www.car.cz
 

Kopná připravila náročné rychlostní zkoušky s překvapením
     tisková zpráva


Kopná připravila náročné rychlostní zkoušky s překvapením na Pinduli
 
Startovní pole XII. IMPROMAT Rallysprint Kopná čeká náročná trať, která měří 152,57 km a obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 65 km. V itineráři rallysprintu najdeme rychlostní zkoušky Podhoran, Kopná, Hvozdná a Imecon. Všechny rychlostní testy se jedou dvakrát. Nejdelší erzetou je úsek Hvozdná, který vede z Neubuze do Veselé a měří 10,70 km, Naopak nejkratší Podhoran, úsek z Držkové do Kašavy v délce 4,60 km. Pořadatelé z Motorsport Klub MTK – Podkopná Lhota připravili pro diváky značená příjezdová místa k rychlostním zkouškám a rovněž ve vracáku na Hvozdné komentovanou bezpečnostní zónu pro diváky.
 
Popis rychlostních zkoušek:
RZ 1, 5 Podhoran (Držková – Kašava), délka 4,60 km
Jedná se o náročnou rychlostní zkoušku, která vede po úzké zemědělské cestě s řadou obtížných pasáží a z větší části je přístupná pouze pěšky od startu nebo cíle.
Po startu na okraji obce Držková následuje prudké stoupání na úzké silnici mezi pastvinami. Za 1,2 km přichází obtížné esíčko přes horizont a následuje vjezd do lesní části erzety.
 
Na 2,5 km přichází táhlá levá zatáčka na zpevněném povrchu a zatáčkovitá pasáž. Na třetím kilometru trať začíná prudce klesat, velmi technický sjezd „na srdce“ až do cíle. Na 3,1 km trati přístup od zemědělského družstva ve Vlčkové (značení A). Vesměs se jedná o řadu přehledných a technicky náročných pasáží. Ve sjezdu jsou dvě velmi atraktivní místa, ostrá levá zatáčka na brzdy a rychlá pravá zatáčka. Cíl je situován před vjezdem do zemědělského statku v Kašavě. Jedná se o domovský úsek tragicky zesnulého jezdce Jiřího Sedláře z Kašavy. Podhoran patří k nejnáročnějším úsekům celého sprintu.
 
 
RZ 2, 6 Kopná (Kašava – Všemina), délka 10,60 km
Dříve nejdelší úsek rallysprintu vznikl spojením dvou rychlostních zkoušek z minulých let. Start je na konci obce Kašava u autobusové zastávky, zhruba po 300 metrech přichází přírodní retardér kolem autobusové točny. Následuje rychlé stoupání na okresní silnici, které je na 2,3 km uzavřeno ostrou pravou zatáčkou na točně autobusu ČSAD nad obcí Podkopná Lhota. Následuje vjezd na úzkou cestu mezi stromy a zhruba 500 metrů dlouhý šotolinový sjezd, který je ukončen na 3,2 km ostrou levou zatáčkou „U Lipek“ (značení B).
Po technickém průjezdu obcí Podkopná Lhota se trať vrací zpět na okresní silnici. Na 4,6 km se nachází přírodní retardér na parkovišti s velmi úzkým nájezdem. Divácky oblíbený ostrý levý vracák na rozcestí v Trnavě je na 5,1 km (značení C). Na konci obce Trnava následuje ostré pravé odbočení a přes prudký výjezd nájezd do lesní části. Jezdecké pole zde prověří řada rychlých horizontů a protahováků a lá Finsko. Krátce před cílem je levá zatáčka a následné esíčko. Letmý cíl je situován u tenisových kurtů Parkhotelu Všemina, stopka na přilehlém parkovišti.
 
 
RZ 3, 8 Hvozdná (Neubuz – Veselá), délka 10,70 km
Nejdelší rychlostní zkouška v itineráři letošní Kopné. Jedná se o divácky nejpřístupnější a nejatraktivnější erzetu s možností výběru různých pasáží. Start je nově v obci Neubuz u místního obchodu a ihned po startu čeká jezdce zatáčkovitá pasáž (značení D). Po absolvování rychlé pasáže kolem zemědělského letiště Bílá Hlína přichází na 1,8 km prudká pravá zatáčka a po 100 metrech ostrá levá zatáčka. Po dalších necelých šedesáti metrech je velmi ostrá pravá zatáčka a přehledný úsek před budovou AB ve Slušovicích.
 
Divácky atraktivní jsou především průjezdy tunelem a úzkým můstkem, dále technické pasáže v okolí dostihového areálu (značení E). Po náročném stoupání přichází na 3,3 km prudké pravé odbočení přes hranu v části obce Březová a levý vracák v Nových Dvorech (značení F). Po prudkém výjezdu je na 4,7 km rychlá levá zatáčka (značení G) a přírodní zpomalovací retardér uprostřed obce Březová. Jezdce dále čeká po rychlém příjezdu prudké pravé odbočení u pily (značení H) a technická pasáž kolem Hvozdenského rybníka s obtížnou serpentinou.
V obci Hvozdná je na 9,3 km erzety atraktivní vracák, kde pořadatelé zřídí tvz. komentovanou bezpečnostní zónu pro diváky (značení I). Po zemědělské komunikaci se jezdci dostanou až do cíle, který je umístěn před obcí Veselá.
 
 
RZ 4, 7 Imecon (Želechovice – Lípa), délka 6,60 km
Jedná se o zkrácenou verzi populární Pinduli s novým úsekem na šotolině v závěrečné části. Start je u firmy Imecon v Želechovicích na místní komunikaci. Ihned po startu je levá zatáčka přes můstek a trať po zemědělské komunikaci kolem pily a ranče stoupá až nad obec Lípa. Na 1,9 km jsou technické pasáže na Želechovických pasekách (značení J) a vzápětí krásná pasáž mezi pastvinami a následnou obtížnou levou zatáčkou. Na 4,4 km jezdce prověří ostrá levá zatáčka u kapličky a prudký sjezd na srdce. Ten je ukončen na 5,2 km prudkou pravou vracečkou na brzdy a nájezdem na atraktivní šotolinový úsek (značení K). Po prudkém sjezdu na šotolině přichází krátce před cílem levá zatáčka v lesní části. Cíl je situován do části nazvané Na Bařinkách při výjezdu z lesa, stopka poté v blízkosti hlavního silničního tahu Zlín – Vizovice.
 
 
tisk info
 
Ve Slušovicích 23. června 2004                                                    Roman ORDELT
                                                                                                            tiskový mluvčí
                                                                                            IMPROMAT Rallysprint Kopná

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose