www.car.cz
 

V Profiku se pracovalo a tedy závodilo hned na třech frontách
     tisková zpráva


Zatímco v Košicích se Karel Trněný trápil s přehřívajícím se motorem, o kousek jižněji v Maďarsku, bojoval Tamás Turi o body na šotolinové Szombathely Rallye. Třetí skupina finišovala v dílně na dokončení třetí octavie WRC.


Profiko Rally Team má v posledních týdnech opravdu nabitý program. Podpis smlouvy mezi Karlem Trněným a firmou Slovnaft přesunul priority směrem ke startům u našich východních sousedů. S velkým zájmem byl proto očekáván jeho start na Rallye Košice. Bohužel již páteční prolog naznačil, že ani tentokrát nepůjde vše hladce. Motor žlutobílé Škody Octavia WRC EVO III nepodával očekávaný výkon a teplota chladící kapaliny stoupala do výšek, které nejsou obvyklé. Snaha mechaniků o nápravu nepřinesla kýžený výsledek a motor se hřál dál. Karlovi se Standou se sice podařilo zvítězit ve čtyřech rychlostních zkouškách, ale na jiných naopak ztráceli.

Motor jejich octavie spotřeboval víc vody než benzinu a tak největší starost posádky při odjezdu z každého servisu byla, zda jí mají ve voze dostatečnou zásobu. Na téměř povinné vítězství na soutěži, kde byli jedinou posádkou s vozem WRC, museli zapomenout a snažili se jen dokončit. Ani to se nepodařilo. Dvě vložky před cílem těžce zkoušený motor vydechl naposledy. „V Košicích se jelo na nádherných tratích, vždyť se stačí podívat na jízdní průměry, ale co naplat, když jsme si to nemohli užít. S jedinou výjimkou, kdy jsme si připadali, že jedeme závod do vrchu po čtyřproudové silnici, se jelo ze zatáčky do zatáčky a zejména na Herlanech je tolik vracáků, kolik se jich u nás opravdu nevidí. Organizace byla také bez problémů a ani s diváky nebyly žádné potíže.

S Tiborem jsme závodit nemohli, protože on jede i s enkem jako by jel s wrcem a nás vedle motoru zlobily i další věci, jako třeba servo, utržený startér a podobně, takže jsme se snažili udržet alespoň na druhém místě. Ani to však nevyšlo. Jménem celého Profiko Rally Teamu bych rád pogratuloval Tiborovi ke třetímu vítězství v řadě a zisku putovního poháru primátora města Košice do trvalého vlastnictví. Za svůj výkon si to určitě zaslouží,“ zhodnotil soutěž a výkon svého úspěšnějšího soupeře Stanislav Kafka.

Více štěstí měla druhá část týmu, která doprovázela Tamáse Turiho v Maďarsku na Szombathely Rallye. Karla Trněného, který samozřejmě nemohl být na dvou místech současně, zastoupil na pozici manažera týmu Jiří Volf a on také poskytl informace o průběhu soutěže: „Szombathely Rallye se jela první den částečně po suché, uválcované a tvrdé, ale ne rozbité šotolině. Část byla naopak prašná a po dešti hodně blátivá. Když se strhla průtrž mračen, musela se pro nesjízdnost jedna vložka dokonce zrušit. Tamás Turi s Istvánem Kerékem v pátek dvakrát mírně chybovali a první den dokončili na čtvrtém místě. Pro sobotu jsme provedli nějaké změny v nastavení auta a to byla vlastně jediná práce na autě, jinak probíhal jen běžný servis a řešily se nějaké banalitky, které se vždy na náročné soutěži objeví.

Změny se projevily zrychlením ve druhé etapě. Turimu se podařilo zvítězit ve dvou rychlostních zkouškách a začal stahovat ztrátu jak na třetího Hercziga, tak i na vedoucího ASIho. Nakonec to nestačilo a ke třetímu místu scházelo osm vteřin. Vzhledem k tomu, že Turi je spíše asfaltový typ, tak je to slušný výsledek, díky kterému se udržel se na čele maďarského šampionátu společně s Balázsem Benikem na focusu. Vítězný ASI jel doma, snad u jedné z rychlostních zkoušek dokonce bydlí, takže není divu, že za svým áčkovým lancerem nechal všechna čtyři WRC, která startovala. Ještě musím pochválit naprosto fantastickou organizaci soutěže, která navíc díky velké konkurenci vyrovnaných posádek měla i vysokou sportovní úroveň a skvělou atmosféru.“ Tento týden se Jiří Volf pomalu přeorientuje z role manažera do pozice závodníka, protože jej čeká start na sprintu v Kopné.

Samozřejmě pojede s octavií WRC připravenou Profiko Rally Teamem. „Pojedu se stejným autem, s jakým jel Turi a u nás jej řídí Martin Prokop, takže mechanici jej musejí přestavět opět do asfaltové podoby. Rád bych si vynahradil zklamání z Brna, kde jsme to měli pěkně rozjeté, než přišla porucha. Konkurence bude v Kopné podle informací velká, takže se moc těším, jak se s Billy Latifem svezeme,“ uzavřel Jiří Volf.

Druhou Škodu Octavia WRC EVO III bude řídit, stejně jako v Brně, Viktor Szabo a také on věří, že se sveze dál, než pod Špilberkem. Bohužel se s největší pravděpodobností nepodaří nahradit v Košicích zničený motor pro třetí octavii, na které probíhaly již jen dokončovací práce, aby mohla v Kopné také vyrazit a měl jí řídit Martin Prokop. Chtěl si zkrátit pauzu po soutěži v Krumlově a otestovat auto i sebe před Rally Bohemia. Bohužel, času mezi Košickou rallye a Kopnou je moc a moc málo.


Milan Hauer
Motorsport review
TISKOVÁ ZPRÁVA PROFIKO RALLY TEAMU


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose