Emila Trinera zastavil dvojnásobný defekt a následné poškození vozu Pavel Jelínek
Víkedový třetí díl českého šampionátu v automobilových soutěžích skončil pro Emila Trinera a Miloše Hůlku s vozem SEAT Cordoba WRC EVO III v sobotu večer v závěru první etapy. Posádku brněnského týmu SEAT Sport Czech Republic zastavil defekt obou levých pneumatik a následné poškození vozu, které jim nedovolilo pokračovat a udržet do té doby slušnou pátou pozici.
Po počátečních menších problémech s tlakem oleje při testech před soutěží Emil v pátek večer před startem hlásil: „Odzkoušeno, všechno funguje. V sobotu je to hezké, Púchov je moc rovný. Jde o to, aby auto drželo a bude to dobrý.“
Pěkné a technické rychlostní zkoušky první etapy přinesly posádce převážně páté časy. Jen jednou v první erzetě dojeli těsně šestí a jednou čtvrtí. Pátou pozici také Triner až do večera držel. Pak ale přišla velká díra ve vozovce, projetá na plnou šestku. Obě pneumatiky se prorazily, ale posádka mohla vyměnit pouze jedno kolo, které vezla s sebou v autě. „V první etapě na Vsetínsku jsme se svezli hezky. Škoda toho defektu. Do té doby jsme jeli na páté pozici. To mě utvrdilo v přesvědčení, že konkurenci s naší Cordobou ještě stačíme," říkal Emil Triner.
V osudné RZ 8 dojela posádka zcela poslední se ztrátou zhruba 9 minut na vítěze. Z pátého místa klesla na 44. Poslední vsetínskou erzetu sice ještě s jedním prázdným kolem Triner projel, ale v servisu po dohodě v týmu odstoupil.
"Oba ráfky na levé straně vozu byly doslova rozpůlené. Nešly ani sundat. Trápili jsme se s tím snad deset minut a jedno kolo se nakonec podařilo vyměnit. V cíli rychlostky jsme ale zjistili, že další úsek budu muset absolvovat s nefungujícími brzdami a s vážně poškozeným řízením.
Roztrhaná pneumatika utrhala hadičky brd a nadělala další velké škody. Nechtěli jsme dále trápit sebe ani auto a proto jsme se rozhodli odstoupit," doplnil Emil Triner, jemuž tak na kontě zůstalo 14 bodů z Rakouska a ze Šumavy.
„Škoda našeho odstoupení. Jinak jsme byli spokojeni. Ale ta ztráta byla obrovská a auto bylo hodně poškozené,“ dodal šéf týmu Pavel Kouřil, který se vyjádřil i k tématu startu na následující soutěži v okolí Brna, která je pro tým domácí: “ Autotec rally bychom rádi jeli, ale nemůžeme jet. Hned o dva týdny později se pojede naše rovněž domácí soutěž v Českém Krumlově, kde je opět hlavním sponzorem importér SEATu. Tam prostě musíme být a musíme mít maximálně připravené auto, proto Brno nepojedeme.Nyní se musíme soustředit na co nejlepší přípravu na SEAT rallye"
Pavel Jelínek
SEAT SPORT Czech Republic media servis
V Brně 4. května 2004
Tel.: 732 223456
|