Citroën C2 Challenge - šance pro mladé piloty tisková zpráva
Citroën Sport na mezinárodní úrovni vyhledává budoucí šampióny a snaží se dovést je až na samý vrchol pyramidy.
Prioritou společnosti Citroën je poskytnout mladým pilotům vhodné podmínky pro rozvoj jejich talentu a umožnit jim prokázat své schopnosti v automobilových soutěžích. Soutěže „na ostří nože“ při respektování stanovených pravidel a za stejných výchozích podmínek jsou tou nejlepší zkouškou ohněm
Sportovní verze C2 Challenge skvěle zapadá do této filosofie. Umožňuje všem mladým pilotům vyzkoušet si své předpoklady a závodnické umění na asfaltu i šotolině za volantem soutěžního vozu. Nezapomíná se ani rallycross. Citroën C2 Challenge „Rallycross“ se od verze pro rally liší pouze systémem odpružení (pružiny a tlumiče jsou adaptovány na specifika rallycrossu) a bezpečnostní výbavou s povinnou výztuhou dveří.
Vůz Citroën C2 Challenge, který představuje jeden z nejlepších poměrů mezi kvalitou, výkonem a cenou na trhu, bude k dispozici od dubna 2004. Kit na přestavbu bude obsahovat všechny potřebné díly a výbavu tak, aby zákazník získal vůz „připravený k soutěži“ na asfaltu i na šotolině.
TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor
Typ: zážehový motor vyvinutý ze sériového motoru 1.6i 16V (TU5JP4)
Umístění: vpředu napříč Počet válců: 4 v řadě Ventilové uspořádání: 16 ventilů Zdvihový objem (cm3): 1 587 Vrtání x zdvih (mm): 78,5 x 82 Maximální výkon (k při ot/min): 155 / 7 000 Maximální točivý moment (Nm při ot/min): 175 / 5 500 Maximální otáčky (1/min): 7 200 Poměrný výkon (k/l): 98
Rozvody
2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné ozubeným řemenem. Upravený profil vaček, mechanická zdvihátka.
Plnění motoru
Vícebodové vstřikování Magneti-Marelli Jednoduchá škrticí klapka o průměru 52 mm
Převody
Pohon: přední náprava, zesílené hnací hřídele Převodovka: pětistupňová, samosvorný diferenciál typu ZF
Spojka: tlačný mechanismus, lamela karbometalická o průměru 200 mm
Brzdy
Vpředu:
šotolina - chlazené kotouče o průměru 265 mm a tlouštce 22 mm, 1 pístové brzdiče
asfalt - chlazené kotouče o průměru 302 mm a tlouštce 26 mm, 4 pístové brzdiče
Vzadu:
kotouče o průměru 247 mm a tlouštce 9 mm, 1 pístové brzdiče; seřizovatelný omezovač brzdného účinku
Ruční brzda s hydraulickým ovládáním
Podvozek
Vpředu: zavěšení kol systémem pseudo McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, specifická uložení, specifické uchycení náboje kola Vzadu: náprava provedení H, specifické uložení
Tlumiče o průměru 50 mm vpředu, s oddělenou náplní vzadu.
Řízení
Hřebenové elektrické speciální
Kola a pneumatiky
Asfalt: Ráfky 6,50 x 16 Pneumatiky Michelin 17/60/16 Šotolina: Ráfky 5,50 x 15 Pneumatiky Michelin 14/62/15
Hmotnosti
950 kg Rozložení vpředu/vzadu (%): 64 / 36
Karosérie
Vyztužený skelet s ochranným rámem Ochranný kryt motoru
Rozměry
Délka: 3 660 mm Šířka: 1 660 mm Rozvor: 2 314 mm Rozchod vpředu: 1 460 mm Rozchod vzadu: 1 434 mm
tisk info Více zde:
|