www.car.cz
 

Emil Triner a Cordoba WRC se rozjeli až v závěru sezóny.
     Pavel Jelínek


Na Rallye Příbram i na finálové Horácké rallye dojel na druhém místě. Jen šest sekund jej při závěrečném podniku sezóny dělilo od zlaté medaile, která by mu zároveň zajistila celkový bronz. I čtvrté místo ve velmi dobře obsazeném českém šampionátu je ovšem za dané situace úspěchem. V Praze pak Triner potěšil snad všechny fanoušky mnoha smyky i „kolečky“, když potvrdil svoji pověst velkého šoumena.

Nevydařený začátek sezóny.
Na březnové Šumavě Cordoba EVO III skončila hned na první RZ s poruchou spojky. Na dubnové Valašské rallye se Triner držel na medailové pozici až do předposlední erzety, ale pak vypověděla poslušnost převodovka a pro stříbrnou medaili si nedojel. Testovací start na jednodenním sprintu v Okříškách mohl skončit po jezdeckém zaváhání a skoro minutové ztrátě „alespoň“ bronzovou medailí, ale vzápětí po projetí cílovou rampou byla posádka technickými komisaři diskvalifikována kvůli použití továrních a továrně vyrobených podložek, které jsou v katalogové nabídce náhradních dílů na vozy WRC. To byl opravdu nepovedený start do sezóny.

Prolomení smůly se podařilo na květnové SEAT Rallye Český Krumlov, pro tým „domácí“ soutěži, jelikož hlavním partnerem pořadatelů je právě český importér vozů SEAT. O dva týdny později byla posádka největším favoritem na prvenství v domácím brněnském sprintu – Autosalon rallye. Ovšem v polovině závodu musel Triner odstoupit z vedoucí pozice pro další technickou závadu převodovky, laděné v továrních dílnách SEATu. Na červencové Rallye Bohemia se diváci rovněž na vůz a oblíbeného jezdce těšili marně. Cordoba opět neujela ani polovinu rychlostních zkoušek sobotní etapy.

"Doufáme, že smůlu máme již vybranou. Oba jezdci si Cordoby při testování velmi pochvalovali a motory jsou prý velmi dobře připraveny. Z hlediska našeho týmu nešťastný průběh letošní sezóny nás ohromně vyhecoval a věříme v co největší úspěch," říkal před startem nejvýznamnější domácí soutěže – Barum rally - šéf týmu Pavel Kouřil, který na Zlínsku pomýšlel na protržení smůly.

Barum rally Zlín – s problémy, ale v cíli.
"V první etapě jsme jeli dobře. Nejel jsem sice naplno, ale drželi jsme se v závěsu za špičkou, což bylo přesně podle stanovené taktiky,“ vzpomínal na úvodní den soutěže Emil Triner a pokračoval : „Bohužel jsme doplatili na vysoké startovní číslo - patnáctku. Špička jela šestou – poslední páteční erzetu na suchu , ale nás na trati chytla průtrž mračen, kde jsme trochu ztratili.“

Šéf týmu Pavel Kouřil přesto jezdce chválil za jízdu v průtrži: „Soupeřům, kteří jeli za stejných podmínek, nadělil Emil i dvacet sekund. Vlastně ani moc neztratil. S pátkem jsme byli víceméně spokojeni.“ V sobotu ovšem Cordobu EVO III pořádně potrápily ventily a nefungující turbo. Stejná závada se navíc opakovala a tak pěkné úseky Emilové Triner a Horniaček ani náhodou nemohli projíždět naplno. Šest z osmi rychlostních zkoušek vůz jel bez turba a ztratil více než deset minut na konkurenci. Až v neděli bylo vše v pořádku a posádka v jedné zkoušce zvítězila a v dalších třech dojela druhá.

„Třetí etapu barumky jsem si opravdu užíval. Auto jelo již bezchybně a my jsme už byli také ve větší pohodě, takže jsme se snažili dohánět soupeře před námi. Ale na lepší výsledek, než konečné osmé místo, bylo málo času. V neděli na barumce jsem Cordobu dostal hodně do ruky, jak se říká, a těšíme se na další starty s ní," mohl již opět s úsměvem říkat Triner. Nicméně celkově závěrečný nápor stačil jenom na absolutně osmou příčku. Druhý týmový vůz s Vlastimilem Brůzlem za volantem dojel třináctý.

