Tovární Clio R3 na českých tratích v rukou Josefa Sedláčka !! 6.2.2008 13:07 - tisková zpráva
Soutěžní sezona klepe na dveře a pomalu, ale jistě se začíná rýsovat obraz účastníků letošního šampionátu. Jedna z nejzajímavějších novinek přišla z týmu DEFRS, který před týdnem přivezl z Francie špičkový Renault Clio R3 Maxi po továrním jezdci Cedricu Robertovi.
Osmatřicetiletý Josef Sedláček absolvuje s cliem všechny zbývající soutěže MMČR a jeho cílem je bojovat o přední pozice ve skupině A. Jistě se mnou budete souhlasit, že po 17 letech pozoruhodné kariéry si Pepa Sedláček takový vůz právem zaslouží.
Po třech letech provozování pohárové fabie se DEFRS rally team rozhodl pořídit silnější konkurenceschopný spolehlivý vůz. Volba padla logicky na Renault Clio R3, který během jediné sezony dokázal posbírat celou řadu mezinárodních úspěchů. Jedná se o moderní dvoukolku s atmosférickým dvoulitrovým motorem o výkonu 230 koní, která dokáže plně sekundovat drahým speciálům kategorie Super 1600. Clio je osazeno šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, tlumiči Öhlins a velkými kotoučovými brzdami Brembo. Hmotnost dovezeného exempláře činí 1100 kg.
Za pomoci Josefa Petáka se delegace týmu DEFRS zúčastnila na sklonku loňského roku testování ve Francii po závěrečné soutěži Rallye du Var, kde renaulty obsadily tři místa v první desítce. Sedláček si vůz vyzkoušel alespoň z pozice spolujezdce a nešetřil chválou: „Výkon motoru je podobný jako v áčkové almeře, ale podvozek a brzdy jsou mnohem lepší.“
Namísto zakoupení stavebnice soutěžní verze se tým rozhodl pořídit přímo v renomované firmě LAD zánovní exemplář clia v nejsilnější specifikaci Maxi po Robertovi. Byla to sice dražší, ale zaručená a rychlá cesta ke špičkové zbrani. Samozřejmostí bylo i zakoupení všech potřebných náhradních dílů a delšího stálého převodu. S vyladěním přislíbil pomoc Peták, který má s francouzskými vozy bohaté zkušenosti.
Už teď se mohou fanoušci rally těšit na detailní informace a snímky z ostrých únorových testů prvního českého Clia R3 Maxi. Na druhou polovinu roku je navíc v souladu s očekávanou homologací naplánována úprava motoru na výkon 250 koní!
DEFRS Rally team připravuje pro letošní sezonu ještě jedno překvapení. Talentovaná posádka Michal Fiala – Tomáš Heidenreich absolvuje český mezinárodní šampionát za volantem poslední specifikace Mitsubishi Lanceru Evo 9 skupiny N.
Sedláčkova mistrovská Škoda Fabia 1,4 třídy A5 je k dispozici případným zájemcům k prodeji či pronájmu.
DEFRS rally team
|