www.car.cz
 

Brněnská Autotec rally byla ve znamení boje Pecha s Vojtěchem
     Pavel Jelínek


Sobotní Autotec rallye přilákala na start 111 posádek a poměrně pestré startovní pole. Z Brna startovalo také a především pět prestižních vozidel třídy WRC tří různých značek. Zastoupen byl Ford Focus WRC a dvěmi exempláři Peugeot 206 WRC a Škoda Octávie WRC. Naopak chyběly oba domácí brněnské týmy – Stylex Tuning Prosport Tomáše Hrdinky a jeho Subaru Impreza WRC, s nímž jezdí a vyhrává Roman Kresta, který si ovšem ve stejném termínu odbýval svoji okruhovou premiéru v octávia cupu na okruhu v Mostě. A tentokrát nestartoval ani oblíbený Emil Triner se SEATem Cordoba EVO III brněnského týmu SEAT Sport, který byl jinak tradičním účastníkem uplynulých ročníků brněnské rallye.

Ze tří dosavadních vítězů brněnské soutěže přijel pouze jediný – Tomáš Vojtěch, ovšem již nikoliv s Toyotou Corollou WRC, s níž vyhrál v roce 2002, ale s peugeotem. Vítěz prvního ročníku Tomáš Hrdinka již nyní nejezdí rallye a se Subaru Impreza WRC, ale vrátil se do autokrosu a do buginy, kde bude jistě chtít navázat na své dřívější tituly. Stejně tak se letos ze startovních listin vytratil další Moravák- ale Valach - Stanislav Chovanec , který vyhrál loňský ročník se svoji privátní Octávií WRC.

Vše začalo den před vlastním startem technickými a administrativními přejímkami posádek, na které v páteční podvečer navázalo představení vybraných posádek a jejich vozů v místě startovní rampy, tedy před hlavní bránou brněnského výstaviště.

O prvenství ve druhém dílu jednodenních sprintrallye v celkem sedmidílném seriálu se od začátku prali zejména úřadující mistr v klasických dvojdeních rallye Václav Pech s fordem fosuc WRC a úřadující mistr v jednodenních sprintech Štěpán Vojtěch s Peugeotem 206 WRC, který od startu na prvním podniku v okolí Okříšek poněkud zásadně změnil barvy vozu, obdobně jako jeho bratr. Právě účast obou libereckých sourozenců byla velkým překvapením, neboť málokdo očekával, že se vůz staršího z bratrů, poničený dva týdny před brněnským startem na Valašsku a Slovensku při rallye Tatry, podaří po havárii a požáru tak rychle opravit. Nakonec s ním ale Tomáš Vojtěch přijel a pěkně si zazávodil.

Brněnský závodník Jiří Volf se opět po několika měsících objevil za volantem Octávie WRC, s níž mimochodem právě před rokem v Brně zaznamenal svoji premiéru a obhajoval velmi dobré třetí místo. Tým Profiko nasazoval ještě druhý podobný vůz. Volf ale nakonec patřil mezi první odpadlíky. A ostatně ještě dříve odpadla i druhá octávie stejného týmu, který tak měl v Brně velmi černý den.

U vozu Jiřího Volfa se objevil problém, který se nepodařilo identifikovat, takže jezdec musel po dvou erzetách odstoupit ze čtvrtého místa . Vůz údajně nedokázal přenést výkon na kola. Do té doby ovšem jel velmi pěkně a jeho odstoupení bylo škoda.
Hned od startu první erzety měl problém Viktor Szabo, jemuž se dostala chladící kapalina do motoru, což byl mimochodem problém, který již letos postihl i Trněného.

Ve startovním poli tedy zbyly tři vozy třídy WRC. Jako třetí dojel liberecký Tomáš Vojtěch, kterého nedávná havárie nijak nepoznamenala….. Od úvodu jej ale trápily problémy s únikem oleje, který tekl na výfuk, takže do auta šel podle pilota pořád slabý kouř.  Za zmínku jistě stojí , že je Tomáš po dvou soutěžích druhý v hodnocení sprintrallye, jelikož v Okříškách skončil jako stříbrný.

Jeho bratr Štěpán jel ještě rychleji a dokonce dokázal porážet Václava Pecha, s kterým se střídal ve vedení. I když časový odstup mezi nimi byl minimální, ať vedl Pech nebo Vojtěch. Jejich rozdíl byl před sedmou, tedy předposlední rychlostní zkouškou , necelé dvě sekundy.
Podle mezičasů byl údajně Štěpán Vojtěch rychlejší i v posledním měřeném úseku, než Václav Pech, ale v závěrečné fázi asi tři kilometry před cílem zcela poslední RZ však liberecký jezdec takto vlétl do lesa a trochu poničil levý bok vozu. Hlavně však ztratil přes dvacet sekund, což rozhodlo o ztrátě jeho nadějí na zlato. Mohl však pokračovat dál a dojet si alespoň pro stříbnou medaili.

Pozici nejrychlejšího pilota si udržel Václav Pech , navigovaný Petrem Uhlem, kteří tak se svým Focusem WRC jasně vedou i celý seriál sprintrallye.

Slušně zajel také David Komárek s áčkovým lancerem po Gargulákovi, který dojel hned za uvedenou trojicí vozů WRC na pěkném čtvrtém místě absolutně. Před soutěží ale jeho tým musel řešit záhadné technické problémy s motorem a tak nakonec startoval s náhradním. Ten sice fungoval, ale neměl takový výkon, jako původně plánovaný ostrý motor. Ostatně David je zvyklý na velmi výkonné motory, neboť rallye střídá se starty v závodech do vrchu, kde jezdí s lancerem skupiny M o výkonu 500 koní a připravuje motor, který bude mít 550 koní. Po zisku pátého místa v Okříškách a čtvrtého v Brně se dostal na třetí místo průběžně ve sprintech.

Za jezdcem z Vysočiny dojel pátý Ludvík Otto s toyotou celicou, který rovněž úspěšně startuje i v závodech do vrchu, zatímco jeho olomoucký krajan, kolega a obvykle velký soupeř Milan Chvojka s obstarožním escortem skončil až desátý.

V letošní velmi dobré sérii prvenství ve třídě pokračoval na jihu Moravy příbramský Josef Peták s Peugeotem 306 maxi, který si pochvaloval suché silnice. Počasí ostatně brněnské soutěži celkem přálo, i když se nad tratí občas honily mraky.

Ve skupině N byl nejrychlejší Slovák Tibor Cserhalmi s lancerem, který zajel velmi dobře, ale byl hodnocen pouze do česko - slovenské trofeje. Hned za ním, ale jinak jako první v mistrovství republiky, skončil skvěle jedoucí Josef Semerád, kterému brněnská trat vyloženě sedí. Stejně tak se stále lepší Pavel Červenka, kterému zase asi svědčí spolupráce se zkušeným navigátorem Janem Krečmanem. Všichni uvedení jeli s enkovými mitsubishi lancery.

Cílem, který byl opět před hlavní bránou brněnského výstaviště, na stejném místě, jako ranní start, projelo rovných 80 vozidel. Žádná vážnější havárie se ovšem nestala, většina posádek odstoupila po technických závadách. 

Vítěz historiků Roman Odložilík se mimochodem neztratil ani mezi současnými vozy, když zajel 25 celkově nejrychlejší čas.


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose