O erzetách s vedoucím trati Rallye Český Krumlov Jindřichem Kuncem 25.4.2007 12:43 - tisková zpráva
Nechci mluvit sprostě
To říká zástupce ředitele soutěže a zároveň vedoucí trati Rallye Český Krumlov. Je jím Jindřich Kunc, jehož hned poté, co skončil s aktivním závoděním, parta z automotoklubu nějak automaticky nominovala do této role. Jeho úkolem je vše, co se točí okolo rychlostních zkoušek.
Krumlovská soutěž nasadila už před lety s tratěmi hodně vysokou laťku. Co děláš pro to, aby se vysoko udržela?
Při stavbě trati a harmonogramu se na „věc“ snažím dívat především očima jezdce. Když přijedu někam na závody, zcela určitě nechci donekonečna na dlouhých rovinkách vytáčet auto do omezovače se strachem, jestli se do toho retardéru vůbec trefím… Anebo krátké RZ, kdy sotva začne, hned jsme v cíli. To už s opravdovou soutěží nemá nic společného.
Snahou je, aby si u nás všichni opravdu zazávodili. Náročnost krumlovských úseků je už dostatečně známá. Můžu slíbit, že jsme nic neudělali s členitým profilem místních silniček, typický rozskákaný asfalt se jeví ještě rozskákanější a zrádnost všech horizontů je známá již notoricky. Snad jen posypu po zimě je minimum, nebo spíš žádný.
Připravil jsi proti dřívějšku nějaké podstatné změny?
Nic zvláštního. Každá rallye by měla svou náročností gradovat a to se nám snad dařilo už v minulosti. V pátek pojedeme všechno na klasických úsecích Zátoň - Rožmitál, Přídolí - Č. Krumlov a Soběnov – Svatý Jan. Ve druhé sekci prověří rozpisy a jistotu tma. Noční RZ na soutěže zkrátka patří a pokud jinde ne, tak u nás se prostě pojedou. Všem posádkám doporučuji, aby noc z pátku na sobotu prožily výhradně tvrdým spánkem. Ve druhé etapě nebude totiž odpuštěno jediné zaváhání.
Myslím si, že tak, jak se nám ji letos podařilo sestavit, včetně kvality a délky jednotlivých RZ, bude hodně a hodně těžká. Něčím podobným se může chlubit jen několik významných evropských soutěží. Legendární Malonty s délkou 30 km, RZ Kyselov - Dobrné s délkou 24 km a obávaný Kohout s 15 km. To jsou úseky, nad kterými musí srdce každého soutěžáka zaplesat.
Šla nějaká jobovka o tom, že se Kohout, přestože je v programu, nemusí jet.
Letos se jede určitě. Teď už to lze říct. Ještě před pár dny byl úsek totálně neprůjezdný po nedávném orkánu. Takovou kalamitu nikdo nepamatuje, ale ohromným úsilím majitelů lesů a hlavně jejich pochopením pro blížící se termín soutěže je alespoň úsek, po kterém vede RZ zprovozněn. Ale všude kolem je to Čína.
A kde je Tisovka a Římov?
Nechtěj, abych použil hrubá slova. Tisovka ve vojenském prostoru se bude moci jet jen tehdy, až nějaký velitel zruší vydaný rozkaz o zákazu jakékoliv civilní činnosti v místech dopadiště střel. Takže bohužel už asi nikdy. A Římov? Kdo si vezme sebou kopačák, tak si může na proslulém šotolinového úseku dát maximálně fotbálek. Staví se tam fotbalové hřiště.
Trendu se superspeciálkami jste se nevyhnuli ani u vás.
Abych se přiznal, sám nejsem příznivcem takových RZ. Ale na druhou stranu je to cesta, jak soutěže ještě víc přiblížit k lidem, včetně různých doprovodných programů. Navíc její umístění v těsné blízkosti servisů ocení jistě i mechanici a doprovodné týmy. Kdy se můžou vydat po svých kouknout na rychlostku? Jede se vždy jednou v pátek a jednou v sobotu.
Při pohledu na startovní listinu a doprovodný program soutěže v čele s účastí „béčkových“ rallye skvostů ze 70. a 80. let připraví první květnový víkend jistě parádní zážitky i divákům. Rozhodně bych si Rallye Krumlov nenechal ujít.
Když už ne jako jezdec, tak rozhodně ne jako divák.
Aktuální informace získáte na oficiálních stránkách www.rallyekrumlov.cz.
Vladimír Dolejš, 35. Rallye Český Krumlov © 2007
|