www.car.cz
 

První letošní vítězství pro Dvořáka Slavíka a jejich Škodu Fabia
     Pavel Jelínek


Šest vyhraných vložek ve třídě N1, z osmi vypsaných, v rámci Autotec rally, by mohlo svádět k dojmu, že vítězství posádky z Mladé Boleslavi bylo snadné. Opak byl pravdou. O své místo na slunci museli bojovat do posledních metrů, když před poslední vložkou dělily první tři posádky pouhé čtyři vteřiny a v průběhu soutěže byl rozdíl ještě menší.

Také druhý sprint potvrdil, že konkurence ve třídě malorážek houstne a to již v minulém roce i díky startům Marcela Tučka, nebyla nikterak slabá. V Okříškách se do jedné minuty vešlo v cíli celkem pět posádek a něco podobného se opakovalo i Brně, byť první čtyři rychlostní zkoušky zřetelně oddělily zájemce o stupně vítězů. Rozhodovalo se podle předpokladů na Tišnovské vložce a právě zde se Dvořákovi se Slavíkem, na jedné ze třech fabií, které vyrazily na trať brněnského sprintu, v prvním průjezdu moc nedařilo. Přišli o dosavadní vedení a do druhé části vstupovali s mankem devíti vteřin na Feitovo polo a tři vteřiny za Tučkovým yarisem. “Nemám pocit, že bychom udělali nějakou chybu a přesto jsme jeli pomalu. Marcel i Vilém nám dali kolem deseti vteřin. Uvidíme, jestli to doženeme a uděláme pro to všechno,” řekl po prostudování výsledků Honza a další průběh mu dal za pravdu. Na zbývajících rychlostních zkouškách se odehrálo skutečné drama, kde hlavní roli hrály nikoli vteřiny, ale spíše jen desetiny vteřin. Dvořák se Slavíkem se drželi svého předsevzetí a vyhrávali jednu vložku za druhou, snižovali svou ztrátu a po šesté vložce dělila první trojici jedna vteřina a tři desetiny. Po sedmé již byla červená fabia v čele, ale vyhráno nebylo. Zbývalo ještě devatenáct Tišnovských kilometrů. “Chtěli jsme autu co nejvíce ulehčit, tak jsme před startem vyložili vše, co jsme nutně nepotřebovali, včetně svačiny a tu máme vždy velikou, ostatně je to na mně vidět,” smál se v cíli spokojený Pepa Dvořák a Honza Slavík jej doplnil: “Poprvé, za dobu co s Pepou jezdím, jsem ho hnal ať jede. Myslím, že Tišnovskou jsme zajeli blízko naší hranice. Hodně nám pomohlo i to, že jsme přešli na micheliny, určitě na našich časech mají svůj podíl.” Tak takhle tedy komentovali své dvacetivteřinové zlepšení na rozhodující rychlostní zkoušce celé soutěže loňští králové třídy N1. Vedení udrželi a k šesti vyhraným vložkám a prvnímu letošnímu vítězství ve třídě, přidali i cenný bodík za desáté místo ve skupině N. Spokojeni byli i mechanici, neboť fabinka dokončila i tuto soutěž nepoškozená a mohou se tedy věnovat pouze běžné údržbě, na rozdíl od loňského roku, kdy ke slovu přišly i klempířské nástroje. Všichni novopečení otcové (Pepa, Honza i mechanik Petr Černický) se následující měsíc, který zbývá do startu Sprintu Kopná, budou snažit nahradit čas strávený na závodech svým rodinám.

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose