Ropákova pozlacená premiéra. Pavel Kundrát premiérově s dieselem ! 29.3.2007 19:43 - tisková zpráva
Plni očekávání, ale bez přehnaných ambicí odstartovali Pavel Kundrát s Janou Balcarovou do prvního podniku Mistrovství České republiky ve sprintrallye, Rally Vysočina s centrem v Okříškách nedaleko Třebíče. Debut se zbrusu novou Škodou Octavia TDi však skončil nad jejich očekávání a třídu naftových speciálů překvapivě vyhráli!
Ještě než vyrazil tmavěmodrý tank bojovat s konkurencí na Vysočinu, týmoví mechanici museli přizpůsobit pracoviště sličné mitfárky jejím představám. „Kluci mi museli předělat sedačku, protože vidět moc ven mi nedělá vůbec dobře. Oktávka je dost prostorné auto a připoutaná v sedačce skoro ani nedosáhnu nad kliku u dveří,“ postěžovala si Jana. Po nezbytných úpravách kokpitu byl ´ropák´ připraven ke startu.
Nedlouho před výjezdem z ranního servisu se však objevil první technický problém: „Nefungoval interkom... už jsem tedy Janu strašil, že na mě bude muset celé závody křičet! Pět minut před odjezdem se však mluvítka podařilo zprovoznit a její hlas byl ušetřen,“ popisoval nečekané peripetie Pavel Kundrát.
Cílem posádky Kundrát – Balcarová bylo na Vysočině ladění vzájemné spolupráce a sžívání se s technicky podstatně rozdílným vozem, než jakým byla kitová felicie. Návyky, které získal hornoplánský pilot s předchozím sportovním nářadím, však nedaleko po startu první rychlostní zkoušky zavinily pořádnou krizi! „Do první ostřejší zatáčky se brzdilo z vysoké rychlosti. I přes upozornění bratrů Bočkových, kteří nám výrazně pomáhají při přípravě auta, jsem začal brzdit levou nohou. Pedál se mi ale propadl a už jsme se řítili do příkopu. V křižovatce nám navíc zhasnul motor a já musel znovu startovat,“ líčil Kundrát. „Pavel si prostě tu levou nohu musel vyzkoušet. Všemu navíc přihlíželi i můj brácha Jarda Váňa a Vlasta Hodaň s Petrem Uhlem. Potom nám s úsměvem vyprávěli, jakou jsme tam měli krizovčičku,“ dodává Jana Balcarová.
Divoké vystoupení na úvodní rychlostní zkoušce zapříčinilo téměř čtrnáctisekundovou ztrátu na Karla Dawsona se Škodou Fabia TDi. I přes neznalost vozu začal Kundrát mohutně útočit, kromě RZ 3 jej porazil na všech testech a před závěrečnou erzetou ztrácel pouhých 5,6 sekundy. „Poslední rychlostku odjel Karel na prázdném kole, takže z vítězství jsme se nakonec mohli radovat my. Start v Okříškách považuji za více než úspěšný test. Bylo obtížné si po sedmi letech zvyknout na nového mitfáru, ale spolupráce s Janou fungovala na jedničku. Za celé závody jsme projeli pouhých 15 litrů nafty, takže provoz auta stál míň peněz, než startovné,“ vyzdvihl všechna pozitiva Pavel. Nové zkušenosti získala při první společné soutěži i spolujezdkyně.
„Největším strašákem byl pro mě obrácený rozpis. Když máš zažitou pravou dva jako zatáčku naplno a pro Pavla je to téměř vracák, musíš se hodně soustředit. Přitom to tam musí padat automaticky a zvyknout si na to není vůbec jednoduché. Překvapená jsem byla i z hluku uvnitř auta – ač je zvenku tiché a závoďák ani nepřipomíná, je v něm pořádný rachot!“ popisovala nové poznatky Jana.
Posádka Pavel Kundrát a Jana Balcarová dokázala na VIII. Rally Vysočina vyhrát třídu D9 a obsadila pěkné 20. místo absolutního pořadí. Díky obchodním partnerům má už nyní tým Kundrát Motorsport zajištěnu účast ve zbytku sezóny Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích a v plánu jsou i starty na vybraných sprintrallye. V současné době jsou již v plném proudu přípravy na domácí Rallye Český Krumlov, na kterou se posádka těší stejně tak, jako na diváky a svoje příznivce!
Pavel Kacerovský
Kundrát Motorsport
foto autor
|