www.car.cz
 

Na kus řeči s Valachem Lubou Minaříkem - před Tišnovem
     28.5.2007 07:26 - tisková zpráva


Pilotem, pro kterého je tišnovská Eurostroj rally každoročně jedním z vrcholů soutěžní sezóny, je valašský Lubomír Minařík. 27letý jezdec z Podkopné Lhoty na Zlínsku od roku 2004 reprezentuje firmu Eurostroj Schlager a patří k nejtalentovanějším českým pilotům za volanty vozů s jednou poháněnou nápravou.

 

Loňskou sezónu zakončil ziskem titulu vicemistra republiky ve skupině A, čímž se parádně rozloučil se svou osvědčenou kitovou Felicií, a v letošním roce se neváhal posadit do vozu moderní kategorie Super 1600. Se spolujezdcem Viktorem Semelou patří ke špičce skupiny A v rámci sprintového i mezinárodního mistrovství České republiky a řadí se mezi velké favority tišnovské soutěže.

 

O tom, jak se připravuje na svůj další start, o jeho názoru na zdejší tratě, či o tom, jak je spokojen s dosavadním průběhem sezóny, jsme si povídali v následujícím rozhovoru. 

 

 

1. Lubo, na konci loňské sezóny jsi se úspěšně rozloučil se svou starou dobrou kitovou Felicií a posadil ses do vozu kategorie Super 1600. Jaké na Tebe v Puntu oproti Felicii čekaly rozdíly?

Fiat má oproti Felicii dvě podstatné výhody - sekvenční převodovku a výkonnější motor. Samozřejmě, že Fiat S1600 je generačně o mnohem dál než Felicia, tím pádem tyhle dvě auta srovnávat nelze, každý vůz má své pro a proti.“

 

2. Jak bys zhodnotil své dosavadní starty s Puntem ? Očekával jsi lepší výsledky nebo jsi spokojen?

„Co se týká rallysprintů, jsem s výkonem spokojený. Dříve jsem startoval jen na sprintových závodech, takže nám sprinty sedí. Co se týká MMČR, tam musíme ještě hodně zapracovat. Velkou roli hraje neznalost tratí, které absolvujeme poprvé, kdežto soupeři už je absolvovali několikrát v minulých ročnících. A to je na výsledném čase hodně znát.“

 

3. Jak jste vůbec v týmu naložili se svou mistrovskou Felicií? Je už prodaná, nebo se s ní nemůžeš rozloučit a stojí v garáži jako záložní vůz?

„Felicia stojí stále v garáži a mám ji v inzerátech na prodej, ale pravda je, že pokud se nějaký kupec najde, budu se s ní těžce loučit. Je to stále super auto, se kterým se v dnešních podmínkách dá pěkně zazávodit  za poměrně rozumné peníze.“

 

4. Jedním ze Tvých hlavních sponzorů je firma Eurostroj Schlager. Kdy a jak začala Tvá spolupráce s Eddym Schlagerem?

Spolupráce s Eddym Schlagerem začala v roce 2004, asi týden před startem Barum rally.  Můj stálý sponzor Miroslav Zaremba obchodoval s firmou  Eurostroj Schlager  a před Barumkou přišli oba majitelé firem ke mně do dílny, kde mě Miroslav Zaremba seznámil s Eddym. Eddyho Schlagera si pamatuju, když jsem asi ve 13letech dělal mechanika mému strýci na závodech, kde Eddy startoval se svým audi.

 

Nyní byl Eddy v mé dílně a nabízel mi finanční podporu na Barum rally. Super motivace byla v tom, že mi dal určitou částku a pak slíbil, že pokud Barumku  vyhrajeme ve své třídě, dostaneme jednou tolik. Barum rally se jela dva dny a my po prvním dnu byli na prvním místě. Ráno před startem do druhého dne došel Eddy a dal mi předčasně  slíbenou částku za první místo, i když byl celý den ještě  před námi. Od té doby s Eddym spolupracujeme a můžu říct, že Eddyho vstřícnost a podpora pro nás hodně znamená.“

 

5. Na tišnovské rally jsi v uplynulých dvou letech dvakrát velmi úspěšně startoval. Jaké vzpomínky v Tobě tato rally vyvolává?

„Na Tišnov vzpomínám v dobrém, je to hezká soutěž, která se mi velmi líbí. V loni jsme dojeli druzí ve třídě, když jsme bojovali o první místo až do poslední RZ s Josefem Petákem. V polovině soutěže jel v průtrži mračen Josef Peták a já se dostal přes něj, jenže na poslední RZ začalo pršet nám a místa jsme si přehodili.“

 

6. Letos došlo oproti loňsku  ke kosmetickým změnám tratě, charakter rychlostních zkoušek je tedy velmi podobný tomu loňskému. Vyhovují Ti zdejší vložky?

„Rychlostní zkoušky se mi hodně líbí, jsou techničtějšího charakteru a to našemu vozu svědčí.“

 

7. Řekl Ti Eddy, jaký výsledek od Tebe v Tišnově očekává, nebo máš volnou ruku? Popřípadě, s jakým umístěním by jsi byl spokojen Ty sám?

„Eddy mi dává volnou ruku, před každým závodem mi volá a přeje hodně štěstí. Žádný tlak z jeho strany, že bychom měli vyhrát, není. Pro nás je samozřejmost dát do každého závodu maximální nasazení a zajet co nejlepší výsledek. V Tišnově chceme bojovat o nejvyšší příčky. Eurostroj Tišnov je pro nás srdeční záležitost, protože nese název našeho sponzora a v řadě organizátorů máme dobré kamarády.“

 

8. Jaké počasí by Ti v Tišnově vyhovovalo?

„Zatím jsem všechny závody absolvoval na mokrých pneumatikách, takže  by nám sedlo deštivé počasí. Ale vzhledem k tomu, že se blíží Bohemia rally, potřebuji se s fiatem seznámit i na suchém povrchu, takže si přeji sucho.“

 

9. Chtěl by jsi na závěr našeho povídání něco vzkázat svým početným fanouškům?

„Samozřejmě všem fanouškům děkuji za podporu, která nás žene dopředu a pomáhá nám podat co nejlepší výkony na trati. A přeji jim co nejvíce sportovních zážitků na rychlostních zkouškách.“

 

 

Lubo, děkuji za rozhovor a přeji Ti hodně štěstí nejen na trati Eurostroj rally, ale i v dalším průběhu letošní sezóny!

 

 

 Jiří Dokulil, ftr-media

 


 
 
Fotogalerie:   Extrem Truck Trial - Mohelnice, foto A. Folta

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose