Vojtěch Štajf před víkendovou Bohemií optimistický 14.6.2007 01:17 - tisková zpráva
ŠTAJF CHCE NAVÁZAT NA ÚSPĚŠNÉ BOHEMIE
Posádka týmu Subaru ČR – Deník Blesk Vojtěch Štajf – Jiří Černoch patří díky předloňskému velmi vydařenému vystoupení do zlaté knihy vítězů Rally Bohemia. Týmu se zde dařilo i v minulém roce, a tak i ke startu 34.ročníku středo- a severočeské soutěže hledí všichni zainteresovaní kolem bílomodrých vozů Subaru Impreza Sti s optimismem.
Hned ve své úvodní sezóně 2005 dosáhl tým Subaru ČR – Deník Blesk na veliký úspěch. Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem tehdy po jarním výsledkovém polojasnu zvítězili v jedné z nejvýznamnějších domácích soutěží, v mladoboleslavské Rally Bohemia. To byl odrazový můstek k dalším pohárům a radostem, sezóna 2006 pak konsolidovanému týmu přinesla dokonce titul vicemistra republiky.
Pro letošní rok pak přišly opět na řadu velké novinky – tým začal závodit s dvěma auty, přičemž jedno z nich je zcela nově postavené. Paralela s předloňským novátorským rokem se ale zatím nabízí i ve střídavých výsledcích. Proto by se nikdo v bílomodrých barvách nezlobil, kdyby právě Bohemia byla opět tou soutěží, která zvrátí průběh sezóny ve prospěch vozů Subaru Impreza Sti.
„Rychlostní zkoušky jsou tu tradičně velice těžké, letos se mi líbí ještě o fous víc než loni,“ chválil práci stavitelů tratě v polovině seznamovacích jízd Vojtěch Štajf a pokračuje: „Dokonce zmizely i některé loňské retardéry a naopak přibyla odbočení do úzkého, takže nás čeká opravdu krásně technická těžká soutěž. Jsem také rád, že si organizátoři vzali k srdci i loňské závodnické skuhrání na těžko pochopitelné hlídání dodržování padesátikilometrové rychlosti i mimo obec při seznamovacích jízdách. Letos jsou při nich opět posádky kontrolovány pomocí GPS, ale v rychlých pasážích už můžeme jet o malinko svižněji. Už nás nepředjíždějí traktory a aspoň trochu se přibližujeme reálnému tempu soutěžní jízdy.“
Při úvahách nad nadcházejícím počasím ale třiatřicetiletý jezdec své příznivce překvapí: „Sice značce Subaru se dařívá lépe na kluzku, my si ale tentokrát přejeme sucho a nebude nám vadit ani teplo. Bylo by to sice náročnější na fyzičku, tu si ale myslím, že máme všichni dobrou. Poprvé navíc chystáme do obou týmových vozů zavedení občerstvovacích hadiček tak, aby bylo možné pít tekutiny i během dlouhých a náročných rychlostních zkoušek. Dalším naším trumfem by v takových podmínkách mohly být pneumatiky.
Máme totiž od firmy Pirelli nachystány nové osmnáctipalcové suché gumy se speciální vývojovou směsí, které by měly udržet své vlastnosti i ve velkém horku na oněch extrémně dlouhých testech, které pořadatelé letošní Bohemie přichystali. Jsou to pláště vyvíjené pro mistrovství světa 2008, kde bude značka Pirelli hlavním dodavatelem pneumatik. Rádi bychom na nich opět dosáhli první pětky v konečných výsledcích, i když to bude asi dost náročné. Opět se sjela celá domácí špička, zajímavé pro nás bude i porovnání s Patrikem Flodinem, který s vozem Subaru úspěšně prohání i světovou špičku produkčních vozů.“
Na první pohled nenápadnou změnu v posádce chystá druhý týmový vůz. Na sedadle spolujezdce Jiřího Vacka vystřídá Jaroslava jeho syn Petr ´Novas´ Novák, také ale už ostřílený spolujezdec známý třeba ze startů s Jiřím Volfem, Martinem Prokopem, Pavlem Valouškem, či Danielem Landou.
„Jaroslav mi předal pro mé soutěžácké začátky nepřeberné množství zkušeností, teď bych se rád zkusil svézt i s někým věkově maličko bližším. No a po dobrých zkušenostech s Jaroslavem byla volba jasná…“ - chválí spolujezdecký klan Nováků pražský pilot, který v úvodních podnicích letošního šampionátu mnohé svými výsledky překvapil.
Petr se už startu s Jiřím Vackem nemůže dočkat: „Moc se těším, Jirka ukázal už v úvodu sezóny, že z něj roste kvalitní závodník. Moc bych si přál, aby se mi podařilo jej dovést na cílovou rampu, a to navíc s kvalitním výsledkem.“
Karel Špaček
media team
|