Zanedbané testování znamenalo pro Pospa team v Bratislavě pouze bronz 30.5.2008 06:55 - tisková zpráva
K třetímu podniku Slovenského mistrovství v automobilových soutěžích Slovnaft Rally Bratislava nastoupili Pospíšil s Lasevičem ukolébáni výbornými jízdními vlastnostmi vozu s italskými set-upy s vyššími ambicemi než pouhým testováním.
Hned na první vložce také posádka zapsala nejrychlejší čas ve třídě a to i proti kitové Octávii ambiciozního Maďara Gáspára, na druhé vložce byl kit o něco rychlejší a vývoj sliboval boje o jednotky sekund. Mírné varování v podobě pádu do příkopu přišlo pro Pospíšila vzápětí na další noční vložce, ztráta ale byla pouze o sekundy.
Nepoškozená naštěstí zůstala i zapůjčená světelná rampa , italští obchodní přátelé si s dodávkami některých komponentů dávají načas a řešením byla tudíž zápůjčka.
Druhý den se ale po zrušené „Babě“ na následující vložce v plné otevřenosti projevila absence testování od poslední soutěže. Italský pojem „špatný asfalt“ se hodil na Rožňavské tratě, nepopisuje ale vůbec uskákané úzké vložky typické pro české a slovenské soutěže a RZ 6 byla utrpením a znamenala navíc ztrátu mnoha desítek sekund, dalším trestem pro posádku byly navíc i výpadky intercomu .
V následujícím přeskupení tak splihlá posádka zvažovala odstoupení ze soutěže, Pospíšil se k tomu vyjádřil následovně: „ …po slibném začátku se projevilo to, že jsme se (vypuštěno) na testování, auto je v posledním set-upu skvělé na rovném asfaltu,ale úplně na (vypuštěno) na uskákaných boulích a poslední RZ byla o život. Asi se na to radši (vypuštěno),tady si tak akorát nabijem (vypuštěno) a (vypuštěno) auto. Jsem (vypuštěno) , že jsem chtěli převzít setup i na tyto vložky,fakt se na to radši (vypuštěno)“.
Po bouřlivé poradě v servisní zóně se tým rozhodl spíše odhadem auto přenastavit a dle vývoje soutěže a výsledku přenastavení případně odstoupit. Následující průjezd stejnou vložkou se zlepšením o 36s vypadal optimisticky, i městský okruh a další „Baba“ posunula posádku na dohled k třetímu místu.
Ztráta na Gáspara v kitové Octávii 16s před poslední vložkou vypadala neřešitelně, Maďar ale asi neměl dobré průběžné informace a náskok díky menšímu nasazením prohospodařil na zmíněný rozdíl i na poslední „Babě“. Vyhecovaná posádka Pospíšil-Lasevič na poslední RZ spíše díky náhodě a přijatelnému nastavení vozu ustála dvě krize na vytočenou „5“, časomíra v cíli poslední RZ navíc ukázala zlepšení na stejné vložce o další 23s a „obklad“ Gáspara v kitu o 38s. Ztráta na další posádky ve třídě již nebyla řešitelná, radost z bronzového poháru ukořistěného na poslední vložce plným nasazením byla velká.
„Auto je prostě A-čko, je buď nastavené dobře a dolaďují se detaily nebo úplně špatně, mezi tím nic není. Poslední RZ byla fajn,jsem rád že jsme ustáli ty krize, kdy auto vyjelo z čistějších kolejí mimo cestu, rána by to byla spíš dost velká až hrozná. Celkem otevřeně přiznám, že nemám čas a hlavně cit a znalosti auto nastavit, to musí udělat odborník, víme již také kdo.
Potenciál auta s ostrým motorem bude myslím pěkný při rozumných nákladech na provoz, navíc je radost s dobře ovladatelným vozem závodit , prý i zvenku to má zvuk jako závodka, je to prostě Honda“, shrnul krátce po soutěži Pospíšil. Pokud bude vůz volný, záměrem je účast na zbývajících soutěžích MSR, výhodou pro posádku by měla být i znalost většiny zbývajících tratí.
POSPA Rally team
|