Rozdíl mezi Romanem Krestou a zbytkem startovního pole dokumentuje ztráta druhého v cíli. Karel Trojan byl pozadu o více než tři minuty. Jednatřicetiletý pilot ovládl většinu rychlostních zkoušek, zásadní ránu dal soupeřům dnes ráno. Před startem druhé etapy měl na druhého Václava Arazima náskok 52 vteřin a hned po ránu přidal dalších dvacet vteřin. I poté zajížděl nejrychlejší časy.
V první etapě měl největšího soka ve Václavu Pechovi, jehož Mitsubishi Lancer Evo 9 pochází také z dílen CHRS v Žebráku. Vedoucí muž MMČR musel už v pátek odstoupit ze druhého místa poté, co jej zradil kardan.Roman Kresta bral soutěž především jako test. Chtěl vyzkoušet nové úpravy vozu, aby japonský stroj byl stoprocentní pro dvě hlavní soutěže roku – Rallye Bohemia (15.-17. 6.) a Barum rallye Zlín (24.-26. 8.).
Populární pilot získal dnešním triumfem třetí jihočeské vítězství. Poprvé zde zvítězil v roce 2000 se Škodou Octavií WRC a druhý úspěch přišel v sezoně 2004, to řídil Subaru Impreza WRC. Roman Kresta na jihu Čech závodil s nejnovější modifikací Lanceru. Charouz Racing System, který vůz připravil, je výhradním zástupcem Mitsubishi Motors a společnosti Ralliart pro Českou republiku.
Roman Kresta: „Jsem naprosto spokojený. Nejen s výsledkem, ale s tím, že jsem si vyzkoušel vše, co jsem potřeboval. V pátek na suché trati, dnes na vlhkých i mokrých cestách. Potřbovat jsem otestovat nový podvozek i nová kola BF Goodrich a vše se výborně podařilo. Dnes jsem už nejel na hraně, nemělo smysl riskovat.
Etapu jsem podřídil hlavně zkoušení nových věcí a bezpečného udržení náskoku. Rozdíl v cíli byl velký, nicméně svou roli určitě sehrálo i to, že Karel Trojan musel zvolnit, protože byl nemocný. Tolik gratulací jsem už dlouho nedostal, protože lidé mi blahopřáli i k narození našeho malého Patrika. Byl to krásný víkend. Teď už se těším na Bohemku a Barumku.“
Internet: www.romankresta.com, www.ralliart.cz
Antonín Charouz: „Roman zajel výborně. Potvrdil, že je nejlepším českým závodníkem rallye. Jeho zkušenosti, hlavně z mistrovství světa v roce 2005, kdy řídil továrního Focuse WRC, se naplno ukázaly.“
Výsledky, Rallye Český Krumlov, 3. ze 7 soutěží MMČR:
1. 1. Kresta (Mitsubishi Lancer Evo 9) 2:01:28,4
2. Trojan (Mitsubishi Lancer Evo 9) -3:15,6
3. Peták (Renault Clio S1600) -3:38,2
4. Arazim (Mitsubishi Lancer Evo 9) -3:40,0
5. Štajf (Subaru Impreza Sti) -4:29,3
6. Votava (Mitsubishi Lancer Evo 9) -4:54,2
7. Hozák (Mitsubishi Lancer Evo 9) -5:21,6
8. Barvík (Mitsubishi Lancer Evo 9) -5:55,4
9. Gavlák (Mitsubishi Lancer Evo 9) -6:29,9
10. Mifka (Mitsubishi Lancer Evo 9) -7:03,8
Internet: www.rallyekrumlov.cz
Stav po 1. etapě:
1. Kresta (Mitsubishi Lancer Evo 9) 40:06,5
2. Arazim (Mitsubishi Lancer Evo 9) -52,3
3. Trojan (Mitsubishi Lancer Evo 9) -59,8
4. Peták (Renault Clio S1600) -1:01,0
5. Votava (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:37,7
6. Štajf (Subaru Impreza Sti) -1:42,2
7. Barvík (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:54,0
8. Jelínek (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:57,9
9. Gavlák (Mitsubishi Lancer Evo 9) -2:06,3
10. Hozák (Mitsubishi Lancer Evo 9) -2:11,1
Internet: www.rallyekrumlov.cz
Kalendář MMČR v rallye 2007
IQ-Jänner Rallye 11.01 – 13.01.
Mogul Šumava Rallye 01.02 – 03.02.
Rallye Český Krumlov 03.05 – 05.05.
Rally Bohemia 15.06 – 17.06.
XVIII. Horácká Rally 19.07 – 21.07.
Barum Rally Zlín (ME,IRC) 24.08 – 26.08.
Fuchs Oil Rally Příbram 21.09 – 23.09.
Internet: www.autoklub.cz
BPA