Najít dobré tempo po hustopečské havárii, sžít se s novým spolujezdcem chce Štajf v Třebíči 19.6.2008 21:43 - tisková zpráva
PRO ŠTAJFA JE TŘEBÍČ GENERÁLKOU PŘED BOHEMIÍ
Najít dobré tempo po hustopečské havárii, sžít se s novým spolujezdcem a i získat důležité body pro klasifikace národního šampionátu i Evropského poháru – tak náročné jsou úkoly, které čekají pilota Rally Teamu Subaru ČR Vojtěcha Štajfa na nadcházející Horácké rally.
Celý český a moravský soutěžácký svět o víkendu upře své zraky do Třebíče, kde nebude na startu Horácké rally se startovním číslem 6 chybět ani vůz Subaru Impreza WRX STI v barvách Rally Teamu Subaru ČR. Pro něj bude ale soutěž na Vysočině jen zastávkou směrem k hlavnímu cíli – tím je už tradičně slavná Rally Bohemia.
Na tratích vedených mezi Mladou Boleslaví a Libercem se bílomodrému vozu většinou dařilo, Vojtěch Štajf dokázal dokonce v roce 2005 soutěž vyhrát a pro tým tak získat první z velkých úspěchů. Také letos se hodlá tým právě na tuto soutěž (konanou už za dva týdny) dobře připravit.
„Neznamená to samozřejmě, že bychom hodlali teď na Horácké rally jet pomalu či nějak jinak náš start v Třebíči ošidili,“ uvádí zmíněné informace na pravou míru pražský jezdec. „Na druhou stranu je pravdou, že pro nás bude teď situace podstatně složitější než obvykle. Především pojedu poprvé po nedávné hustopečské havárii a rád bych se, jak se říká, do toho zpátky dostal. Nové bude i složení posádky. Mého výtečného spolujezdce Juru Černocha už zdravotní potíže stíhaly delší dobu, no a kotrmelec z Hustopečí jim také nepřidal. Jura tak do konce sezóny musí dát přednost svému zdraví a od ´horkého sedadla´ si odpočinout.
Zdraví je nesporně přednější, ale pochopitelně i takováto změna je pro nás určitá komplikace, zvlášť když můj vyzkoušený ´zahraniční´ navigátor Michal Ernst je zaneprázdněn. Už domluvený Bohouš Ceplecha nakonec také jako varianta padl kvůli pracovnímu zaneprázdnění, na poslední chvíli jsem se tedy dohodl s ostříleným Pepou Králem, kterému bych tímto za flexibilitu rád poděkoval. Dosavadní seznamovací jízdy navíc ukazují, že nám to v autě spolu klape. Doufám tedy, že ani nezbytné hledání souhry na prvních ´ostrých´ kilometrech nebude dlouhé.
¨Je těch drobných změn ale nějak moc, a tak už je asi jasné, proč si neklademe pro Třebíč cíle v podobě konkrétního umístění. V každém případě si přejeme navázat na naše dobré výkony z jarních soutěží a dovézt domů nějaké bodíky pro ´republiku´ i pro Evropský pohár. Rádi bychom se tak odměnili zejména našemu hlavnímu partnerovi, společnosti Subaru ČR s.r.o., která nám současnou svízelnou situaci pomáhá úspěšně řešit.“
Svižné tratě v okolí Třebíče Vojtěchu Štajfovi v minulých letech svědčily, v loňském ročníku na místních tratích vybojoval třetí příčku. Ani letos se charakter místních rychlostních zkoušek příliš nezměnil, a tak tým nasadil šestistupňovou převodovku, která by měla vůz zdejším cestám lépe přizpůsobit. Ani po hustopečské havárii tým neztrácí elán, naopak jeho nový člen, zkušený navigátor Josef Král, mu svým nezměrným optimismem dodal novou energii.
„Doufám, že se pěkně svezeme a že zkrátka odvezeme co nejvíc bodů,“ usmívá se Severočech a vysvětluje nastalou situaci: „Letos jsem se zatím svezl hodně málo. A tak když přišla nabídka a navíc od špičkového týmu, neváhal jsem a přizpůsobil jsem si okamžitě svůj časový plán.
Seděl už jsem ve vozech všech možných značek, se Subaru to bude ale moje premiéra. O to víc se těším!“
Karel Špaček
media team
|