. Jel pořád smykem a tak jsem si připadal, jako kdybychom jeli na sněhu. Také já chci poděkovat skvělým fanouškům,“ potěšila Zbyňka parádní atmosféra.
Po první etapě činil náskok na Trojanovy více než minutu. Honza a Zbyněk tak mohli ke druhé etapě pohlížet s optimismem.
V sobotu však manželé Trojanovi prokázali své vysoké kvality a zkušenosti. Vyhráli úvodních sedm vložek druhé etapy a náskok Honzy a Zbyňka se ztenčil na pouhých 13,6s. Patnáctou erzetu však dokončili Trojanovi s defektem pravé přední pneumatiky a náskok opět vzrostl na 17,8s. Honza se Zbyňkem pak dokázali vedoucí pozici udržet až do cíle a vedle vítězství ve třídě přivezli svou hondu na klatovské náměstí na patnáctém místě v absolutním pořadí.
„Z vimperských vložek jsem měl respekt. Jsou hodně těžké a navíc na nás tlačili Trojanovi. Důležité bylo neudělat chybu a přitom jsme stále museli závodit. Skvělé bylo opět fandění diváků. Dopředu nás hnali i příznivci Václava Pecha. Poslední erzetu jsme se rozhodli jet v klidu, jelikož náskok na Trojanovy byl třináct vteřin,“ svěřil se s taktickým plánem Honza.
„Hodně jsme dopisovali bláto na trati. Vše fungovalo a Honza jel bez chyb. Trojanovi nám vraceli pátek a my museli jet pořád hodně rychle. Přes domluvu před poslední erzetou o klidném dokončení soutěže v Honzovi bouchly saze a jel ve velkém stylu,“ doplňuje Zbyněk. „Oba také chceme poblahopřát manželům Trojanovým ke druhému místu a poděkovat jim za nádherný souboj,“ oceňují Honza a Zbyněk výkon největších soupeřů.
„Velmi dobře hodnotíme organizaci. Vše probíhalo v klidu a dle časového harmonogramu. Super je, že se rušilo minimum vložek. Parádně jsme se svezli. Jen nás mrzí, že jsme na vyhlášení v Klatovech nedostali poháry za kategorii Junior 2000. Byla ve výsledcích vypsána, ale nikoli odměněna. Trošku nám to připomíná loňský rok. Vyhráli jsme ve sprintech třídu N2 a kategorii Junior a do dnešního dne jsme za tyto úspěchy nebyli oceněni,“ mrzí kdyňskou posádku nezájem funkcionářů o slabší objemové třídy. Převažují však především pozitivní zážitky.
Na závěr je proto potřeba poděkovat lidem, kteří se o výsledek zasloužili. „Moc děkuji mechanikům Sparrow týmu pana Hrabce za skvělou přípravu auta a všem fanouškům za vynikající atmosféru. Doufám, že jsme je nezklamali a mají velký podíl na skvělém zážitku, kterým pro nás Šumava byla. Děkuji také své ženě Iloně za podporu a synovi Tadíkovi, který si v roce a půl užíval svoji první rallye. A samozřejmě také Honzovi za velký sport, který předváděl,“ váží si velké podpory Zbyněk.
„Já děkuji Zbyňdovi za super diktát, Sparrow týmu za tradičně perfektně odvedenou práci, celému týmu RSP za podporu a také Jirkovi Hladíkovi, který nám po celou soutěž posílal SMS informace a časy a byl tím správným přítelem na telefonu,“ zakončil své povídání Honza.
Vlastimil Resl
Motorsport-review.cz
Tisková informace posádky Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart
|