„Třetí den barumky byl hodně slibný. V celkovém pořadí mistrovství republiky již nemůžeme příliš zazářit a tak myslíme spíše na dílčí výsledek v posledních soutěžích šampionátu v Příbrami a Třebíči,“ věřil v prolomení smůly před posledními starty Pavel Kouřil.

Příbram a Třebíč – dvakrát stříbro.
Emil Triner a jeho slovenský navigátor Emil Horniaček se další medaile dočkali až na Rallye Příbram, kde spolehlivě dojeli pro druhé místo a opět se tak dostali dokonce do hry o zbývající medaile v nabitém tuzemském soutěžním šampionátu.

„Máme dobrý pocit. Do Příbrami jsme odjížděli s přesvědčením, že auto chceme dostat do cíle na dobré pozici. Pečlivě jsme jej chystali a dokonce jsme s sebou měli „evo dvojku“ na náhradní díly kvůli stoprocentní jistotě. Cíl se podařil. Spokojeni jsme maximálně. Navíc je velmi dobré , že Emil nijak nezaostával. Pár desítek sekund ztratil až v poslední erzetě, kdy dělal dvakrát hodiny - pro diváky.….,“ zhodnotil příbramský start spokojeně šéf týmu.

V závěru prvního dne soutěže v noci ovšem opět odešla převodovka, jak upřesňuje Kouřil: „Vypadl zub a "šprajcl" se, vylomil obal a z převodovky vytekl veškerý olej, který tam byl. Naštěstí se to stalo těsně před cílem a dobře to dopadlo, i když následoval ještě 20 km dlouhý přejezd do servisu. Paradoxní je, že tuto zkoušku Emil vyhrál. Mechanici bravurně přehodili náhradní převodovku a pak už v podstatě Cordoba fungovala bez potíží. Menší problémy jsme měli jenom s mazáním a v průběhu soutěže posádku trochu trápily i brzdy, takže Emil nemohl jet na doraz a více útočit na zlato.“

Horácká rally – boj o zlato a celkový bronz do posledních metrů.
Posádka žluté Cordoby WRC mohla na Horácké rallye, poslední soutěži šampionátu, ještě získat absolutní medaili. Pokud by ovšem zvítězila. Nebo pokud by nezvítězili její největší soupeři. Triner navíc na poslední chvíli musel změnit spolujezdce a posádka startovala ve stejném složení, jako před rokem. Miloš Hůlka navigoval namísto Emila Horniačka, kterého trápily bolesti zad a nemohl startovat. Ale spolupráce fungovala zcela bez problémů a přestávka nebyla znát. Navíc byla do vozu namontována tzv. dlouhá převodovka, která je vhodnější na velmi rychlé erzety, které na Horácké rally převažují.

Nakonec posádka Triner - Hůlka dojela bez výraznějších problémů jako stříbrná se ztrátou šesti sekund. „Letošní sezóna nám vůbec nevyšla a tak je potěšitelné, že jsme se vůbec vrátili do boje o medaili. Emil jel velmi dobře a udělal závod. Bohužel v předposlední erzetě nedobrzdil a ztratil na vedoucího Kopeckého asi šest sekund. Právě šest sekund nám potom chybělo na absolutní prvenství v Třebíči i k zisku celkové medaile,“ mohl na závěr sezóny konstantoval šéf týmu Pavel Kouřil.

"Chtěli jsme být celkově třetí, což bylo naše letošní maximum. Věděl jsem ale, že k tomu musím vyhrát a to se nepodařilo. Rozhodla předposlední vložka, kde nám Honza Kopecký ujel. I pak jsme jeli naplno, něco jsme stáhli i v poslední erzetě, kterou jsme vyhráli, ale stačilo to jen na druhé místo," komentoval soutěž a výsledek zkušený jezdec.

„Jsme druzí. V celkovém pořadí na mne zbyla brambora, to mne dost mrzí,“ zakončuje Emil Triner. Bramborová medaile je sice neoblíbená – a zejména pak v případě, když lepší umístění unikne o šest sekund - ale za připomenutí stojí i fakt, že za Cordobou WRC skončila celá řada velmi rychlých jezdců i vozů. Mimo jiné tři Peugeoty 206 WRC, včetně světem ostříleného Romana Kresty.

