Josef Semerád se chystá na víkendovou Bohemii a bude pod dohledem... 13.6.2007 13:15 - tisková zpráva
Sherlog Racing pod odhledem „velkého bratra“
Sherlog Racing tým se v sezoně 2007 poprvé postavil na start rally na rakouské Jänner rally, která byla zařazena do Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Následoval ještě start na Šumavě, ale pak se již Josef Semerád a Bohuslav Ceplecha soustředili jen na prostřední seriál Mistrovství České republiky v rally. O nadcházejícím víkendu budou „Sherloci“ znovu plnit reprezentační povinnosti na soutěži zařazené do Mistrovství Evropy zóny střed, a postaví se opět na start velké soutěže, kterou je Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi.
Po delší době bude pod modrým stanem Sherlog Racing zaparkovaná týmová „evo devítka“, která utrpěla několik vážných šrámů i na Valašské rally. Na další soutěži v Hustopečích ale dali Pepa Semerád s Bohoušem Ceplechou najevo, že šrámy zůstaly jen na karoserii vozu, ale na duši ne. V Hustopečích se velmi rychle vrátili do boje o nejvyšší příčky ve skupině a s vypůjčeným vozem předvedli maximum.
Sherlog Racing tým se ani v uplynulých dnech nenudil, jak by se na první pohled mohlo zdát. Junior Martin Semerád se o víkendu postavil na start „tropické“ rally Tišnov, kde letos podruhé soutěžil v Poháru mládeže. Bohužel modrostříbrné VW Polo tentokrát cíl nespatřilo. Martinovi se tentokrát v soutěži nedařilo a již na první rychlostní zkoušce poškodil při výletu mimo trať rameno, které se ale Bohoušovi Ceplechovi podařilo na místě narovnat a posádka pokračovala v rally dál.
K opuštění tratě rychlostní zkoušky došlo při předjíždění pomalejšího vozu v prudkém levém odbočení. Bohužel Martin při předjíždění spadl do příkopu, kde poškodil rameno. Ztráta 15 minut nedávala žádné šance na výsledek, ale přes to bylo rozhodnuto, že se pojede dál a budou se sbírat zkušenosti za volantem soutěžního vozu. V servisu se ale nepodařilo namontovat utrženou lyžinu pod motor, a pak již stačilo málo k poškození chladiče. Posádka musela ze závodů odstoupit, protože teplota chladící kapaliny vzrůstala k hodnotám, kdy hrozilo poškození motoru.
Radost naopak Sherlog Racing týmu udělala druhá posádka bojující v Poháru mládeže ve složení Mandík-Mandíková. Za volantem Škody Felicia tentokrát premiérově seděl Vláďa Mandík junior, kterého navigovala jeho maminka. Jejich vystoupení na rally Tišnov stačilo na pěkné třetí místo.
Jak tedy probíhají poslední přípravy na Rally Bohemia u hlavní posádky Sherlog Racing týmu? „Na Bohemku se moc těšíme. Pojedeme zase s naší devítkou, která pěkně funguje a je s ní radost závodit. Naši mechanici měli hodně práce, a tak bychom se jim rádi odvděčili nějakým pěkným výsledkem. Možná ale bude stačit, když přivezeme auto bez šrámů“ směje se Josef Semerád. Letošní rally Bohemia si na soutěžící posádky připravila opravdu náročné rychlostní zkoušky, kdy v jednom případě délka RZ přesahuje 40 kilometrů.
„Je to opravdu slušná porce kilometrů. My jsme loni Bohemku bohužel nejeli, a trať právě loni prošla docela značnou změnou. Mnoho RZ pro nás tak bude nových, ale s tím se nějak popereme. Na dlouhých vložkách bude rozhodující udržet koncentraci a tempo, a nedostat defekt“ doplňuje Pepa Semerád.
Týmové Mistubishi Lancer EVO 9 prošlo nejen zmíněnou opravou, ale bude premiérově postavené na 18“ kolech. Již po vybavení vozu přímo řazenou převodovkou Hewland před Valašskou rally si Pepa Semerád pochvaloval zlepšených vlastností vozu a jízdu si doslova užíval.
Sherlog Racing tým pojede na Bohemia rally částečně pod dohledem „velkého bratra“, kterým bude elektronický systém ve všech soutěžních vozidlech dodaný hlavním partnerem týmu, společností SECAR Bohemia, a.s.-Sherlog. Tento systém bude kontrolovat soutěžní posádky při seznamovacích jízdách, aby nedocházelo k porušování pravidel pro toto seznámení s tratí. Současně budou soutěžní vozy vybaveny zařízením, které bude sledovat jejich pohyb po rychlostních zkouškách a v případě potřeby bude zařízení schopné vyslat nouzový signál do dispečinku.
„Z mého pohledu je to přínosná věc, která přispěje bezpečnosti a hlavně uklidní obyvatele sousedící s rychlostní zkouškou. Mohlo by to pomoci i pořadatelům pro vyjednávání o trati rychlostní zkoušky na příští roky. Samozřejmě jsme rádi, že náš hlavní partner, společnost SECAR Bohemia, a.s.-Sherlog se o rally zajímá takto intenzivně.“ komentuje zavedení systému Sherlog v rally Josef Semerád.
PR
|