Turecká Fiat rally pro Tlusťáka prozatím obrovskou zkušeností 13.5.2007 06:18 - tisková zpráva
Czech National Team
Antonín Tlusťák
První start na šotolinovém povrchu absolvuje při druhém závodě evropského šampionátu Antonín Tlusťák. Se spolujezdcem Vlastimilem Dědicem a vozem Citroën Saxo Kit Car jim po první etapě patří dvacáté místo absolutní klasifikace.
Po italské Rally Mille Miglia se evropský šampionát přesunul do Turecka. Fiat Rally však byla zároveň zapsána do kalendáře nového seriálu IRC, takže pohled do startovní listiny dával tušit napínavé souboje.
Zlínská posádka vstoupila na asfaltové superspeciálce do soutěže nejrychlejším časem ve třídě, ale na klasických šotolinových tratích se proti bývalému evropskému šampiónovi Simonu Jean-Josephovi, tak i dvojici domácích jezdců Cukurovy a Daghanovi (oba Fiat Palio S1600) projevily chybějící zkušenosti. Tlusťákovi tak patřila průběžná čtvrtá příčka ve třídě, ve skupině A byly nad jeho síly i obě žhavé novinky – vozy Honda Civic Type R. Jen z nich pilotoval bývalý tovární jezdec Mitsubishi Dani Sola, druhý Ital Luca Betti.
„Chybějící zkušenosti s jízdou na nezpevněném povrchu byly v úvodu soutěže znát. Hledal jsem brzdné body, učil jsem se jakým stylem mám zatáčky nejrychleji projíždět. Stoprocentně jsem nedokázal využít ani výtečně nastavený podvozek,“ komentoval první pocity zlínský pilot. Důkazem tohoto tvrzení bylo výrazné zlepšení při druhých průjezdech zkoušek, na dvacetikilometrovém úseku až o půl minuty.
Turecká Fiat Rally se ještě loni jela na asfaltu, při vyřazení pořadatelské země ze seriálu mistrovství světa se pro letošní ročník zkoušky přesunuly na divácky atraktivnější šotolinu. „Množstvím diváků a atmosférou jsem upřímně zklamán. Kromě pořadatelů téměř nikde nikdo. Přesto je turecká trať velmi pěkná. Charakterem spíše rychlejší, při druhých průjezdech se pak hodně jelo v koleji. Na jednom z ranních testů jsem dokonce provezl saxo brodem,“ uvedl Antonín Tlusťák.
Druhá etapa Turecké rally odstartuje v neděli v 8 hodin místního času (+ 1). Na programu je osm rychlostních zkoušek, cíle dosáhne vítězná posádka krátce po šestnácté hodině. „Jasným cílem do druhé etapy je soutěž dokončit,“ dodal zlínský pilot.
PR
|