Tým SEAT Sport Czech Republic nasazoval v průběhu sezóny také druhý vůz, ve kterém se střídali dva jezdci. V obou případech se však jednalo především o učení s touto technikou a posádky výraznějších výsledků nedosáhly. Starší Cordoba EVO II však byla podstatně spolehlivější, než novější model EVO III. Nicméně v další sezóně již tým s jejím nasazováním nepočítá a bude se soustředit na model EVO III..

Tečka za rokem 2003 – velká show v Praze
Krásnou tečkou za celou sezónou byl start na již devátém ročníku Pražského rallyesprintu, kde se jelo první prosincovou sobotu. Emil Triner zde startoval sice se starším vozem EVO II, ale právě na jeho kousky diváci mohou nejvíce vzpomínat. „V Praze o nic nešlo, tak jsme se pěkně sklouzli. Jsem rád, že jme mohli potěšit diváky. A v takovém počasí, jaké bylo, je rozehřát a pobavit. Je to prostě můj styl a jiný už asi nebudu. I když mi to někdy dělá problémy, musím jet kvůli sponzorům na co nejlepší výsledek a tedy bez zbytečných smyků. Ale někdy se prostě neudržím, hlavně když vidím ty davy diváků,“ usmíval se v cíli Triner, vedle kterého v Praze usedl jeden z partnerů týmu, Martin Kameníček. I přes řadu „koleček“ a efektních smyků a průjezdů a tedy nemalých časových ztrát nakonec Triner v silné konkurenci skončil na šestém místě.

2004 – opět se SEATem Cordoba WRC EVO III
V příštím roce pojede brněnský tým opět s „trojkou“. První soutěží příštího mistrovství republiky bude již za několik dnů lednová Jänner rally v Rakousku, tedy soutěž, která se jezdí na sněhu a ledu, což by mnoha světovými starty ostřílenému Trinerovi mělo vyhovovat. „Emil, jako milovník těžkých podmínek, se již dávno těší. Navíc v příštím roce nebudeme zatíženi nákupem nového vozu, takže do příští sezóny hledíme s optimismem, “ dodává ještě na závěr Pavel Kouřil.

Celková délka Jänner rally 2004 je 748 km, připraveno je 18 RZ o celkové délce 270 km. Celá trať je vedena po asfaltovém povrchu ( i když vzhledem k lednovému termínu lze očekávat sníh ) a po převážně úzkých silničkách. Soutěž bude patrně druhou nejdelší v českém šampionátu a jednou z nejtěžších vůbec. Start první etapy je v pátek 9.ledna 2004 v 8,00 hodin ráno a cíl první etapy v 21.50 hod. Druhá etapa startuje v sobotu 10.ledna v 7.30 hod. a nejrychlejší posádky do cíle dorazí v 18,30 hodin.

Centrum celé Jänner rally bude ve Friestadsské veletržní hale, přičemž celá soutěž se jede nedaleko českých hranic, takže to čeští fanoušci nebudou mít daleko. Pořadatelé nabízejí dokonce informace i v češtině na: http://www.iq-jaennerrallye.at

Pavel Jelínek

SEAT Sport Czech Repubic media servis

V Brně 17. prosince 2003

Absolutní pořadí MČR 2003:

1. Pech Václav ( Ford Focus WRC) - 129
2. Trněný Karel ( Škoda Octávie WRC) - 83
3. Kopecký Jan ( Škoda Octávie WRC ) - 79

4. Triner Emil ( SEAT Cordoba WRC EVO III) - 75

5. Trojan Karel ( Škoda Octávie WRC ) - 68
6. Vojtěch Štěpán (Peugeot 206 WRC, Toyota Corolla WRC) - 64
7. Kresta Roman (Peugeot 206 WRC) - 60
8. Vojtěch Tomáš (Peugeot 206 WRC, Toyota Corolla WRC) - 57
9. Jandík Miroslav (Mitsubishi Lancer EVO VII sk. N) - 51
10. Valoušek Pavel (Toyota Corolla WRC) - 48

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose