Marcel Tuček pojede v Brně poprvé a to opět s yarisem tisková zpráva
Prioritní jezdec české Federace automobilového sportu Marcel Tuček usedne při druhém podniku tuzemského šampionát ve sprintrallye opět za volant vozu Toyota Yaris 1.3 plzeňského týmu Klub Fox Racing.
Pro domažlického pilota, jehož bude navigovat tradiční spolujezdec Václav Tesař, to bude druhý letošní start s tímto automobilem. Absolvoval s ním už úvodní podnik mistrovství v jednodenních soutěžích v Okříškách. Tam obsadil čtvrté místo ve třídě N1. Tuček se na trať brněnské Autotec rallye vydá se startovním číslem sedm. Ačkoli patří v současnosti k nejzkušenějším českým soutěžním jezdcům, na trať brněnského klání se vydá poprvé v kariéře.
„Zní to téměř neuvěřitelně, ale je to tak. Měl jsem do Brna namířeno už před rokem, ale kvůli zdravotním problémům jsem startovat nemohl. Prakticky téměř nevím, co nás na Moravě v sobotu čeká. Ale trénink je povolený už od čtvrtka, a to bude stačit na seznámení s tratí dostatečně. Nepatřím totiž mezi ty jezdce, kteří potřebují při tréninku nekonečný počet průjezdů rychlostními zkouškami,“ uvedl Marcel Tuček.
Startovní listina Autotec Rallye čítá téměř sto třicet posádek. Čeká na ně osm rychlostních zkoušek, přesněji čtyři, ale posádky je absolvují dvakrát. Start je v areálu brněnského výstaviště v sobotu 15. května v 8 hodin dopoledne. Nejdelší erzeta měří téměř 19 kilometrů. „Pokud mám zprávy, tak jsou to úseky, které jsem jel při třebíčské soutěži. Ale uvidím na místě. A na této zkoušce se bude s největší pravděpodobností rozhodovat, neboť zbývající testy mají jen okolo pěti kilometrů,“ mínil Tuček.
Předpovědi počasí na závěr druhého květnového týdne hovoří o ochlazení a o častých dešťových přeháňkách. Tučka, který patří už po roky k vyhlášeným pilotům na kluzkých silnicích, to ale tentokrát vůbec netěší.
„Mám oproti konkurenci ve třídě N1 jednu nevýhodu. Yaris totiž nemá blokování diferenciálu. Na suchu to tak nevadí. Už vím, jak se mohu o gumy opřít v zatáčkách. Jenže na mokru je to jiné a především ve výjezdech budu kvůli absenci blokování diferenciálu ztrácet. Proto se zcela výjimečně netěším na déšť, z něhož mívám obyčejně radost,“ konstatoval třiačtyřicetiletý domažlický jezdec.
Toyota Yaris 1.3, o níž se stará plzeňský tým Klub Fox Racing vedený ostříleným soutěžákem Milanem Liškou, prošla po česko–slovenské mistrovské soutěži Rallye Matador Tatry-Valašská Rallye rozsáhlou repasí. „Věnovali jsme se především motoru. Ten dostal nové písty a další součástky. Jeho doladění provedli technici na motorové brzdě a yaris je opět v plné kondici,“ doplnil Milan Liška.
Pavel Kestler, Klub Fox Racing
|