www.car.cz
 

Sýkora musel v Pelhřimově odstoupit před zraky svého manažera
     14.8.2007 10:32 - tisková zpráva


Sýkora se Škardovou museli odstoupit před zraky svého manažera

 

Ani při druhém startu v rámci seriálu Mistrovství České republiky nebylo posádce Jan Sýkora – Martina Škardová přáno spatřit cíl. Stejně jako v Hustopečích je také v Pelhřimově zastavila technická závada. Podobně se jim vedlo i v uplynulé sezóně při startech s felicií a tak se na mysl vkrádají pocity, jestli pro ně nejsou tyto podniky zakleté.

 

Do soutěže vstoupili Honza s Martinou tradičně opatrněji. Ve druhé sekci ale potvrdili, že jim jízda za tmy vyhovuje a vyhoupli se na šesté místo v cíli první etapy. Sobotní ranní sekci absolvovala blovická posádka s rezervou a klesla na osmé místo. Odstupy však byly minimální a soutěž rozjetá nadějně. Na osmé rychlostní zkoušce však odmítla poslušnost převodovka jejich pronajatého Mitsubishi Lancer Evo VIII MR.

 

Do Pelhřimova jsme jeli dobře naladěni výsledkem z Pačejova. S úvodní erzetou jsme byli spokojeni a měli jsme pocit, že jedeme rychle. Tím více nás překvapil nepříliš dobrý čas. Honza však, jak je jeho zvykem, začal postupně zrychlovat. Start čtvrté erzety byl opožděn a my jako jedni z mála neměli světelnou rampu. Přesto se nám podařilo posunout pořadím výše. Sobotní úvodní sekce pro nás přinesla poznání, že musíme ještě zapracovat na rozpisu.

 

Především erzetu Dudín bylo klíčové mít správně napsánu. Podařilo se nám udělat pár změn v rozpisu a ve druhé rundě jsme se chystali zrychlit. Bohužel nám už nebylo přáno se s konkurencí poměřit. Stejně jako loni nám ani tentokrát v Pelhřimově štěstí nepřálo. Přesto jsme rádi za další zkušenost a najeté ostré kilometry. Chtěla bych moc poděkovat všem, kteří nám umožnili v Pelhřimově startovat,“ zachovává si nadhled Martina.

 

V Pelhřimově jsme se představili s nám již známou „osmičkou“ týmu RAM Racing Activities Mládek. Novinkou pro nás byla převodovka KAPS. Od úvodní vložky jsem se snažil eliminovat mé pomalé rozkoukávání se a začali jsme zostra. V rychlých pasážích nám ale auto hodně klouzalo. Klesla tím má důvěra v pneumatiky a čas byl opět pomalý.

 

Na druhém testu jsem v prudkém brždění v přemíře snahy zablokoval kola a málem jsme se nevešli do prudší zatáčky za dům. V servisu jsme změnili nastavení auta a okamžitě bylo znát zlepšení. Jen mě mrzelo, že se nejela ještě jedna runda. Kupodivu se mi ve tmě daří více než ve dne. Ukázalo se to už v Hustopečích. V sobotu ráno jsme si půjčili od Milana Lišky osmnáctipalcová kola. Projevilo se to pozitivně na chování vozu.

 

Třetí ranní vložku jsme trošku prodali s ohledem na rozpis a těšili jsme se na druhé průjezdy. Ty ovšem znemožnila banální závada střihnutého čípku v řazení v převodovce, která znamenala odstoupení. Stát se to na erzetě před servisem, určitě bychom do něj na jediný rychlostní stupeň dojeli a náš mechanik Alex by závadu odstranil.

 

Za dané situace ale nemělo smysl auto trápit ještě celé dvě rychlostky. Nejvíce mě mrzí, že celé úsilí kluků a příprava auta je pryč vinou nýtu za dvacet korun. Chci jim proto i přes odstoupení poděkovat za nasazení při práci. Dále děkuji našim sponzorům a kamarádům, firmám Thermica plus Liberec, Auta 24 Liberec, Autodoprava Kutílek Heřmanice, RAM Racing Activities Mládek a Fox Cargo Plzeň,“ popsal Honza své pelhřimovské vystoupení a příčinu odstoupení.

 

Ironií je, že k odstoupení došlo přímo před zraky manažera týmu Jaroslava Houby. Moc mě to odstoupení mrzelo. Soutěž byla dobře rozjetá. Honza měl zpočátku malinko problém s nastavením vozu, který neseděl ideálně. Do druhé etapy byl lancer přezut na osmnácti palcová kola a vše se zdálo být O.K. Sice se v sobotu v úvodní sekci několik míst ztratilo, ale to je Sykyho styl – pomalejší začátek a rychlý konec.

 

Je to dáno také tím, že pro každou soutěž je k dispozici jiná evoluce vozu. Přináší to vždy zvykání na odlišné brzdy, převodovku atd. Bohužel šanci zrychlit už Honza s Martinou nedostali a přišla pohroma v podobě poruchy převodovky.

 

Dalším plánovaným startem je Barum Rally Zlín, kde by se měli Honza s Martinou představit netradičně s vozem Škoda Fabia RS TDi. S mitsubishi se poté postaví na start ve Vyškově,“ nastínil další plány manažer týmu a spolumajitel firmy Auta 24 Liberec.

 

 

Vlastimil Resl

Motorsport-review.cz

 

 

 PR

Tisková informace posádky Jan Sýkora – Martina Škardová


 
 
Fotogalerie:   Praha 2006 od Toma Holubáře

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose