Tomaštíkův TOVR Motorsport neměl v Krumlově štěstí tisková zpráva
„Startoval jsem tady naposledy před čtyřmi lety, takže z letošního itineráře znám necelé dvě rychlostní zkoušky, jinak je to pro mne úplně nová soutěž,“ objasnil Tomaštík a dodával: „Po seznamovacích jízdách je jasné, že to bude nejtěžší rallye v mé kariéře. Je to tu velmi rychlé, trať neodpustí sebemenší chybičku. Je náročná na přesné brždění a odhad nájezdových rychlostí na horizonty. Se subaru jsem toho ještě moc nenajezdil, takže tyto zkušenosti budou hodně chybět.“
Jaromír Tomaštík se stříbrným subaru tedy vyrazil do soutěže opravdu opatrně, oprávněný respekt u něj vzbudila zejména úvodní rychlostní zkouška ve vojenském prostoru, jejíž povrch byl téměř kompletně pod příkrovem prachu a jiných nečistot. O seznamovacím tempu svědčí fakt, že si při druhém průjezdu na tomto úseku „nadělil“ čtrnáct vteřin. Po prvních kilometrech se osměloval a postupně začal svými časy trápit i Jelínka či Blahouta na mitsubishi. Mrzela jen ztráta z retardéru na RZ6, kde ztratil další velkou porci vteřin a František Blahout se mu tím ve výsledcích opět vzdálil.
Posádka TOVR Motorsportu však nakonec nedorazila ani do cíle první etapy a nebylo jí tak dopřáno bojovat o body. „Ve stopadesátikilometrové rychlosti se nám uvolnil svar na sériovém dílu podvozku. Auto se tím stalo neovladatelné, naštěstí jsem nastalou krizovku vyřešil. Pak jsem už jenom dovezl auto po třech kolech do Svatého Jána, kde jsme museli vzdát,“ zalitoval jezdec. Jak se v cíli ukázalo, úspěch slavila spolehlivost a body, které mají letos cenu zlata, nebyly nedosažitelné. „O to více odstoupení mrzí. Pozitivní je, že se nám definitivně podařilo vyřešit problémy s motorem, Krumlov by také měl být poslední soutěží, kterou jsem protrpěl se sériovou převodovkou. Na Bohemii by mělo být auto stoprocentně připraveno na boj o body,“ slíbil Jaromír Tomaštík.
|