První medaile Minaříka s Puntem a v nových barvách 8.2.2007 18:34 - tisková zpráva
V nádherném prostředí šumavské přírody pokračovalo o uplynulém víkendu Mezinárodní mistrovství ČR v rally, které po úvodním podniku konaném v Rakousku, přivedlo své účastníky letos poprvé na české území.
Pořadatelé Mogul Šumava rally sice podobně jako jejich rakouští kolegové postrádali sněhovou nadílku, s výběrem tratí si však dali skutečně záležet a připravili pro posádky i diváky velmi obtížnou soutěž. Pro body do tabulky „velkého“ šampionátu i do hodnocení bohatě dotovaného Winter Cupu si do Čech přijel valašský pilot Lubomír Minařík, který byl v předešlých letech vidět spíše na sprintech a na Šumavě dosud startoval jen jednou. Těžké podmínky mu ale tentokrát sedly a třebaže musel v průběhu rally řešit několik starostí, dojel si do cíle pod klatovskou Černou věží pro velmi slušný výsledek.
Ve skupině A i třídě A6 se v Klatovech objevila konkurence velmi podobné té, která startovala v Rakousku. Chyběl sice světem protřelý Němec Burkart, pro body si však přijela kompletní česká špička v čele s úřadujícím mistrem Josefem Petákem a jeho rakouským přemožitelem Jaromírem Tarabusem, takže bylo jasné, že Luboš s Viktorem budou muset o své místo na slunci tvrdě bojovat.
Navíc se museli znovu smířit s tím, že pro ně tolik oblíbené závodění na pneumatikách s hroty kvůli mizivé sněhové pokrývce ani tentokrát nepřipadá v úvahu. „Už při tréninku se ukázalo, že pneu s hroty můžeme nechat doma a spíš přikoupit intermédia. Trénink probíhal celkem v pohodě, až na policejní hlídku, která nás pokutovala za to, že jsme měli na zadní nápravě různá kola, a nebylo možné jim vysvětlit, že se jedná o rezervu, která je namontována místo píchlého kola, co vezeme v kufru.
Chvilku jsem si myslel, že je někde skrytá kamera a vše je sranda, navíc nás fotili při předávání řidičáku, vysedání z auta, i při dýcháni do přístroje, ale po napsání pokuty byla vše realita,“ vrátil se k událostem při seznamovacích jízdách 27letý jezdec.
První den bylo na programu sedm rychlostních zkoušek o celkové délce přibližně 80 km. Po úvodním Čínovském okruhu, který se jel ještě za světla, následovala v dnešním rally sportu již poněkud atypická noční část, která se postarala o dokonalé promíchání výsledkové listiny a několika favoritům udělala na čele pořádné vrásky. Minaříkovi se Semelou se dařilo oproti Jänner rally výrazně zrychlit, po páteční etapě jim ve výsledcích patřilo slušné patnácté místo absolutně a hlavně druhá pozice ve skupině A i ve třídě A6.
A to i přesto, že se potíže zcela nevyhnuly ani jim: „Nejdříve byl na řadě okruh, kde jsme mohli vyzkoušet změny na autě, které proběhly při testování. S autem se nám jelo o hodně lépe než na Jänneru, taky jsem měl lepší pocit z jízdy i z funkčnosti fiatu. Dále na nás čekaly noční „erzety“. Snažili jsme se jet čistě bez zbytečných chyb, a to se nám dařilo až do 6. RZ, kde byla obrovská mlha, ve které jsem nejel ani v běžném provozu. Hned po startu na nás začali mávat pořadatelé kvůli nehodě Tondy Tlusťáka, který stál napříč cesty v příkopu.
Po objetí jsme pokračovali dál a asi dva km před cílem v pravé zatáčce jsme nedobrzdili a spadli do příkopu. Nechali jsme tam asi čtyřicet vteřin, naštěstí v tom místě bylo hodně diváků, kteří nám pomohli zpátky na trať. Tímto jim chci moc poděkovat, protože bez nich bychom nemohli pokračovat. Po dojeti do cíle jsme zjistili, že čas není tak špatný a zůstali jsme na druhé pozici za Petákem.
Moc jsem chyby litoval, protože to mohl být sedmý absolutní čas, ale zároveň jsme byli rádi, že vůbec pokračujeme dál,“ zhodnotil úvod soutěže Luba.
Sobotní etapa nabídla dvanáct testů, jedoucích se ve známé lokalitě na Vimpersku. Pro soutěžící bylo připraveno 123 km RZ, které měly s definitivní platností rozhodnout o konečných výsledcích. Pro Lubu a Viktora si připravil nepříjemné překvapení už přejezd na první ranní zkoušku: „Přišla na řadu sobota a přejezd na 8. RZ, kde nám začal jet motor na tři válce. Po dojetí RZ jsme vyměnili svíčku, ale nepomohlo to, a tak nám nezbylo nic jiného, než na tři válce pokračovat další dvě „erzety“, po kterých nás čekal servis a naděje na opravu. V servisu mechanici okamžitě zjistili závadu a po výměně části zapalování bylo vše v pořádku.
Po zhlédnutí výsledků nám stále patřila druhá příčka, kterou jsme si chtěli udržet, a to se nám podařilo. V posledním servisu ještě mechanici vyměnili alternátor, který ztrácel účinnost a mohl ohrozit dojezd do cíle. Díky mechanikům, kterým děkuji za stoprocentní odvedení práce, už nám nic nebránilo absolvovat cestu do Klatov na cílovou rampu a vychutnat si druhé místo ve skupině, třídě, i v hodnocení Winter cupu.
Děkuji všem, co nám při Rally Šumava pomáhali, a celému týmu Roto, který fungoval na sto procent,“ pochválil svůj tým Luba, který vybojoval první medailové umístění za volantem Punta a navíc si připsal slušné čtrnácté místo absolutně. Navázal tak na slušný výsledek ze svého zdejšího startu v roce 2002, kdy společně s Karlem Coufalíkem získal druhou pozici ve třídě A5.
Dalším startem posádky Lubomír Minařík – Viktor Semela bude v termínu 23. – 24. března zahajovací podnik seriálu MČR ve sprintrally, který se bude konat v okolí Okříšek na Třebíčsku pod názvem Rally Vysočina.
Dvojice, startující v barvách stáje Roto Plzeň, se zde pokusí navázat na loňský úspěch, kdy se jim ještě za volantem kitové Felicie podařilo ve slušné konkurenci vyhrát svou skupinu i třídu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
|