Martýrium a střídavé úspěchy Luby Minaříka vystřídal zisk zlatého věnce na Lužické ! 17.5.2007 09:09 - tisková zpráva
Se střídavými úspěchy absolvoval dvě po sobě se konající soutěže v Čechách tým Roto. Posádka Lubomír Minařík – Viktor Semela v Krumlově nenavázala na skvělý výsledek z předešlé soutěže „velkého seriálu“ na Šumavě a po řadě technických problémů byla ráda i za zdolání cílové rampy. O týden později na tratích v okolí hraničního města Hrádek nad Nisou si však Valaši skvěle spravili chuť a soupeřům ze skupiny nedali nejmenší šanci.
VIDEO z Lužické rallye zde
Rally v Českém Krumlově patří v našem domácím seriálu k nejtěžším podnikům a její letošní 35. ročník tento fakt svojí náročností dokonale potvrdil. Závodilo se po velmi úzkých a rychlých silnicích, na kterých číhaly velmi zrádné horizonty, a výjimkou nebylo ani střídání kvality povrchu.
Do hry navíc vstoupilo i počasí, které se po slunečném pátečním dni v sobotu rozhodlo účastníky potrápit opakovanými dešťovými přeháňkami a nebylo tedy divu, že startovní pole postihla v průběhu druhého dne velká úmrtnost. Úvodní část soutěže nezastihla v nejlepší formě ani Lubomíra Minaříka. Valašský mladík se první den na trati doslova trápil a zajížděné časy zůstávaly za očekáváním jak pilota, tak fanoušků. Výsledkem byla nepříliš lichotivá 19. příčka absolutně doplněná o průběžnou šestou pozici v hodnocení skupiny A. Jelikož však páteční etapa sloužila spíše na rozjetí před obtížným sobotním programem, nebyl zatím důvod věšet hlavu.
Sobota se jela na Lubově oblíbeném mokrém asfaltu a již po prvním testu dne vystoupal talent ve službách Roto týmu o čtyři příčky ve výsledkové listině výš. Další posun však nepřišel. Pilot z Podkopné Lhoty na prvních Malontech v závěrečném sjezdu do cíle opustil z přemíry snahy trať a jeho stíhací jízda byla zastavena.
I díky stále intenzivnějším problémům s technikou a defektu pneumatiky na posledním testu soutěže nakonec skončila pro Minaříka se Semelou českokrumlovská rally neslavně – ziskem 17. pozice absolutně a sedmé příčky ve skupině A. Toto umístění sice nemůže vedení týmu příliš těšit, i čtyři body do tabulky se však při vyrovnanosti bojů ve skupině A mohou na konci roku v celkovém součtu hodit.
A jak Krumlov viděl Luba Minařík? „Krumlov nám nevyšel podle představ a bylo to pro nás trápení od začátku až do konce. První den jsme se nedokázali dostat do tempa a dosažené časy byly opravdu bídné. Prostě nám to nešlo a těšili jsme se na sobotní RZ, které se nám hodně líbily. Ráno se startovalo do RZ Kohout na mokrých pneumatikách, protože přes noc pršelo a déšť neustával.
RZ jsme projeli 13. časem absolutně a jako 3. ve třídě, což bylo oproti pátku velké zlepšení. Jenže smůla nás neopouštěla. Na řadě byly Malonty, na kterých jsme ve sjezdu do cíle vylétli mimo trať do trávy a s časovou ztrátou se nám naštěstí bez poškození auta podařilo vrátit zpět na trať. Na RZ Větrná jsme z přemíry snahy zajet dobrý čas opět opustili trať a ztratili další vteřinky. Následovala krátká RZ na výstavišti a servis. Po servisu byly na řadě znovu Malonty a opět se potvrdilo, že štěstí nás opravdu opustilo.
Asi 12 kilometrů před cílem se nám povolila středová matka na volantu a volant začínal vypadávat z tyče řízení, proto jsem ho musel celou dobu přitlačovat, což na uskákaných Malontech byl vcelku problém. Po dojetí do cíle jsem klíčem na kola matici dotáhl a následovala Větrná, kde nám ke všemu motor začal ve vysokých otáčkách vynechávat. V servisu vyměnili mechanici zapalovací svíčky a na řadě byly poslední dvě RZ. Po startu do RZ Kohout jsme však zjistili, že motor začíná vynechávat znovu a před cílem už nejel skoro vůbec. Do poslední RZ jsme tedy startovali na výstražné blinkry, prostě dojet do cíle.
Po ujetí asi pěti kilometrů RZ, kde opravdu motor už vůbec nejel a maximální dosažená rychlost byla 70 km/h, jsme dostali defekt přední pneumatiky, který jsme museli vyměnit přímo v RZ, protože do cíle zbývalo ještě 20 km. Po výměně jsme pokračovali ve „skákacím tempu“ dál a v domnění, že jsme si smůlu vybrali na deset let dopředu, se nám motor asi 10 km před cílem zastavil a my zůstali stát na krajnici.
Zkusili jsme ještě motor nastartovat, což se nám podařilo asi po minutě stání. Soutěž jsme nakonec dokončili na pátém místě ve třídě. Krumlov je nádherná a těžká soutěž, ale letos nás opravdu potrápila,“ popsal krumlovské martýrium Luba.
Týden po Krumlově se plzeňská stáj vydala do dějiště druhého letošního sprintu, který se uskutečnil v okolí Hrádku nad Nisou pod názvem Thermica rally Lužické hory. Lubomír Minařík, vedle kterého se na severočeské soutěži posadil zkušený spolujezdec Jaroslav Novák, do soutěže vstoupil parádně a po první zkoušce mu na mokré trati patřila senzační třetí příčka absolutně. V dalším průběhu závodu se sice neubránil ataku pilotů na silnějších čtyřkolkách skupiny N, výsledná sedmá pozice absolutně vyšperkovaná o suverénní vítězství ve skupině A však na mokré trati znamenala výborný výsledek.
„Po vyzkoušení auta jsme zjistili, že mechanici dali motor po Krumlovu do pořádku a fiat fungoval na 100%. S napětím jsme očekávali, jaké RZ pro nás pořadatelé připravili. Při tréninku jsme zjistili, že vozy třídy N4 budou mít na téhle soutěži proti dvoukolkám výhodu, protože dlouhé roviny naší krátké převodovce moc nesedí. Ráno začalo pršet těsně před startem a na poslední chvíli jsme stihli obout mokré pneumatiky.
Na první RZ jsme zajeli třetí čas, na druhé rychlé RZ šestý čas a po třetí RZ nám patřila pátá příčka absolutně. Bohužel, po nečekaných časových pauzách, vzniklých v závodu, začala trať osychat a nám zůstaly na autě bez možnosti přezout mokré pneumatiky. Tak ale dopadla většina posádek. Nakonec jsme dojeli na prvním místě v „áčkách“ a sedmí absolutně, což pro nás byla taková malá náplast po smolném Krumlovu,“ zhodnotil úspěšný start na druhém letošním sprintu pilot.
Tým Roto Plzeň nyní čeká skoro měsíční pauza. Dalším startem Lubomíra Minaříka bude o druhém červnovém víkendu tišnovská Eurostroj rally, kde se valašský jezdec představí na domácí půdě svého hlavního sponzora Eurostroj Schlager.
Jiří Dokulil, ftr-media
|