Martin Prokop se v Krumlově pořádně svezl až v sobotu tisková zpráva
Rychlostní zkoušky SEAT Rallye s centrem v Českém Krumlově, patří u nás k nejkrásnějším, nejrychlejším a také k nejtechničtějším. Pro Martina Prokopa a Petra Nováka byly proto ideální příležitostí k dalšímu pokroku při ovládání techniky WRC na asfaltu, k čemuž přispělo i téměř ideální počasí, které celou soutěž provázelo.
Jihočeská soutěž je rozdělena do dvou etap, přičemž té první dominovala náročná Tisovka a perlami sobotní části byly legendární Malonty, divácky vděčný Římov a celou soutěž opět zakončoval náročný Kohout. Posádce jihlavského JIPOCAR Racing se Škodou Octavia WRC EVO III se v pátek nepodařila ideální volba pneumatik, ale větším problémem bylo čidlo odpojování motoru při řazení, které vypínalo motor i na nerovnostech. V závěru páteční části čidlo odpojování vysadilo úplně, takže Martin musel při změně převodových stupňů používat spojku a snad i to přispělo k tomu, že ta začala klouzat. „Musel jsem vždy tak dva kilometry zvolnit, aby si spojka odpočinula a zchladla a pak jsem mohl jet dál,“ popisoval závadu Martin na konci první etapy, kterou dokončil na šestém místě, minutu a dvacet vteřin za Emilem Trinerem.
Petr Novák přidal svůj názor na druhou část rallye, kterou zahajovaly dlouhé, rychlé a náročné Malonty: „Vložky jsou tu krásné, my jsme zpočátku špatně obuli, trochu jsme se klouzali a někdy i strašili diváky. Věřím, že kluci dají auto dohromady a zítra začneme závodit. Malonty na rozjetí jsou dost náročné. Já jsem je jel již několikrát v obou směrech, Martin je zná z loňska, kdy závodil ještě s enkem. Letos jsou vyzdobeny retardéry a ty nejsou dobré. Zejména kluci na dvoukolách budou mít peklo. My se s tím snad nějak popereme.“
Jak se ukázalo, měl Petr s názorem na retardéry pravdu, jen s tím rozdílem, že problémy v nich měla i jejich posádka. Martinovi se první průjezd podařil a připsal si čtvrtý nejrychlejší čas. Druhý pokus mohl být ještě lepší, nebýt právě retardérů, ve kterých mu dvakrát zhasnul motor. „Podle času jsme se na druhých Malontech zlepšili o čtyři vteřiny, ale to je zkreslené dvojím startováním v retardérech,“ říkal Martin a pokračoval: „Já sám jsem spokojený, protože vím, že se mi povedly. Jel jsem naplno a krásně jsme se svezli. Spojka, kterou jsem ráno ještě na startu šetřil maká a uvidíme jak nám to půjde dál. Rozdíl proti enku je obrovský. Mám rozpis pořád ještě spíše enkový a tam, kde bych se sedmičkou pořád držel, přikvačím s wrcem tak rychle, že musím do brzd. S fyzičkou problém nemám, ale přesto jsem si v cíli oddychl. Měl jsem toho plné zuby,“ dodal Martin, který na své kondici pracuje v posilovně a denně je k vidění, jak nabírá vytrvalost při běhu.
Do cíle soutěže zbývaly jen čtyři rychlostní vložky a protože všem na špici se vyhýbaly vážnější problémy i defekty, bylo Martinovo a Petrovo šesté místo poměrně jisté. Nic nepředvídaného se neudálo ani v závěru a tak se pořadí neměnilo. „Sobota se nám povedla. Krásně jsem se svezl, naučil jsem se další věci na asfaltu. Udělal jsem i pár chyb, těm se budu chtít pro příště vyhnout. Například jezdím hodně smykem a pořád auto někde lovím. Musím se uklidnit a jezdit víc čistou stopu,“ uvažoval Martin nad změnou svého, trochu širšího stylu, který se však líbí divákům. Těm, ale slibuje, že při vhodné příležitosti si šanci na efektní průjezd ujít nedá.
Deset bodů za šestou příčku zaokrouhlilo dosavadní bodový zisk na šedesát, což v tabulce MMČR zatím Martinu Prokopovi a Petru Novákovi zajišťuje čtvrtou příčku. Další soutěží v programu týmu JIPOCAR Racing je Rallysprint Kopná. Protože Martin stále netrpělivě čeká na novou EVO osmičku, ta má dorazit koncem června a v dílnách se již hromadí díly potřebné k přestavbě, bude Kopná ostrým testem Škody Octavia WRC EVO III před rallye Bohemia.
Na Kopné se na startu potká i se svojí setrou Petrou, která již má za sebou první krůčky za volantem soutěžních aut. Poprvé jsme ji mohli vidět s felicií třídy A6 v Okříškách a poté i v Brně s fabií třídy N1. V obou případech ji navigovala Zuzana Chvojková a společně drží šesté místo v dámském poháru, kam je doposud zařazeno jedenáct rychlých dam a slečen za volantem.
tisk info
JIPOCAR Racing
|