Stoprocentním bodovým ziskem ve třídě N2 skončila Thermica Rally Lužické hory pro východočeskou posádku Jiří Hladík – Marcela Dolečková. Navázali tak na vítězství z úvodního podniku v Okříškách.
Stejně jako na Vysočině, také na severu Čech startovali Jirka s Marcelou s Hondou Civic 1,6 Vti z Motocarsportu Zádveřice. Osvědčenou bílou z Okříšek tentokrát nahradila honda červená. Ve třídě se sešla velmi kvalitní konkurence. Jirka zahájil druhým časem na úvodní deštivé erzetě. Rychlejší byl jen junior Josef Černohorský. Druhá vložka se Jirkovi příliš nevydařila. Zajel až pátý čas a klesl na průběžné čtvrté místo za Jakuba Brázdu, Josefa Černohorského a Ladislava Henzla.
„Na druhé erzetě se spustil liják a naše pneumatiky nestačily odvádět vodu. Museli jsme výrazně zvolnit. Auto se v některých úsecích stávalo neovladatelným a rozhodně jsme mu nechtěli ublížit,“ popsal boj s nepříznivými podmínkami Jirka.
Třetí rychlostní zkouška se stala osudnou pro Brázdu, jehož honda skončila nešťastně v plamenech. Jirka s Marcelou druhým časem ve třetí i čtvrté erzetě postoupili již na druhou pozici za posádku Ladislava Henzl - Marcel Mourek.
„Po prvním servisu už to bylo lepší a po druhé rundě jsme šli na druhé místo za ostříleného kozáka Láďu Henzla. Při přejezdu na pátou vložku jsme zastavili asi šest kilometrů před jejím startem na kontrolu tlaku v pneumatikách. Z ní okamžitě sešlo, protože z pravého předního kola unikal přírubou ventilku vzduch. Čekala nás tak premiérová výměna kola a také menší rychlostka cestou do časové kontroly. Přijeli jsme přesně načas,“ zmínil hradecký pilot novou závodnickou zkušenost.
Na pátém testu skončily po technických problémech naděje Černohorského s Baborem a souboj o první místo se zúžil na Henzla a Hladíka. Zkušený Henzl po vteřinkách navyšoval svůj náskok. Sedmička však pro něj rozhodně nebyla šťastným číslem. Vylomil na ní pravé zadní kolo a Jirka s Marcelou si tak dojeli pro své druhé letošní vítězství. Se ziskem plného počtu čtyřiceti bodů tak jasně kralují tabulce třídy N2.
„Na páté erzetě jsme nechtěli chybovat. Vzhledem k výměně kola jsem trošku zvolnil. Po dalším přezutí předních kol v dodatečném servisu jsme před dvojicí posledních erzet figurovali pořád na druhém místě. Domluvili jsme se s Macinou, že nebudeme riskovat, ale boj o vítězství za žádnou cenu nevzdáme. Na sedmé vložce přišla chyba Ládi Henzla. My jsme se o ní dozvěděli až v cíli závěrečné erzety, kterou jsme ve třídě vyhráli.
Stejně jako na Vysočině jsme se tak mohli radovat z prvního místa. Nebyla to sice taková radost jako v Okříškách, ale první místo se cení vždy. Závěrem jíž tradičně děkuji mechanikům za servis a přípravu auta a sponzorům a partnerům za podporu. Zvláštní poděkování si zaslouží také náš kamarád Zbyněk Soběhart za SMS informace o časech našich soupeřů,“ zakončil hodnocení úspěšné soutěže dosavadní leader třídy N2.
Vlastimil Resl
Motorsport-review.cz
Tisková zpráva posádky týmu Rally Racing Promotion Jiří Hladík – Marcela Dolečková