Soutěžáka Mirka Jandíka láká vedle rally i cyklistika 10.4.2007 19:42 - tisková zpráva
V barvách domácího Matador Motorsportu se představí při púchovské rally zlínská dvojice Miroslav Jandík, Radim Chrastecký na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Jednatřicetiletý pilot ze Zlína slavil první vavříny v podobě vítězství ve třídě mistrovství České republiky s civicem a poté další titul s integrou. Nejcennější úspěch se váže k sezoně 2003 a zisku mistrovského titulu ve skupině N, dnes kategorii produkčních vozů. Zároveň to znamenalo pro zlínského jezdce na dva roky zisk priority FIA B.
Jandík se v letošním roce představí v kompletním seriálu TEMPUS RALLY Majstrovstvá Slovenska 2007. „Letos pojedu všechny slovenské rally. S finanční podporou Matadoru a dle přání hlavního sponzora jsme dali přednost slovenskému šampionátu. Na českých tratích se představíme zřejmě jen při domácí Barum rally Zlín,“ říká podnikatel ze Štípy na Zlínsku, který společně s rodinou provozuje firmu APID, zabývající se přípravou soutěžních automobilů. V zimní přestávce Jandík postavil nový vůz Mitsubishi Lancer EVO IX, se kterým hodlá zaútočit na čelní příčky ve slovenském mistrovství.
„Na konci sezony jsme se rozhodli, že přejdeme ze sedmičkové evoluce na devítku. Naše konkurence rovněž přezbrojila, a tak jsme nechtěli zůstat pozadu. Se sériovým autem nám hodně pomohl plzeňský závodník Milan Liška a během loňského roku jsme začali vůz přestavovat do závodní podoby. Prvním podnikem bude až púchovská Rallye Matador Tatry. Věřím, že všechno stihneme včas připravit a provedeme i důkladný test spolehlivosti vozu,“ vysvětluje zlínský jezdec. Na Slovensku se sejde velmi kvalitní konkurence, neboť účast v celém seriálu avizuje český mnohonásobný šampión Václav Pech podobně jako Poláci Tomasz Kuchar, obhájce titulu Grzegorz Grzyb nebo další Čech Pavel Valoušek.
„Kvalitní startovní pole nás velmi těší. Jsme rádi, že můžeme s nimi poměřit síly. Chceme skončit do třetího místa,“ říká Jandík, který v minulosti startoval na Pováží již čtyřikrát. Ještě v době, kdy se Rallye Matador Tatry nezapočítávala do českého mistrovství, vyhrál skupinu N.
Jandík začal sbírat zkušenosti na rallyecrossových tratích s pohárovou felicií před deseti lety. Při jeho začátcích v motoristickém sportu mu pomáhal jeho otec, sám úspěšný závodník. V roce 1996 absolvoval první start v rallye. A začátky to nebyly rozhodně lehké. „Přijeli jsme do Vyškova s vozem Škoda Favorit. První rychlostní zkoušku jsme ještě absolvovali, ale na další nám praskl obal převodovky. Podobně jsme dopadli na Barum rallye, kdy jsme opět závodili jen na jedné erzetě,“ vzpomíná Miroslav na krušné začátky.
Jeho prvním spolujezdcem byl Jan Vaškovič, šéfredaktor serveru www.autosport.cz. Mladík z Moravy se v dalším roce objevil na volantem vozu Honda Civic. Začátek této spolupráce opět provázely dětské nemoci, neboť v úvodu sezony nespatřili cílovou rampu. „Na Šumavě jsme skončili na střeše a v Blovicích následně odstoupili pro technickou závadu. Dařilo se nám až v Českém Krumlově, tento závod jsem poprvé absolvoval na sedadle spolujezdce s Radimem Chrasteckým,“ říká Jandík. Po neveselých začátcích přišly první vavříny.
Pro posádku Jandík - Chrastecký to bylo dvakrát prvenství ve třídě mistrovství České republiky s civicem a další titul s integrou. Přesto nejcennější úspěch se váže k sezoně 2003 a k zisku mistrovského titulu ve skupině N, dnes kategorie produkčních vozů. „Již v předchozím roce jsme měli hodně blízko k titulu. Celou sezonu jsme se tahali s Vaškem Arazimem o sekundy. Nakonec v náš neprospěch v konečném účtování hovořilo pět bodů,“ upřesňuje Miroslav, který si pochvaluje spolupráci s púchovským Matadorem. Jak říká, jedná se nejen o spolupráci na reklamním poli, ale i při testování a vývoji pneumatik. Není žádným tajemstvím, že Jandík absolvuje celou sezonu na pneumatikách Matador.
„V letošním roce je povolen v produkčních vozech osmnáctipalcový ráfek a pneumatika jako v kategorii WRC. V nejbližších dnech ji otestujeme a uvidíme. Před měsícem jsme testovali patnáctipalcovou pneumatiku na voze Honda Civic,“ chválí si spolupráci s púchovskou pneumatikárnou.
Vedle automobilových závodů ho zlákala i cyklistika, ať už se jedná o silniční nebo horskou. „Až do osmnácti let jsem ji dělal na vrcholové úrovni. Jezdil jsem na horském kole. V devatenácti letech jsem cyklistiky nechal, neboť tréninkové dávky byly hodně tvrdé, což mě odradilo. Na cyklistiku jsem poté pár let zapomněl, ale v poslední době jsem se k ní alespoň rekreačně vrátil. Pocit, když jedeš vlastní silou a nepotřebuješ k tomu žádný motor, je neopakovatelný.“
Volný čas tráví s přítelkyní Kristýnou a věnuje se dalším sportovním odvětvím jako je squash, lyžování a spinning. Není zvykem, aby automobilový pilot vedle závodění úspěšně zvládl vysokou školu. Miroslav Jandík je světlou výjimkou, neboť vystudoval VUT Brno. Titul inženýra získal na strojní fakultě, katedře spalovacích motorů.
V Púchově 10. dubna 2007 Roman ORDELT
tiskový tajemník
Rallye Matador Tatry
|