S čím přijede Václav Pech do Krumlova? A co čeká na RZ 2/6 ??? 2.4.2007 22:15 - tisková zpráva
Podle kalendáře schází do začátku Rallye Český Krumlov právě měsíc, seznam přihlášených posádek se zase o něco rozšířil. Do třídy A 6 přibyla červená karkulka kladenského Jiřího Vlčka a vzhledem k tomu, že jak už z našich zpráv víme, přijede i Peták a také oba vozy Fiat Punto S1600 plzeňského týmu ROTO, bude účast v této třídě kompletní. Otazník visí jen nad startem Antonína Tlusťáka, který se letos rozhodl soustředit především na mistrovství Evropy a domácí šampionát odsunul na vedlejší kolej.
Po úspěchu na rallysprintu v Okříškách, byť tam nemohla do českého mistrovství bodovat, poslala přihlášku i slovensko-česká posádka Peter Gavlák-Miloš Hůlka s Mitsubishi Lancerem EVO IX. S devítkou samozřejmě přijedou i Pech s Uhlem, ale zatím nemohli uvést do přihlášky její registrační značku.
Není totiž jisté, zda pojedou ještě s autem, které odjelo Šumavu a má v plánu Púchov, anebo v úplně novém. Pechovy a Krestovy výsledky povzbudily zájem o produkty dílen Motosportu v Žebráku, takže se tam staví jedno auto za druhým. Kresta – pokud do Krumlova přijede – tak určitě se zbrusu novým vozem, u Pecha se ještě uvidí. Vzhledem k tomu, že se nové auto pro Krestu intenzivně staví, lze předpokládat, že v Krumlově chybět nebude.
Druhá z letošních českokrumlovských zkoušek je známá množstvím horizontů. Jmenuje se podle obce ležící uprostřed trasy, přes níž se jezdí v různých variantách od prvních ročníků Rallye Český Krumlov, Přídolí. To bylo v roce 1230 největším osídleným místem v Jižních Čechách. První zmínka je z roku 1220, ale lze předpokládat, že počátky obce jsou mnohem starší. Obec byla původně majetkem Vítkovců a od 14. století náležela k panství Český Krumlov. Přes území obce vedla starobylá solná stezka mezi Doudleby a Lincem. V posledních letech vede přes Přídolí rychlostní zkouška mezi osadou Silniční Domky a Slupencem u Českého Krumlova.
Start stejně jako vloni leží na okraji zmíněných Silničních Domků ve směru od Kaplice. Před startem se mohou posádky pokochat malebným prostředím osady s alejí mohutných stromů a nedalekou hospůdkou, po startu je však čeká rychlejší úsek do kilometr vzdálených Záhořanek. Ty proletí na pěkném asfaltu a přiblíží se první divácky zajímavé pasáži testu. Několikakilometrové klesání k Přídolí zpestřují serpentiny na velmi hrbolatém asfaltu, vše v lesním porostu. Druhý průjezd ztíží nastávající tma, divákům je pasáž přístupná pouze pěšky od cíle či z Přídolí.
Za poslední serpentinou opustí soutěžní auta les a čeká je rychlejší obávaná pasáž v listnaté aleji končící těžkou levou před obcí. V Přídolí čeká populární průjezd rychlou levou kolem kostela a levé odbočení do úzkého na Slupenec. Odtud se mohou dostat diváci také do pravého odbočení u skládky úvodní rychlostní zkoušky, o níž jsme už informovali.
Za Přídolím začíná odlišný charakter testu. Nejdříve se vine rychlými protahováky po úzké silničce do kopce, aby rychle spadla do osady Staré Spolí s prudkým odbočením doprava do stoupání na skákací horizont. Je známý dlouhými skoky, ale z tohoto směru přístupný pouze pěšky.
Po doskoku následuje velmi technický úsek v mírném klesání, avšak bez výrazně prudkých zatáček až k dalšímu obávanému skoku před Slupencem, zvanému také „Trojanův“. Na něm si vylámalo zuby už několik soutěžáků včetně domácího Kundráta, ale z opačného směru. Od dob havárií si zde také jezdci dávají větší pozor a řádně před odskokem uberou. Minelu tady díky vyhozenému placáku prožili v loňském roce Královi s Nissanem.
Po tomto obávaném místě přístupném od startu či z nedalekého Slupence, čeká soutěžící jen závěrečný průjezd zmiňovanou obcí s rychlým esíčkem na začátku a těžkou levou za dům před cílem těsně za vsí u rybníčku. Stopku najdeme před začátkem Krumlova, pro diváky je ale silnice uzavřena už od hlavní silnice na Větřní.
Divákům můžeme doporučit Přídolí s retardérem na začátku obce, rychlou levou kolem kostela, či odbočení s dobrým přístupem ze silnice č. 157 Český Krumlov – Kaplice a s dostatečnou parkovací kapacitou a malým servisem. Z rychlostní zkoušky potom není problém přejet na zkoušku Ján či přes Velešín-nádraží nebo Mojné do Českých Budějovic. Navštěvované skoky jsou sice atraktivní, ale s ohledem na bezpečnost na nich moc míst s dobrým výhledem není.
Aktuální informace získáte na oficiálních stránkách www.rallyekrumlov.cz.
Vladimír Dolejš, 35. Rallye Český Krumlov © 2007
|