Milana Lišku potrápila na Krumlově technika i karamboly kolegů 8.5.2007 18:12 - tisková zpráva
Krumlov - Liška o Valdovi: Je mi hlavně líto mechaniků
Tým NTS Plzeň - Gassner Rallisport se na start Rallye Český Krumlov, třetího podniku MMČR rally 2007, postavil s velkými ambicemi. Jeho vlajkonošem v boji o nejvyšší příčky měl být Pavel Valoušek jun. za volantem zbrusu nového Mitsubishi Lancer Evo IX. Chyba otrokovického jezdce ale rozmetala všechny naděje v samém úvodu soutěže.
Mechanici týmu NTS Plzeň - Gassner Rallisport v posledních třech týdnech usilovně pracovali na stavbě nového Mitsubishi Lancer Evo IX, které připravovali pro posádku Pavel Valoušek jun. - Zdeněk Hrůza, resp. její start v Českém Krumlově. Očekávání týmu nebyla malá, prvořadým úkolem ovšem bylo, aby se jezdec se zkušenostmi z mistrovství světa probil až na cílovou rampu v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem. Až tam se totiž počítají výsledky...
To se ale tradičně dravému Valdovi nepodařilo a sotva se soutěž rozjela, do světa se rozletěla zpráva: Úvodní rychlostní zkouška pozastavena. Trať zablokována po havárii Pavla Valouška. V plzeňské stáji převládl pocit zmaru. „Z mého pohledu není co komentovat,“ povzdechl si po soutěži s trpkým úsměvem šéf týmu Milan Liška.
„Pavel Valoušek jun. opět dokázal, že je to nepoučitelný případ. Osobně mi je hlavně líto mechaniků, kteří se v přípravě hodně obětovali. Celkově v případě tohoto startu z pohledu našeho týmu jasně převažovalo sportovní hledisko nad obchodními aspekty a mechanici vše ještě doplnili velkým lidským výkonem. Hlavně kvůli nim mě mrzí, jak to dopadlo. Bylo to k ničemu.“
Na trati tak zůstaly jen dva vozy NTS Plzeň - Gassner Rallisport. S další 'evo-devítkou' bojovali Milan Liška se spolujezdcem Romanem Niemetzem, s Mitsubishi Lancer Evo VII startovali Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem. Letošní Krumlov ale týmu nepřál.
Milana Lišku začala již v pátek trápit technika, která si v sobotu definitivně postavila hlavu na Malontech: „Zřejmě se jednalo o nějakou banální poruchu palivového čerpadla. Už v pátek jsme deset minut zůstali stát na přejezdu za první vložkou, když auto nešlo nastartovat. Nakonec chytlo a pokračovali jsme dál. To se v průběhu rally ještě opakovalo a vyvrcholilo v sobotu na Malontech, kde už se nám nastartovat nepodařilo,“ popsal příčiny svého odstoupení Milan Liška.
Bilanci týmu nevylepšil ani Jarek Orsák, který v sobotu havaroval na trati náročné RZ Kohout. „Jarek se trošku trápil a přisuzoval to kde čemu. Osobně si ale myslím, že bylo znát, že relativně dlouho neseděl v závodním autě a Český Krumlov je složitá a technická soutěž, na 'rozjetí' velice náročná,“ uzavřel tentokrát smutné hodnocení soutěže Liška.
NTS PLZEŇ - GASSNER RALLISPORT MEDIA SERVICE
ZdeněkZ
PR
|